Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 07-10-08, 12:37   #1
paweł5
Turysta
 
Zarejestrowany: Jul 2007
Skąd: Małopolska
Postów: 6
Domyślnie Problem z kolektorem w FF1

Sorki jeśli temat źle umieściłem, ale to miejsce wydało mi się najbardziej stosowne.

Witam wszystkich. Mam pytanie dość ważne dla mnie. Mam zupełnie zerwaną zewnętrzną osłonę plecionki tzn. środkowa rurka w plecionce jest cała ale ten zewnętrzny oplot jest całkiem zerwany. Pytałem u mechanika o wymianę i stwiedził, że trzeba CAŁKOWICIE odkręcić od silnika cały kolektor wylotowy i potem wymienić uszczelkę pod kolektorem. Stwierdził, że to pracochłonna sprawa i trochę będzie mnie to kosztowało. Z wykręconego kolektora trzeba wyciąć starę plecionkę, pomierzyć średnicę rury i wspawać nowy zamiennik plecionki.
Parę dni temu podjechałem do znajomego w sklepie z częściami samochodowymi zapytać z ciekawości ile u niego kosztuje taka plecionka i uszczelka i tak po krótce opisałem po co mi te częsci, że mechanik chce ściągnąć cały kolektor itp. Zdziwił się strasznie i powiedział, że pierwsze o czymś takim słyszy.

Zarówno jemu (sprzedawcy) jak i mnie wydaje się że: cztery "rury" kolektora wylotowego wychodzące z silnika są przykręcone do tegoż silnika, następnie te cztery "rury" łączą się w jedną szerszą i tu jest uszczelka i można to rozkręcić i dalej ta rurka idzie i przechodzi w plecionkę, następnie jest dalej rurka, uszczelka i katalizator itp dalej. Czy tak jest i czy ja dobrze rozumuję ?
Coś jeszcze wspomniał, że problem będzie z osłoną termiczną kolektora, coś trzeba będzię ciąć czy rwać. :566: Coś tam mówił że to ze 3 godziny roboty


Może to moje myślenie uproszczę tzn idzie tak: silnik -> uszczelka -> cztery rury wylotowe kolektora -> uszczelka -> krótki kawałek rurki -> plecionka -> dalej rurka -> katalizator -> >>>>>

Czy to dobre rozumowanie czy rzeczywiście jest inaczej?

Bo mam wrażenie że gość chce mnie naciągnąć na dodatkowe koszty i niepotrzebną grzebaninę przy silniku, odkręcanie, skręcanie i kombinowanie.

Mam silnik 1.4 16V autko produkcja z samego końca 2002 roku.

Co Koledzy o tym myślicie? Czy ktoś z was wymieniał już tę plecionkę?
paweł5 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
 


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
Co to za otwory pod kolektorem wylotowym?? dam Silnik i skrzynia 3 25-08-09 15:16
[FFI] dziurawa gumowa rurka pod kolektorem dol. sztandi Silnik i skrzynia 5 04-06-07 11:00

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u