Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 08-05-12, 22:11   #1
styniu
Turysta
Grupa: Wrocław
 
Zarejestrowany: May 2012
Ford Focus II
kombi
1.6 DuraTorq 90KM manual
2007
Postów: 10
Garaż
Domyślnie 1.6 TDCI Długo paląca się lampka oleju i metaliczny stukot silnika

Witam wszystkich forumowiczów i nie tylko.

Problem dotyczy Ford Focus 1.6 TDCI 66kW rocznik 2007 przejechane około 177,500km. Od paru dni zauważyłem dziwny objaw. Odpalając auto rano kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero po 5-8 sekundach. W tym czasie silnik wydaje bardzo wyraźny, metaliczny dźwięk - stukot. Razem z zgaśnięciem kontrolki rónocześnie metaliczny dźwięk ustaje.
Początkowo myślałem, że to tylko na zimnym się dzieje lecz niestety myliłem się. Auto może być rozgrzane wystarczy, że godzinę postoi i po odpaleniu jest to samo. Do następnego przeglądu (wymiany oleju i filtrów) 2500km więc pomyślałem, że to może olej zgęstniał (full syntetyk 5W30 A5) wymieniłem wcześniej lecz nie pomogło dalej to samo.
Auto mam od nowości. Nigdy nie było żadnych awari poza zwykłymi przeglądami technicznymi gdzie były robione wymiany oleju, filtry, klocki, tarcze.
W lutym około 3,5tys. km wcześniej przy okazji wymiany święc żarowych (ściągana głowica bo jedna się ukruszyła) wymieniany był rozrząd z napinaczami. Jeszcze wcześniej wymieniany był EGR.
Od około 5 tankowań (tankuję jak zapala się rezerwa i po korek) dolewałem buteleczkę uszlachetniacza kupowanego na statoilu. Auto oprócz tej jednej dolegliwości normalnie odpala, spalanie w normie 5,2l/100km nie kopci, normalnie zbiera się. Nie mam do czego się przyczepić.
Czytałem na innych forach, że to wina filtra, oleju lecz w moim przypadku to raczej nie to, bo wymieniłem przecież olej i filtr. Znajomy wymyślił taką tezę, że to przez uszlachetniacz do paliwa, który lałem przez ostatni okres, powodował przedwczesny zapłon który spowodował przespieszenie zużycia się panewek na wale lub i korbowodzie. Bracia forumowicze proszę o opinie. Sam już nie wiem co o tym myśleć..
styniu jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
 


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
[MK2] 1.6 TDCI - lampka silnika i gaśnie janusz690913 Silnik i skrzynia 3 07-07-11 15:53
[MK1] Stukot metaliczny w silniku + brak wspomagania 1.8 TDDi wsw 125 Silnik i skrzynia 5 21-01-11 15:56
[FFi TDCi]potworny stukot przy odpalaniu ciepłego silnika !! jacoo Silnik i skrzynia 30 28-08-10 00:50
[MK1] Lampka ostrzegawcza silnika w TDCI Lopezzz Silnik i skrzynia 0 28-04-10 21:09
Po zapaleniu metaliczny stukot na zimnym silniku Fircyk81 Silnik i skrzynia 5 16-01-09 09:46

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u