Forum Focus Klub Polska  
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 27-11-09, 12:31   #1
DoktorB
Turysta
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Szczecin
Ford Focus II
HB 5D
1.6 DuraTorq TDCi 90KM manual
listopad
2005
PZL powiat złotowski (Złotów)
Postów: 225
Domyślnie Filtr paliwa do 1,6 i 1,4 TDCi - przekrój

Wcześniej pisałem, że miałem kłopot z filtrem paliwa, który od nowości był niedrożny, co powodowało zapowietrzanie się silnika. Po wymianie filtra postanowiłem się mu przyjżeć.
Oto co znalazłem.

1. Filtr paliwa jaki jest każdy widzi.
http://img6.imageshack.us/img6/738/dsc0015up.jpg

2. Po uruchomieniu otwieracza do filtrów widok się zmienia.
http://img42.imageshack.us/img42/7578/dsc0017dh.jpg

3. Najważniejszym elementem jest wkład filtrujący. Wkład zbudowany jest z dwóch rodzajów materiału filtrującego: paierowego i filcowego. Papierowy, zwinięty w harmonijkę, znajduje się w górnej części. Przepuszcza on paliwo z dużą wydajnością i jest wrażliwy na wodę (dlatego jest u góry). Filcowy jest znacznej grubosci (ok 2 cm) i ma on dużo większą zdolność filtrowania (zatrzymuje mniejsze zanieczyszczenia) jednak paliwo przesącza się przez niego wolniej. Jest odporny na wodę. Taki równoległy układ wkładów daje wystarczającą wydajność filtrowania przy jednoczesnym bardzo dokładnym filtrowaniu części paliwa. Paliwo przepływa od środka na zewnątrz (odwrotnie niż w większości filtrów).
http://img4.imageshack.us/img4/61/dsc0020hu.jpg

4. Wkłąd jest szczelnie zatopiony w plastiku. Oznacza to, że jak paliwo wlatuje do filtra od góry, to nie ma wyjścia i musi przepłynąć przez wkłąd. Dotyczy to także wody. Dopiero po przefiltrowaniu woda opada na dno a paliwo do wylotu.
http://img163.imageshack.us/img163/9310/dsc0021z.jpg

5. W dolnej części filtra znajduje się odstojnik na wodę. Grubość ok 1,5 cm. Przedzielony jest ściankami, żeby nie chlupała woda i nie zamaczała wkładu.
http://img4.imageshack.us/img4/1168/dsc0025ae.jpg

6. Paliwo wydostaje się z filtra przez filterek siatkowy a la smok, spłaszczony i wciśnięty pmoniędzy obudowę filtra a wkład
http://img7.imageshack.us/img7/1993/dsc0021pg.jpg

7. A tak wygląda po wyjęciu
http://img4.imageshack.us/img4/9283/dsc0023ns.jpg

8. Do spuszczania wody służy plastikowa śruba wkręcana z góry. Wkręcona zamyka otwór na dnie filtra o-ringiem. Można ją wyjąć, jednak przed wypadnieciem trzymają ją rozchylone pręciki.
http://img7.imageshack.us/img7/366/dsc0024sm.jpg

9. Na górze znajduje się podgrzewacz paliwa. Przykręcony jest dwiema śrubkami i uszczelniony o-ringiem
http://img7.imageshack.us/img7/6682/dsc0026bv.jpg

10. Paliwo przepływa przez dwie aluminiowe cieniutkie blaszki, które rozgrzewają się od opornościowych elementów grzejnych umieszczonych pomiędzyn nimi (wielkości 50 groszy dwa krążki - na zdjęciu jeden).
http://img687.imageshack.us/img687/5552/dsc0028h.jpg

11. Gniazdo na czujnik poziomu wody (w lepszych wersjach) składa się z dwóch połówek. Wewnętrzna i zewnątrzna. UWAGA. Po wykręceniu zewnętrznej paliwo nie wypływa, natomiast możliwe jest wpadnięcie części wewnętrznej do środka (jak na zdjęciu) - nie do chwycenia=koniec filtra.
http://img8.imageshack.us/img8/1861/dsc0026ut.jpg

Podsumowując.
1. Gdyby można było dostać samą puszkę filtra bez podgrzewacza(który można łatwo wymienić), to pewnie byłby o połowę tańszy.
2. Trochę chory ten filtr. Zawsze jest tak, że paliwo w pierwszej kolejniości trafia do części, w której może odtać się woda, a następnie paliwo płynie przez wkłąd OD ZEWNĄTRZ do WEWNĄTRZ! Na zewnątrz jest większa powierzchnia czyli zdolność przyjęcia większej ilości zanieczyszczeń. A nawet od wewnątrz jest siatkowe wzmocnienie a od zewnątyrz nic nie ma. Tu jest odwrotnie. Paliwo wpada od wewnątrz i woda musi przecisnąć się przez filc żeby zgromadzić się w odstojniku. A ten smok na wylocie to jakieś nieporozumienie. Jak już paliwo jest przefiltrowane to po co siateczka?
Na mój gust, to wszystko było by git, gdyby było odwrotnie. Paliwo wpada przez smog (filtr zgrubny) i opada na dno, by odstała się woda. Następnie przepływa przez wkład od zewnątrz do wewnątrz i po sprawie.
Nie wiem co o tym sądzić.

Ostatnio edytowane przez DoktorB ; 27-11-09 o 13:06
DoktorB jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u