Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 11-01-10, 19:35   #1
niko123
Dukacz
 
Avatar niko123
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Gliwice/Bochum
Ford Focus II FL
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2010
Postów: 1 262
Domyślnie Sonda lambda za katalizatorem i check engine

Silnik benzynka 2.0

W lato jak było ciepło wywalało check niestety nie wiem jaki był błąd bo mechnik nie powiedział tylko wymienił tylną sonde lambda na oryginalna NTK ale bez wtyczki. - przez 6 miesięcy było ok i po 6 miesiącach wywaliło check engine, kupiłem elm327 i sprawdzając w 3 programach wszystkie zgodnie podawały P1132/P1131.

Pojechałem do tego samego mechanika a on powiedział że znowu sonda padła i wymiana na nową ale już po wymianie po 40 km znowu wywaliło check P1132/P1131

W tym czasie było ciepło i na rozgrzanym silniku 2 sonda za katalizatorem miała 0,300v na wolnych a jak dodałem gazu to 0,310v.


P1132/P1131

Na nacie znalazłem takie trzy objaścienia do tego blędu.

P1132 - P1132 Lack of Upstream Heated Oxygen Sensor Switch - Sensor Indicates Rich - Bank No. 1

P1132 - Lack Of HO2S11 Switch - Sens Indicates Rich
P1132 - falta de interruptores HO2S11 - sensor indica mezcla rica


Kasowałem kompa przez klemy ale teraz w zime wyskoczyły takie błędy ; p1131/p1132 p0136.

Na ciepłym silniku 2 sonda pracuje na postoju ma 1,010v do 1,050v a jak dam na 2,5 tys obr to 0,75v do 0,90v.

Byłem na diagnostyce spalin i katalizator jest dobry i zastanawiam się mechanik za każdym razem nie zakładał złej sondy nie do mojego modelu.

Oczywiście z autem nic się nie dzieje nawet jak jest check engine bo 2 sonda nie wpływa na prace silnika. - ale mam już dość tej kontrolki i problemu z tą sondą.


Ten dodatkowy bląd co doszedł w zimę P0136 - to O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2).

P0136 O2 obwód czujnika - usterka (bank 1 sensor 2)

Sensor 2 - czyli jak robiłem pomiary to na 100% sonda za katalizatorem bo sonda 1 ma opis Bank 1 Sensor 1.

Te dwa błędy co miałem wcześniej to tylko dla błędów forda P1132 i p1131 moze to jest to samo co P0136 dla OBD2 Generic


P1131 Lack of HO2SII switch - sensor indicates lean Click Here for help diagnosing oxygen sensor faults P1131 Brak przełącznika HO2SII - czujnik wskazuje chudego Kliknij tutaj, aby uzyskać pomoc diagnozowania usterek czujnika tlenu

P1132 Lack of HO2SII switch - sensor indicates rich P1132 Brak przełącznika HO2SII - czujnik wskazuje bogatych

Dodam że check engine wywala zawsze na zimnym silniku , po przejechaniu od momentu odpalenia auta z 2 km.
__________________


Uploaded with ImageShack.us

Ostatnio edytowane przez niko123 ; 11-01-10 o 23:54
niko123 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
 


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u