Forum Focus Klub Polska  
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Opony, felgi, hamulce i zawieszenie

Komunikaty

Opony, felgi, hamulce i zawieszenie Aby miło się jeździło

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 25-01-10, 13:32   #1
rafas
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Warszawa
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDCi 100KM manual
styczeń
2004
WA Warszawa Białołęka
Postów: 35
Domyślnie Amortyzatory - opinia

Witam, mam dylemat zwiazany z amortyzatorami. Chcę kupic Kayaby natomiast nie wiem który model wybrac Exel-G czy Ultra SR, w katalogu Kayaby jest zaznaczone ze do diesla powinny byc Ultra SR i teraz moje pytanie czy ktoś ma w dieslu któres z tych wymienionych? Glównie mnie interesuje jak sie sprawuja Exel-G poniewaz sa tansze. Ewentualnie które polecacie?

pozdrawiam
Rafał
rafas jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-10, 13:52   #2
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

Excel-G
333709 Excel-G (przod)
333710 Excel-G (przod)
343290 Excel-G (tyl)
b. dobry zamiennik oryginalu...

Ultra SR to amorki twardsze, "pol-sportowe" ze tak powiem, zakladane raczej po sprezyn obnizajacych - chociaz mozna i do serii
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-10, 13:58   #3
rafas
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Warszawa
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDCi 100KM manual
styczeń
2004
WA Warszawa Białołęka
Postów: 35
Domyślnie

Masz racje, tylko pytanie dlaczego w katalogu Kayaby sa do diezla Ultra SR i czy jak załoze Excel-G to bedzie ok? nie chce miec za twardo, poniewaz doskonale wiemy jakie sa polskie drogi
rafas jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-10, 14:02   #4
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

podalem ci numery z katalogu na stronie KYB powinny byc te same co do innych fok
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-10, 14:16   #5
rafas
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Warszawa
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDCi 100KM manual
styczeń
2004
WA Warszawa Białołęka
Postów: 35
Domyślnie

W katalogu kayaby jest wyraznie napisane ze do diesla są amortyzatory o innym numerze (wyglada na to ze kayaba do benzyny poleca Excel-G a do diesla Ultra SR), to jaki numer ma excel-g dokladnie wiem, chodzi mi o to dlaczego dla diesla dali inny twardszy model i czy ktos w dieslu ma excel-g i moze dac opinie. Ponizej to co jest w katalogu:

1.4 i-16V 11.01-10.04 333710 L
1.6 i-16V 11.01-10.04 333709 R
1.8 i-16V 11.01-10.04
2.0 i-16V 11.01-10.04
1.8 TDdi 11.01-10.04 323057 L
1.8 TDCi 11.01-10.04 323056 R
rafas jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-10, 14:50   #6
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał rafas Zobacz post
W katalogu kayaby jest wyraznie napisane
to albo przegladasz zly katalog albo jednak nie jest tak wyraznie w katalogu jest informacja ze mozna zalozyc albo jedne albo drugie, a nawet AGXy...
moze zmylilo cie formatowanie tabelki w katalogu - to ze w wierszu z Twoim silnikiem jest wlasnie Ultra SR?
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-10, 19:52   #7
szejk78
Dukacz
 
Avatar szejk78
 
Mariusz
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Karlsruhe - Bielsko-Biała
Inny
HB 3D
sierpień
2009
SB Bielsko-Biała
Postów: 1 368
Garaż
Domyślnie

pewnie temu że diesel jest cięższy (silnik) to zalecają Ultra SR
szejk78 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-10, 21:07   #8
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

NIEEEEEEE, do FFI HB sa te same amory niezaleznie od silnika - dokladnie tak samo jak i z fabrycznymi Forda
screenshot z katalogu:

mozna smialo wybierac miedzy Excel-G, Ultra-SR (te podkreslone na obrazku), a nawet AGXami (na innej stronie), a zamieszanie wynika z nietypowego formatowania i tyle

---------- Post dodany o 21:07 ---------- Poprzedni post był z 21:06 ----------

PS. dla fok poliftowych jest dokladnie tak samo, ale juz nie chcialem wiekszego obrazka robic...
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-10, 21:25   #9
Oskar
Moderator
Grupa: Warszawa
 
Avatar Oskar
 
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
Domyślnie

Cytat:
Napisał MisiekT Zobacz post
NIEEEEEEE, do FFI HB sa te same amory niezaleznie od silnika - dokladnie tak samo jak i z fabrycznymi Forda
screenshot z katalogu:
Nie wiem może ja sie nie znam
ale przednie amory na tym screnie mają inny nr dla benzyny a inny dla diesla
wiec zakladam że to nie to samo
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..."

"Poznasz kiedy głupi żartuje ?..."

Ostatnio edytowane przez Oskar ; 25-01-10 o 21:37
Oskar jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-10, 21:36   #10
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

no wlasnie nie, jest tak jak mowie - i to po prostu wiem, bo sam sprawdzalem (wytlumaczenie specjalnie dla Oskara )

w tym katalogu jedno okienko to jeden rodzaj amora i wrzucaja tam wszystkie modele pasujace do danego auta - czyli innymi slowy "wszystkie amory z rozowego pola pasuja do kazdego z silnikow z pierwszej kolumny"

jakby analizowac wierszami, to wyszloby ze do 1.4 jest tylko Excel-G lewy, do 1.6 Excel-G prawy, a tylne Excel-G w ogole tylko do 1.4 i tak dalej
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-10, 22:40   #11
Bzyczek
Banned
Grupa: Warszawa
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Rembertów
Ford Focus I FL
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
kwiecień
2004
WB Warszawa Bemowo
Postów: 3 249
Domyślnie

potwierdzam to co MisiekT pisze... nie dawno przerabiałem temat i dowiadywałem się co i jak
Bzyczek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-01-10, 11:44   #12
rafas
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Warszawa
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDCi 100KM manual
styczeń
2004
WA Warszawa Białołęka
Postów: 35
Domyślnie

A czy jest ktoś kto ma Focusa Diesla w którym załozył Excel - G ???
Ja interpretuję katalog jako podział benzyna diezel, a ile w tym prawdy to wie tylko sam autor katalogu.
rafas jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-01-10, 13:35   #13
Dzior
Sympatyk
 
Avatar Dzior
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: NTomyśl
Ford Focus II
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
październik
2007
PNT powiat nowotomyski (Nowy Tomyśl)
Postów: 302
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał rafas Zobacz post
A czy jest ktoś kto ma Focusa Diesla w którym załozył Excel - G ???
Ja interpretuję katalog jako podział benzyna diezel, a ile w tym prawdy to wie tylko sam autor katalogu.
http://www.kyb-europe.com/kyb-poland/catalogue.asp w wersji internetowej katalogu nie będziesz miał dylematów. Amorki są jak najbardziej ok.
Dzior jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-01-10, 13:58   #14
rafas
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Warszawa
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDCi 100KM manual
styczeń
2004
WA Warszawa Białołęka
Postów: 35
Domyślnie

Rozumiem ze Excel-G odpowiadają seryjnym amortyzatora, Ultra SR jest to twardsza opcja?
rafas jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-01-10, 16:18   #15
Ranid
Turysta
 
Avatar Ranid
 
Zarejestrowany: Jan 2009
Skąd: Kudowa Zdr.
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
1999
Postów: 534
Domyślnie

Cytat:
Napisał rafas Zobacz post
Rozumiem ze Excel-G odpowiadają seryjnym amortyzatora, Ultra SR jest to twardsza opcja?
Seryjne amortyzatory są olejowe a te gazowe,miałem w poprzednim aucie,podskakuje jak pingpong,wybija zawieszenie.
__________________
robert-z-kielc
Ranid jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-01-10, 18:23   #16
Dzior
Sympatyk
 
Avatar Dzior
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: NTomyśl
Ford Focus II
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
październik
2007
PNT powiat nowotomyski (Nowy Tomyśl)
Postów: 302
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał Ranid Zobacz post
Seryjne amortyzatory są olejowe a te gazowe,miałem w poprzednim aucie,podskakuje jak pingpong,wybija zawieszenie.
Nie jestem szpecem od amortyzatorów ale kolegi wypowiedz sugeruje ze w amortyzatorach olejowych jest "olej" a w gazowych gaz. A to chyba nie tak do końca. Poza tym czy można to wszystko wrzucić do jednego wora? Czyli że na "gazowych" podskakuje, a na olejowych nie..... Może były uszkodzone bo raczej na nowych amortyzatorach nic nie powinno podskakiwać. Miałem ostanio w rece kayaby i tłoczysko poddawało sie sie pod naciskiem ok 20 - 30 kg to skad by mialy siłe zeby podbijać autem?
To tylko moje domysły i obserwacje.
Dzior jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-01-10, 20:17   #17
marcin2m
Turysta
Grupa: Małopolska
 
Avatar marcin2m
 
Zarejestrowany: Feb 2008
Skąd: Kraków
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDCi 100KM manual
styczeń
2004
KR Kraków
Postów: 183
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzior Zobacz post
Miałem ostanio w rece kayaby i tłoczysko poddawało sie sie pod naciskiem ok 20 - 30 kg to skad by mialy siłe zeby podbijać autem?
Ale tu nie chodzi o statyczne obciążenia tylko dynamiczne, czyli obciążasz te twoje 20-30 kg w czasie np. 0,5s a nie dowolnie.
__________________

Powered by GCSheko
marcin2m jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-01-10, 21:17   #18
Dzior
Sympatyk
 
Avatar Dzior
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: NTomyśl
Ford Focus II
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
październik
2007
PNT powiat nowotomyski (Nowy Tomyśl)
Postów: 302
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał marcin2m Zobacz post
Ale tu nie chodzi o statyczne obciążenia tylko dynamiczne, czyli obciążasz te twoje 20-30 kg w czasie np. 0,5s a nie dowolnie.
No to sie zgadza. Chodziło mnie o to ze amortyzator nie działa z siłą skierowaną stale w jedną stronę (w góre).
Dzior jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-01-10, 16:06   #19
Bzyczek
Banned
Grupa: Warszawa
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Rembertów
Ford Focus I FL
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
kwiecień
2004
WB Warszawa Bemowo
Postów: 3 249
Domyślnie

tak .
ps. przy amorach nie ma różnicy, dopiero sprężyny dostosowuje się do motoru.
Bzyczek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-01-10, 17:34   #20
rafas
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Warszawa
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDCi 100KM manual
styczeń
2004
WA Warszawa Białołęka
Postów: 35
Domyślnie

Excel-G tez miałem w Oplu Corsie i nie nazekałem, dlatego sie na nie zdecyduje i tym razem
Dziekuje wszystkim za pomoc.
rafas jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-01-10, 18:27   #21
szejk78
Dukacz
 
Avatar szejk78
 
Mariusz
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Karlsruhe - Bielsko-Biała
Inny
HB 3D
sierpień
2009
SB Bielsko-Biała
Postów: 1 368
Garaż
Domyślnie

w gazowych tez jest olej.
szejk78 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-01-10, 19:42   #22
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

w olejowych jest sam olej, w gazowych jest olej i gaz...
IMO seryjne sa gazowe, ale chetnie obejrze zrodlo mowiace inaczej - swoje stare niestety wywalilem wiec nie sprawdze...
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-01-10, 10:42   #23
rafas
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Warszawa
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDCi 100KM manual
styczeń
2004
WA Warszawa Białołęka
Postów: 35
Domyślnie

tak jak pisałem miałem juz w poprzednim aucie Excel-G ( sa to amory olejowo-gazowe) i sprawowały sie dobrze, jezdziłem na nich jakies 1,5-2 lata i nic z zawieszeniem sie nie działo. Jak na moj gust były troche twardsze od seryjnych, ale nie na tyle zeby komfort jazdy na polskich drogach był mniejszy, wrecz przeciwnie. Jak wymienie w Foczce na Excel-G to napewno podziele sie wrazeniami.
rafas jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
amortyzator

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u