Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Inne techniczne

Komunikaty

Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy...

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 30-05-13, 15:20   #1
mike_krk
Turysta
 
Avatar mike_krk
 
Michał
Zarejestrowany: May 2013
Skąd: Kraków
Ford Focus I ST170
HB 3D
2.0 DuratecST 170KM manual
marzec
2003
SCI powiat cieszyński (Cieszyn)
Postów: 842
Garaż
Domyślnie Konserwacja i delikatny tuning

Witam serdecznie,

Wreszcie stałem się szczęśliwym posiadaczem Focusa MK1, który od zawsze bardzo mi się podobał i udało mi się kupić bardzo fajny egzemplarz, 3-drzwiowy hatchback z dobrym wyposażeniem i w świetnym stanie. Póki co stoi ciągle na niemieckich blachach, więcej zdjęć zamieszczę jak już będzie zarejestrowany.



Chciałem poradzić się w kilku kwestiach.

1. Zawieszenie
  • póki co wymieniłem lewą przednią sprężynę bo byłą pęknięta. Nowa to MAGNUM TECHNOLOGY (SG035MT). Pytanie - czy warto od razy wymienić pozostałe trzy? Wszystkie są mniej więcej w podobnym stanie, więc za jakiś czas mogą również pęknąć, a dobrze by było, żeby nie stało się to podczas jazdy.
  • jeśli zdecydowałbym się na wymianę pozostałych sprężyn, to może od razu kupić komplet amortyzatory + sprężyny? Nie zależy mi na obniżonym zawieszeniu, bo auto stoi na alufelgach 17'. Ewentualnie 30x30, ale nie więcej. Tu pytanie - jakieś zestawy godne polecenia do 1000 zł? Czytałem, że MTS czy Technix mają tanie, ale kiepskie komplety?
2. Układ hamulcowy
  • najpóźniej na zimę będę wymieniał komplet tarczy i klocków. Czy możecie coś polecić?
3. Konserwacja progów i podwozia
  • odnośnie progów - czy zakup nakładek na progi http://allegro.pl/prog-ford-focus-98...225425293.html (po wcześniejszym zakonserwowaniu) pomoże zachować ich dobry stan? Czy raczej nie bawić się w takie rzeczy?
  • nie mam ani narzędzi ani doświadczenia w konserwowaniu podwozia. Czy ktoś zna okolicach Krakowa (ewentualnie Cieszyna) warsztat, w którym można zostawić samochód i ufać, że robota zostanie dobrze wykonana?
4. Mechanika
  • jutro jadę do mechanika i na pierwszy rzut idzie wymiana elementów (już kupione):
    * Pasek rozrządu (CONTI)
    * Rolka napinająca pasek rozrządu (SKF)
    * Filtr paliwa (KNECHT)
    * Filtr oleju (FILTRON)
    * Filtr powietrza (FILTRON)
    * Filtr kabiny (FILTRON)
    * Tuleja tylna wahacza przedniego x2 (MOOG)
    * Poduszka stabilizatora x2 (FORTUNE LINE)
    * Osłona przegubu zewnętrznego (SKF)
    * Napinacz paska klinowego (SNR)
  • Oprócz tego domówić muszę silniczek krokowy albo świece żarową (jedno z dwóch) ponieważ samochód lubi czasem zgasnąć przy wolnych obrotach dodając gaz.
  • Z tyłu słuchać delikatne stukanie i same poduszki stabilizatora prawdopodobnie nie pomogą. Tu pytanie - warto zainwestować w cały łącznik stabilizatora czy ewentualnie dokupić same tulejki łącznika?
5. Tuning
  • w zasadzie jedyne co planowałem to komplet tłumika, ale z innych tematów na forum wynika, że tłumiki Ultera są niekoniecznie godne uwagi (http://allegro.pl/tlumik-sportowy-de...211951045.html). Coś innego godnego polecenia? Ważne, żeby duża i brzydka srebrna buda nie wystawała z pod zderzaka, basowy dźwięk mile widziany, ale bez wiochy
  • w tematach o tłumikach przewija się wątek filtrów stożkowych, dolotów powietrza itd. Czy faktycznie przy zmianie tłumika są to operacje konieczne, żeby samochód nie stracił mocy? Jeżeli tak, to co należy zrobić w pierwszej kolejności?
  • nie zależy mi na poprawie osiągów samochodu, ale raczej na większym komforcie jazdy oraz jakości i wytrzymałości części. Jeśli dobrze rozumiem, to generalnie tuning skraca żywotność silnika? Czy ewentualnie można coś zrobić, żeby wpłynąć pozytywnie na żywotność silnika lub innych części?
  • czy warto inwestować w coś takiego? http://www.european-parts.net/catalo...roducts_id=132

Tak na marginesie, dziękuję wszystkim udzielającym się w tym temacie - http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=64174

Na szczęście samochód okazał się absolutnie bezwypadkowy (potwierdzone przez 2 niezależnych fachowców) oraz z oryginalnym przebiegiem. Wnętrze w świetnym stanie, ale i mechanicznie mało wyeksploatowany.




Z góry dzięki za poświęcony czas!

Ostatnio edytowane przez mike_krk ; 30-05-13 o 16:03
mike_krk jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
 


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
[MK2] Delikatny pisk spod maski fokus2009 Silnik i skrzynia 9 05-11-09 17:28
[Falcon] Tuning optyczny czyli konserwacja :) Falcon Szkody, Naprawy, Porównania 13 05-10-09 18:32
delikatny hałas w prawym kole? Callmemaro Opony, felgi, hamulce i zawieszenie 9 21-07-08 21:50

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u