Forum Focus Klub Polska  
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 05-12-10, 00:02   #1
zgroza
Turysta
 
Zarejestrowany: Feb 2009
Skąd: znienacka
Ford Focus I FL
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
październik
2001
BI Białystok
Postów: 10
Domyślnie Gaśnie przy wysprzęglaniu podczas jazdy - obroty raz jeszcze

Koledzy, pomóżcie dobrą radą, bo już mi ręce opadają
Ale po kolei.

Samochód:
Focus I FL (2001) Kombi, 1,6, benzyna + gaz (sekwencja). Katalizator wycięty (takiego go kupiłem), instalacja gazowa naprawiona niemalże od zera (3/4 wymienione) i sprawna (nie ma różnicy w pracy na LPG i PB)

Nie zlinczujcie mnie, wiem, że ten temat był już wiele razy wałkowany, ale uczciwie przyznaję: zanim odważyłem się napisać przeczytałem chyba wszystko na tym forum co było o obrotach - i próbowałem to ponaprawiać (gdyby pomogło, to bym nie pisał, albo potwierdził, że coś z tego pomogło).

Przez prawie rok (!) walczę z obrotami - w międzyczasie 3 razy zmieniłem mechanika (żaden nie podołał). Ten ostatni "przejrzał gruntownie silnik" (jego słowa), wymienił parę części - i skasował 700zł. Ale do rzeczy.

Na początku obroty po wysprzęgleniu tylko falowały (500-1200 obrotów, potrafił się "zdusić" tak, że zapalała się lampka akumulatora, ale gasł rzadko), po czym - po zatrzymaniu się - wracały do normy (ok. 800 obrotów). Niby nic strasznego, da się przyzwyczaić, ale już podczas ruszania (np. ze skrzyżowania) przez moment dusił się tak, że musiałem mu obroty podbijać do 2500-3000 żeby w ogóle ruszył (jak zapomniałem - to gasł). No i w ogóle jakiś taki zmulony był, bez mocy (jak jeździłem w górach - totalna masakra, z trudem wtaczał się na dwójce).

Jakieś 3 miesiące temu zaczął po odpaleniu wpadać w niskie obroty (poniżej 500) - wystarczyło wdepnąć 2 razy gaz - i nagle "ożywał" i włączało się ssanie. Ale falujące obroty przy wysprzęglaniu zostały bez zmian.

Tak to się ciągnęło, było coraz gorzej (mechanicy bezsilni), aż doszło do tego, że teraz już gaśnie mi przy KAŻDYM wysprzęglaniu, a bywa nawet, że przy zmianie biegów jak się zagapię i nie zmieniam dość szybko. Na LPG i PB dokładnie tak samo. Gaśnie tylko podczas jazdy i tylko na ciepłym silniku (a po zgaśnięciu odpala z trudem - ale obroty trzyma równo), jak już stoi w miejscu, to mogę gazować i powyżej 4000 obrotów i nie gaśnie.

Co zostało naprawione:
1) silnik krokowy - sam wyczyściłem, mechanik sprawdził i potwierdził, że sprawny (pomogło minimalnie, obroty stały się nieco równiejsze),
2) podkładka (uszczelka) pod silnik krokowy - nowa,
3) czujnik położenia przepustnicy - rozebrałem, wyczyściłem, przesmarowałem wazeliną (bez zmian),
4) zawór odpowietrzania skrzyni korbowej - wymieniony na nowy,
5) rurki odpowietrzania skrzyni korbowej - wyczyszczone i sprawdzone (elastyczne i szczelne),
6) przepustnica - wymontowana i wyczyszczona dokładnie,
7) wszystkie szczeliny między kolektorem a silnikiem (mechanik, a czego on nie zrobił, to ja dla pewności oblepiłem szczelnie taką plastelino-podobną substancją "tack-it"),
filtr powietrza - nowy (gąbka przeciwolejowa w komorze filtra też),
9) rurka gumowa od filtra powietrza do silnika - przeczyszczona i sprawdzona (szczelna),
9) cały układ doprowadzający powietrze do przepustnicy - szczelny (mam wersję Focusa bez przepływomierza),
10) świece - nowe (wymieniane 3 razy przez rok!),
11) kable WN - nowe,
12) czujnik temperatury silnika - nowy,
13) pierwsza sonda lambda - nowa (mechanik mówi, że padła),
14) druga sonda lambda - sprawdzona (podobno działa, myślę, że tak, bo co jakiś czas wywala mi błędy silnika z braku katalizatora),
15) filtry paliwa, gazu i oleju - wymienione (olej też, jak co roku - nie zmieniło to nic),
16) pompa paliwowa - sprawna (zresztą, gdyby była uszkodzona, przynajmniej na LPG jeździłby normalnie),
17) wielokrotny reset kompa + przegonienie go później na benzynie - bez efektu,
1 podpięcie komputera ani self-test (tryb licznika) nie wykazują nic (poza systematycznie powracającym błędem braku katalizatora).

I nic...
Jest coraz gorzej (na razie stoi przed domem i czeka na diagnozę - jeżdżę autobusami).

Z tego o czym pisaliście, nie wymieniłem jeszcze tylko cewki zapłonowej, ale już nie mam sił... Coś wspominaliście jeszcze o luzach zaworowych i pierścieniach olejowych, ale mogło mi się pomieszać (o tych pierścieniach myślałem kiedy zaczął mi żłopać dużo oleju - ale teraz znowu pije w normie, zresztą, to chyba nie ma związku z gaśnięciem).

Przez prawie rok utopiłem ponad 2000zł w naprawy, które niczego nie naprawiły. Powoli tracę serce do mojej Foki Włos mi się jeży na myśl, co mechanik wymyśli tym razem (jak w starym żydowskim dowcipie "ja mam jeszcze wiele pomysłów, ale czy ty masz jeszcze kury?") - ostatnio coś mówił o wymianie drugiej sondy lambda. A jak to nie pomoże - to co? Cewka? Krokowy? Remont silnika?

K... mać, a skąd ja mam wziąć kasę na te eksperymenty???
(gdybym jeszcze wiedział, że mechanik WIE, a nie tylko zgaduje - to bym się nie zastanawiał).
(nie wspominam nawet, że w tym samym czasie systematycznie naprawiana była instalacja gazowa, w której posypało się prawie wszystko - łącznie pochłonęło to ponad 3000zł)


Koledzy zlitujcie się, poradźcie mi coś, bo już głupi jestem - co mogłem przegapić? Czy mam nadal wymieniać to, co tym razem wymyśli (kolejny) mechanik, czy szukać nowego (czwartego już) mechanika?

(może ktoś z Was zna dobrego magika w Białymstoku?).

---

Aha, zapomniałem dodać - mam (miałem?) też klasyczny objaw uszkodzenia czujnika VSS (wariowanie wskazówki prędkościomierza), ale od dwóch miesięcy "naprawił się sam" (nie wiem, czy to ma jakikolwiek związek).

Dzięki z góry
zgroza jest nieaktywny  
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
[MK1] Zapadajace sie obroty przy wysprzeglaniu sebanek Gaz i zagazowane Foczki 76 28-01-14 17:37
[MK1] 1.6B obroty podczas jazdy na luzie Wolly1987 Silnik i skrzynia 5 05-08-11 09:14
[FFI TDDI] Glosniej chodzi przy wysprzeglaniu meehow Silnik i skrzynia 4 16-05-09 17:40
[FFI] Powietrze przy wysprzeglaniu;-( ??? marco223 Silnik i skrzynia 0 29-12-08 14:42
[FFII] Wyższe obroty na sprzęgle podczas jazdy grabber Inne techniczne 1 21-12-08 21:40

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u