WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
25-08-13, 23:35 | #1 |
Turysta
Grupa: Łódź
Zarejestrowany: Aug 2013
Ford Focus II
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
2007
Postów: 3
|
2.0 TDCI Problem z szarpaniem przy czyszczeniu DPF
Moi drodzy,
bardzo proszę o pomoc. Mam problem z moim Focusem, polegający na szarpaniu samochodem podczas jazdy w momencie czyszczenia się (aktywnego) filtra cząstek stałych. Opiszę sytuację i moje odczucia względem usterki, ale jestem laikiem więc mogę się kompletnie mylić. Po krótce: samochód sotał przywieziony z Niemiec 2 lata temu i jeździł nim znajomy. Zrobił 80 tys w Polsce, jedżąc z tym problemem (obecnie jest na zegarze 185tys). Miał lekkiego dzwona w lewy przód (odcięty komputer, światło, maska, błotnik i trochę zawieszenia z tego co pamiętam było do zrobienia). Prawdopodobnie od czasu wypadku (bo wątpię żeby Niemiec jeździł w taki sposób) powstała usterka. Z tego co wiem, silnik w momencie gdy DPF jest bardzo zapchany, uruchamia procedurę aktywnego wypalania filtra. Wtedy spaliny zamiast przez katalizator, walą gorące prosto do filtra i tak go oczyszczają. Usterka polega na tym, że co jakiś czas (co 1-2 tys kilometrów zwykle), jadąc przez chwilę ze stałą prędkością, samochód nagle zaczyna szarpać podczas jazdy. Szarpanie to jest praktycznie nieodczuwalne gdy jedzie się w przedziale obrotów 1800-2200, bez dodawania gazu. Przy przyspieszaniu silnik natychmiast zaczyna się na zmianę dławić-gazować, dławić-gazować i słychać przy tym charakterystyczne "kliknięcie" jakby jakaś zapadka, zawór się raz zamykał (auto zwalnia) raz odtwierał (przyspiesza). Trwa taka historia przez 6-8 minut jazdy po czym ustaje i znów można normalnie jechać przez kilkaset kilometrów. Kiedy w momencie wystąpienia objawów problemu zgasimy samochód, to po odpaleniu można przejechać ok 15min normalnie, po czym znów dzieje się to samo. Wtedy kilka minut spokojnej, stałej jazdy i problem zanika. Jak narazie udaje się z tym jeździć, ale po pierwsze jest to trochę irytujące a po drugie boję się, żeby nie spowodowało to innych usterek - to szarpanie jest wyraźne i myślę, że nie służy turbinie ani wtryskom. Mechanicy, do których trafiłem, nie mają pojęcia w czym tkwi problem. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, w czasie samego procesu też nie wyskakują żadne kontrolki. Nie da się zdiagnozować kompem podczas występowania usterki, bo czas jej wystąpienia jest praktycznie nie do przewidzenia. Musiałbym wozić mechanika z komputerem ze sobą. Być może zasysa jakieś "lewe" powietrze po tym dzwonie? Może to EGR? Może jest tam jakiś inny zawór? Nie wiem jak ugryźć temat, dlatego proszę o pomoc w tej sprawie. Może ktoś zetknął się z podobnym problemem lub ma pomysł na diagnozę. Z góry dziękuję |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK2] Problem z odpalaniem po czyszczeniu kolektora i zaślepieniu EGR | technoline.pl | Inne techniczne | 1 | 08-07-13 11:46 |
[MK1] Problem po czyszczeniu krokowego | silspaw | Silnik i skrzynia | 3 | 09-09-12 18:24 |
[MK2] 2.0 tdci problem przy gaszeniu silnika | Irishdh | Silnik i skrzynia | 2 | 13-01-11 21:40 |
Problem z TDCI przy przyspieszaniu | Tgorka | Silnik i skrzynia | 11 | 17-03-09 10:02 |
Problem przy odpalaniu TDCI (gaśnie) | dvl | Silnik i skrzynia | 5 | 17-10-07 08:43 |
Kontakt - |