Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 25-08-13, 23:35   #1
Piotrek Lodz
Turysta
Grupa: Łódź
 
Zarejestrowany: Aug 2013
Ford Focus II
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
2007
Postów: 3
Domyślnie 2.0 TDCI Problem z szarpaniem przy czyszczeniu DPF

Moi drodzy,
bardzo proszę o pomoc.

Mam problem z moim Focusem, polegający na szarpaniu samochodem podczas jazdy w momencie czyszczenia się (aktywnego) filtra cząstek stałych.
Opiszę sytuację i moje odczucia względem usterki, ale jestem laikiem więc mogę się kompletnie mylić.

Po krótce: samochód sotał przywieziony z Niemiec 2 lata temu i jeździł nim znajomy. Zrobił 80 tys w Polsce, jedżąc z tym problemem (obecnie jest na zegarze 185tys). Miał lekkiego dzwona w lewy przód (odcięty komputer, światło, maska, błotnik i trochę zawieszenia z tego co pamiętam było do zrobienia).

Prawdopodobnie od czasu wypadku (bo wątpię żeby Niemiec jeździł w taki sposób) powstała usterka.

Z tego co wiem, silnik w momencie gdy DPF jest bardzo zapchany, uruchamia procedurę aktywnego wypalania filtra. Wtedy spaliny zamiast przez katalizator, walą gorące prosto do filtra i tak go oczyszczają.