Forum Focus Klub Polska  
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Inne techniczne

Komunikaty

Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy...

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 28-05-08, 14:54   #1
lester84
Turysta
 
Avatar lester84
 
Zarejestrowany: Jan 2008
Skąd: Łódzkie
Ford Focus I
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
październik
2000
Postów: 143
Domyślnie Dotyczy chłodzenia - po uwzględnieniu porad - oto wyniki

Witam serdecznie.

Posiadam Foczkę z końcówki 2000 roku. 1,6 Zetec S, z klimą.

Jakiś czas temu, jak zaczęła przychodzić do nas wiosna, zauważyłem taki oto objaw. W trakcie jazdy usłyszałem, że od czasu do czasu włącza się wentylator na chłodnicy. Oczywistą sprawą było dla mnie, że jeden zawsze się włącza (prawda?) gdy załączy się klimę (podobno gdyby się nie włączył ciśnienie rozwaliłoby chłodnicę?). Ale tu nie włączał sie od klimy - to był ten z lewej strony. Od klimy jest z prawej. No więc poczytałem dość szczegółowo forum i zacząłem wcielać w życie porady przeczytane. Wymieniłem czujnik temperatury płyny chłodzącego na EPS (w nawiasie dodam, że w profesjonalnym warsztacie szukali go chyba z półtorej godziny). Przy okazji wymienili mi płyn chłodzący na Valeo Protectiv 50 (niebieski). Niestety nie rozwiązało to problemu. Tak więc samochód podłączyli po kilku dniach do kompa. Ten nie wykrył żadnych błędów. Tak samo w teście diagnostycznym nie ma żadnych błędów.
Układ jest szczelny - nie ma żadnych wycieków - poziom płynu na maxa - weszło ok. 4 litry. Jeśli układ szczelny to wniosek taki, że uszczelka pod głowicą i inne elementy są ok.
Następnie pomyślałem, że to może termostat. I chciałem wymienić, ale mi odradzono. Zrobiłem prosty test. Gdy włączę ogrzewanie grzeje bardzo ciepło. Wskazówka nigdy nie dochodzi na czerwone pole. Zawsze w połowie stawki. Z kompa odczytałem temp. przy jeździe - od 90 do 96 stopni - czyli w normie. Wniosek - mały obieg i duży obieg są sprawne.
Dziś zauważyłem jedynie tyle, że gumowy duży przewód od i do chłodnicy (z lewej i prawej) jest ciepły. Czy to może coś oznaczać. Samochód stał w miejscu.
Terz odpowietrzanie. Jak to jest w końcu. Mechanik powiedział mi, że e foczki same się odpowietrzają. Jaka jest prawda? I czy to może mieć wpływ? Bo skoro wcześniej nie był zapowietrzony i wiatrak się załączał, to teraz tym bardziej nie jest zapowietrzony.
Do Foki tankuje BP Ultimate lub vervę (choć ostatnio już eurosuper 95 BP). Aha i vervy ogólnie nie polecam - choć może to zależy od stacji.

A czy odma może mieć na to wpływ? Moim zdaniem nie. Jest odłączona.

Za wszystkie sugestie i propozycje z góry dzięki.

Pozdrawiam
Łukasz
lester84 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u