Forum Focus Klub Polska  
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 10-04-12, 14:11   #1
pajakleon
Turysta
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Wrocław
Ford Focus II
HB 3D
2.0 Duratec 145KM manual
2004
Postów: 32
Domyślnie Czym grozi jazda z zepsutym wentylatorem chłodnicy silnika?

Stojąc dłużej w korku komputer pokazał, że silnik jest przegrzany. Okazało się, że nie działa wentylator chłodnicy silnika, potwierdził mi to gość od klimatyzacji i teraz muszę czekać na elektryka. Gość od klimatyzacji powiedział, żeby nie jeździć autem ponieważ grozi to zatarciem silnika. Ja myślałem, że po prostu muszę uważać, żeby się silnik nie przegrał, unikać korków i cały czas zwrać uwagę na temperaturę. Pytanie kto ma rację? Potrzebuję auta na codzień i wolałbym nim jeździć do czasu wizyty u elektryka. Czy mogę nim jeździć zwracając uwagę na powyższe sprawy czy kategorycznie nie wsiadać?
pajakleon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 14:15   #2
janekfocus
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie

Jak chcesz zagotować auto to wsiadaj .
W Wrocławiu jest jeden elektryk ?
  Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 14:19   #3
pajakleon
Turysta
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Wrocław
Ford Focus II
HB 3D
2.0 Duratec 145KM manual
2004
Postów: 32
Domyślnie

Elektryków więcej, ale mam umówionego w jednym warsztacie, gdzie robię zawsze.

Pytanie czy auto się może zagotować bez wcześniejszych objawów (wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej)?
pajakleon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 14:21   #4
Kmal
Turysta
 
Avatar Kmal
 
Zarejestrowany: Mar 2012
Skąd: Warszawa
Ford Focus II
HB 3D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2006
Postów: 73
Garaż
Domyślnie

ja dwa dni tak przejeździłam, szkód żadnych nie było z tego powodu... ale to były tylko dwa dni (FFI)
Kmal jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 14:44   #5
Falcon
Ja tu tylko sprzątam...
Zlotowicz
Grupa: WLKP
 
Avatar Falcon
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: WLKP
Ford Focus III
kombi
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
styczeń
2012
PSE powiat śremski (Śrem)
Postów: 9 739
Garaż
Domyślnie

Mechanik ma rację, jazda bez wentylatora grozi przegrzaniem, uszkodzeniem uszczelki pod głowicą, a w ostateczności zatarciem więc jak masz jeździć w korkach to daj sobie spokój z jazdą.
__________________
Escort już zezłomowany... Foka MK1 sedan też, teraz EKOnetyczny potwór MK3 w kombi
To musisz znać! -->Focus I - sam naprawiam<-- Piszę poprawnie po polsku


Falcon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 15:21   #6
pajakleon
Turysta
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Wrocław
Ford Focus II
HB 3D
2.0 Duratec 145KM manual
2004
Postów: 32
Domyślnie

Ale ja właśnie w korku nie będę jeździć. Chodzi o to czy mogę w ogóle nim jeździć (np. na krótkich dystansach wiedząc, że nie będe stać w korku) oraz drugie pytanie czy kontrola temperatury pokazywanej na desce rozdzielczej jest wystarczająca, żeby w razie podwyższenia stanać i nie jechac dalej czy moze dojsc do przegrzania bez uprzedniego pojawienai sie za wysokiej tempreatury na wyswietlaczu?
pajakleon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 15:54   #7
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

jezeli nie staniesz w korku to bedzie ok...ale jezeli zatrzymasz sie na swiatlach na dluzej jak kilka minut a robi sie cieplo a ty masz 2,0benzynke to zapomnij o takiej jezdzie. chyba ze za kazdym razem bedziesz gasil silnik.

ps. mozesz uzywac ogrzewania w samochodzie jako dodatkowego zrodla chlodzenia silnika..
jezeli lubisz cieplo
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 17:36   #8
lapszyn
Turysta
 
Zarejestrowany: Jun 2010
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
2001
Postów: 27
Domyślnie

Cytat:
Napisał pajakleon Zobacz post
Ale ja właśnie w korku nie będę jeździć. Chodzi o to czy mogę w ogóle nim jeździć (np. na krótkich dystansach wiedząc, że nie będe stać w korku) oraz drugie pytanie czy kontrola temperatury pokazywanej na desce rozdzielczej jest wystarczająca, żeby w razie podwyższenia stanać i nie jechac dalej czy moze dojsc do przegrzania bez uprzedniego pojawienai sie za wysokiej tempreatury na wyswietlaczu?
Ja bym jeździł. Miałem podobny problem kiedyś w Oplu. Po to jest wskazówka, żeby ostrzegać przed czymś takim. Jak zobaczysz, że się grzeje, to po prostu schłodź silnik. Jak? Ogrzewanie na full i nawiew do kabiny na full. W zupełności wystarcza, żeby utrzymać prawidłową temperaturę. A jak nie będziesz stał w korkach, tylko jeździł, to tym bardziej nie masz się czego obawiać.
lapszyn jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 16:57   #9
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

nie jezdzij... czekajac na wymiane silnika bedziesz mial dluzszy przestoj...
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 20:34   #10
MATRIX60MW
Kataryna
Grupa: Łódź
 
Marcin
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: KŁOCKO
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
2006
ESI powiat sieradzki (Sieradz)
Postów: 4 491
Garaż
Domyślnie

tak jak mówił MisiekT,jak chcesz to jeźdź ale żeby twoje następne pytanie nie brzmiało "gdzie można kupić tanio używany silnik" lub czy znamy jakiegoś mechanika w okolicy który wymieni uszczelkę w rozsądnej cenie.

Twoje pytanie porównałbym do pytania czy można jeździć z przebitą oponą?można ale wiążę się z dużym ryzykiem że połamiesz,wyszczerbisz felgę.


Co do wskaźnika to on pokaże że temperatura rośnie ale weź pod uwagę że u mnie (co prawda w innej sytuacji) skok z pozycji pionowej na pole czerwone trwał jakieś 5-10 sekund.
Decyzję pozostawiamy tobie
MATRIX60MW jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 21:04   #11
Falcon
Ja tu tylko sprzątam...
Zlotowicz
Grupa: WLKP
 
Avatar Falcon
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: WLKP
Ford Focus III
kombi
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
styczeń
2012
PSE powiat śremski (Śrem)
Postów: 9 739
Garaż
Domyślnie

Wskaźnik ma niewiele wspólnego z realną temperaturą, jest to wskaźnik poglądowy, a nie dokładny i tak jak napisał matrix, gdy silnik jest przegrzany wskazówka przechodzi ze stanu pionowego od razu w czerwone pole. To tak jakbyś miał mało oleju w silniku, ale nie dolejesz bo kontrolka się jeszcze nie świeci, gdy kontrolka sie zapala najczęsciej jest już po ptokach.
__________________
Escort już zezłomowany... Foka MK1 sedan też, teraz EKOnetyczny potwór MK3 w kombi
To musisz znać! -->Focus I - sam naprawiam<-- Piszę poprawnie po polsku


Falcon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 21:19   #12
kanciak
Turysta
 
Avatar kanciak
 
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Sosnowiec
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2006
SO Sosnowiec
Postów: 187
Garaż
Domyślnie

A nie prościej przejść w tryb serwisowy licznika, wyświetlić temperaturę i jeździć
? Do 110-116 stopni spokojnie jeździmy a powyżej chłodzenie ogrzewaniem jak nie spada to postój i chłodzenie. Ja jeździłem z umierającym powoli termostatem ze 3-4 miesiące (co szwankowało dopiero stwierdzono po tym czasie). NIc się nie stało, kontrolowałem temp na wskazówkę, a co jakiś czas trybem serwisowym..
Pytanie tylko jest tryb serwisowy w MK2 bo tego nie wiem?
__________________
W stajence: Focus II HB5d 1,6 Silver X + Focus I sedan 1,6 Ghia - Citrus Gold // www.aptekagrand.pl
kanciak jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 21:21   #13
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

wszystko mozna, ale podczas jazdy patrzy sie na droge a nie wyswietlacz - moment zagrzania z tych powiedzmy 105-110 to niebezpiecznej temperatury to moze byc doslownie 2-3 sekundy...

a awaria prosta i nie trzeba magikow wielkich do tego - po co to kombinowac w ogole?
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 21:53   #14
DejaVu
Sympatyk
 
Avatar DejaVu
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Grupa Radom
Ford Focus II RS
HB 3D
2.5 DuratecRS 305KM manual
2010
Postów: 3 978
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał MisiekT Zobacz post
moment zagrzania z tych powiedzmy 105-110 to niebezpiecznej temperatury to moze byc doslownie 2-3 sekundy...
chyba na pełnej dawce podtlenku. włacz tryb serwisowy i ew ogrzewanie na full. jazda oczywiście emerycka.

1. MisiekT ile można przejechać na zatartej pompie wody, bez alternatora na samym akumulatorze o 12 nocy?

Dostawczakiem przejechaliśmy tak 40km i nic sie nie stało.

2. MisiekT jedziesz pełnym ogniem na torze,silnik benzyna turbo prawie 400KM, pęka wspornik od alternatora i tracisz napęd pompy wody i ładowanie a do mety 0,5km?

To Ci odpowiem. dojeżdżasz, pożyczasz pończochy od kibiczek i wygrywasz finał.
__________________
RS MK2 - (370KM 557Nm - by Heko),
suzuki GSR600 outlander TSS VIS RADOM
CNC 2000x1500x350 + 4 oś obrotowa fi 200x2000
CNC 2850x1500x400 + 4 oś obrotowa fi 300x3000
DejaVu jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 22:26   #15
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

to kibiczki maja na torach w gorące dni jeszcze ponczochy...? ja myslalem ze nawet majtek nie mają pod spodniczkami no chyba ze ktos lubi emerytowane kibiczki to nie wnikam...
ps. dejavu bez urazy ale faktem jest ze potrzeba conajmniej 1-2 minutek aby silnik bez wody rozgrzac o 20-30st'C a jak jest butowany to okolo 10-30sekund.

wszystko zalezy od obciazenia i warunków. trudno jest wiec dyskotowac moim zdaniem o tym temacie bo kazdy ma sporo racji.
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 22:41   #16
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

Przemek - kolega chce:
Cytat:
Napisał pajakleon Zobacz post
Potrzebuję auta na codzień i wolałbym nim jeździć
a nie awaryjnie w srodku nocy doczlapac sie do domu po pustych drogach...
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-12, 06:56   #17
DejaVu
Sympatyk
 
Avatar DejaVu
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Grupa Radom
Ford Focus II RS
HB 3D
2.5 DuratecRS 305KM manual
2010
Postów: 3 978
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał mjprzem Zobacz post
no chyba ze ktos lubi emerytowane kibiczki to nie wnikam...
rano przy kawie taki tekst.....
__________________
RS MK2 - (370KM 557Nm - by Heko),
suzuki GSR600 outlander TSS VIS RADOM
CNC 2000x1500x350 + 4 oś obrotowa fi 200x2000
CNC 2850x1500x400 + 4 oś obrotowa fi 300x3000
DejaVu jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 22:47   #18
Kmal
Turysta
 
Avatar Kmal
 
Zarejestrowany: Mar 2012
Skąd: Warszawa
Ford Focus II
HB 3D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2006
Postów: 73
Garaż
Domyślnie

ja osobiście przejeździłam tak dwa dni (łącznie z korkami i zatrzymywaniem się, aby schłodzić silnik) i nic się nie stało.
Kmal jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 10-04-12, 23:08   #19
MATRIX60MW
Kataryna
Grupa: Łódź
 
Marcin
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: KŁOCKO
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
2006
ESI powiat sieradzki (Sieradz)
Postów: 4 491
Garaż
Domyślnie

no to jeźdź i rób sobie loterię, że nic się nie stanie i zrobisz naprawę za kilkadziesiąt złotych albo ci się nie uda i zrobisz naprawę za kilka tysiączków.Decyzja należy do właściciela
MATRIX60MW jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-12, 08:00   #20
siwy05
Sympatyk
Grupa: Zachodniopomorskie
 
Avatar siwy05
 
Łukasz
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Stse'tsin
Ford Focus III
HB 5D
1.5 Ecoboost 182 KM manual
sierpień
2015
ZS Szczecin
Postów: 2 239
Garaż
Domyślnie

Najlepszy sposób na schłodzenie auta kiedy wentylator nie działa, to włączenie ogrzewania na maxa możecie się śmiać, ale patent sprawdzony na dwóch autach, choć w lato dość ekstremalny.
__________________
Było , jest
I to by było na tyle, jeśli chodzi o Forda, obecnie Arteon R-line
Skoro moderator poprawia błędy ortograficzne tak jak nauczyciel, powinien też strajkować?
siwy05 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-12, 08:02   #21
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

nikt sie nie smieje - oczywista oczywistosc - tylko ta metoda ma spore granice
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-12, 15:53   #22
lookash1989
Turysta
 
Avatar lookash1989
 
Łukasz
Zarejestrowany: Oct 2010
Skąd: ŻUROMIN ( MAZ)
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 90KM manual
październik
2000
WZU powiat żuromiński (Żuromin)
Postów: 618
Garaż
Domyślnie

znajomi jechali z niedziałającym wentylatorem silnika w FFI benzynie ponad 30 km, po konsultacji z mechanikiem...kazał on im włączyć nawiew na najwyższy 4 bieg i ogrzewanie na maxa i dopóki auto jechało to było ok , wskazówka stała sobie pionowo na 90 st., ale gdy zatrzymali się na przejeździe kolejowym to wskazówka od temperatury stopniowo zaczęła wychylać się ku prawej stronie...w efekcie czego silnik został zgaszony...dojechali do domu i było wszystko ok, oczywiście mówię to poglądowo, każdy przypadek może być inny, ja osobiście nie zaryzykowałbym..bardzo niepewnie czułbym się mimo kontrolowania wskaźnika temperatury silnika
__________________
______________

pozdrawiam,

Łukasz
lookash1989 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-12, 16:04   #23
MATRIX60MW
Kataryna
Grupa: Łódź
 
Marcin
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: KŁOCKO
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
2006
ESI powiat sieradzki (Sieradz)
Postów: 4 491
Garaż
Domyślnie

Tylko wskazówka w pionie to nie jest 90stopni a trochę więcej
MATRIX60MW jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-12, 16:06   #24
lookash1989
Turysta
 
Avatar lookash1989
 
Łukasz
Zarejestrowany: Oct 2010
Skąd: ŻUROMIN ( MAZ)
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 90KM manual
październik
2000
WZU powiat żuromiński (Żuromin)
Postów: 618
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał MATRIX60MW Zobacz post
Tylko wskazówka w pionie to nie jest 90stopni a trochę więcej
ok, w każdym razie temperatura było taka "jaka powinna być" gdy silnik się nagrzeje
__________________
______________

pozdrawiam,

Łukasz
lookash1989 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
[MK1] Osłona dolna chłodnicy-silnika. kulka82 Inne techniczne 2 26-07-11 10:40
[FFII] Osłona chłodnicy i silnika?? Elber Silnik i skrzynia 4 14-06-09 22:08
Problemy z wentylatorem, tazman Elektryka, audio i alarmy 6 24-12-08 17:13

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u