WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
07-10-08, 12:37 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Jul 2007
Skąd: Małopolska
Postów: 6
|
Problem z kolektorem w FF1
Sorki jeśli temat źle umieściłem, ale to miejsce wydało mi się najbardziej stosowne.
Witam wszystkich. Mam pytanie dość ważne dla mnie. Mam zupełnie zerwaną zewnętrzną osłonę plecionki tzn. środkowa rurka w plecionce jest cała ale ten zewnętrzny oplot jest całkiem zerwany. Pytałem u mechanika o wymianę i stwiedził, że trzeba CAŁKOWICIE odkręcić od silnika cały kolektor wylotowy i potem wymienić uszczelkę pod kolektorem. Stwierdził, że to pracochłonna sprawa i trochę będzie mnie to kosztowało. Z wykręconego kolektora trzeba wyciąć starę plecionkę, pomierzyć średnicę rury i wspawać nowy zamiennik plecionki. Parę dni temu podjechałem do znajomego w sklepie z częściami samochodowymi zapytać z ciekawości ile u niego kosztuje taka plecionka i uszczelka i tak po krótce opisałem po co mi te częsci, że mechanik chce ściągnąć cały kolektor itp. Zdziwił się strasznie i powiedział, że pierwsze o czymś takim słyszy. Zarówno jemu (sprzedawcy) jak i mnie wydaje się że: cztery "rury" kolektora wylotowego wychodzące z silnika są przykręcone do tegoż silnika, następnie te cztery "rury" łączą się w jedną szerszą i tu jest uszczelka i można to rozkręcić i dalej ta rurka idzie i przechodzi w plecionkę, następnie jest dalej rurka, uszczelka i katalizator itp dalej. Czy tak jest i czy ja dobrze rozumuję ? Coś jeszcze wspomniał, że problem będzie z osłoną termiczną kolektora, coś trzeba będzię ciąć czy rwać. :566: Coś tam mówił że to ze 3 godziny roboty Może to moje myślenie uproszczę tzn idzie tak: silnik -> uszczelka -> cztery rury wylotowe kolektora -> uszczelka -> krótki kawałek rurki -> plecionka -> dalej rurka -> katalizator -> >>>>> Czy to dobre rozumowanie czy rzeczywiście jest inaczej? Bo mam wrażenie że gość chce mnie naciągnąć na dodatkowe koszty i niepotrzebną grzebaninę przy silniku, odkręcanie, skręcanie i kombinowanie. Mam silnik 1.4 16V autko produkcja z samego końca 2002 roku. Co Koledzy o tym myślicie? Czy ktoś z was wymieniał już tę plecionkę? |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
Co to za otwory pod kolektorem wylotowym?? | dam | Silnik i skrzynia | 3 | 25-08-09 15:16 |
[FFI] dziurawa gumowa rurka pod kolektorem dol. | sztandi | Silnik i skrzynia | 5 | 04-06-07 11:00 |
Kontakt - |