WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
16-11-10, 18:36 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Nov 2010
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
2004
Postów: 12
|
problem z katalizatorem
Witam.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Focusa Kombi, silnik 1,6l, benzyna. Od pewnego czasu pojawił się jednak pewien problem. Otóż jakiś czas temu zaświeciła mi się kontrolka silnika. Pojechałem z tym do elektromechanika, który po podłączeniu do komputera stwierdził, że jest jakiś problem z katalizatorem (niestety nie pamiętam jaki był nr tego błędu). Mechanik powiedział, że katalizator mógł się zapchać od ciągłej jazdy po mieście i wystarczy się przejechać autostradą, to powinien się odetkać. Jednak kilka dni temu ponownie zapaliła mi się kontrolka silnika podczas jazdy na trasie. Mam więc takie pytanie. Czy ponowne zapalenie się kontrolki oznacza konieczność wymiany katalizatora i ile to może kosztować? Dodatkowo samochód przy przyspieszaniu na niskich obrotach (np. przy 40km/h na 3 biegu) szarpie. Świece i filtr powietrza wymienione. Zastanawiam się, czy konieczna jest także wymiana filtru paliwa, a przede wszystkim czy te dwie wymienione przeze mnie rzeczy (tj. katalizator i filtr) mogą na siebie wpływać (a właściwie zapchany filtr na katalizator)? Z góry dzięki za jakąkolwiek radę. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] Sonda lambda za katalizatorem i check engine | niko123 | Silnik i skrzynia | 7 | 22-02-10 22:13 |
co z zapchanym katalizatorem TDCI | djcooler | Silnik i skrzynia | 16 | 22-03-09 19:05 |
Kontakt - |