WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
10-04-12, 14:11 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Wrocław
Ford Focus II
HB 3D
2.0 Duratec 145KM manual
2004
Postów: 32
|
Czym grozi jazda z zepsutym wentylatorem chłodnicy silnika?
Stojąc dłużej w korku komputer pokazał, że silnik jest przegrzany. Okazało się, że nie działa wentylator chłodnicy silnika, potwierdził mi to gość od klimatyzacji i teraz muszę czekać na elektryka. Gość od klimatyzacji powiedział, żeby nie jeździć autem ponieważ grozi to zatarciem silnika. Ja myślałem, że po prostu muszę uważać, żeby się silnik nie przegrał, unikać korków i cały czas zwrać uwagę na temperaturę. Pytanie kto ma rację? Potrzebuję auta na codzień i wolałbym nim jeździć do czasu wizyty u elektryka. Czy mogę nim jeździć zwracając uwagę na powyższe sprawy czy kategorycznie nie wsiadać?
|
10-04-12, 14:15 | #2 |
Guest
Postów: n/a
|
Jak chcesz zagotować auto to wsiadaj .
W Wrocławiu jest jeden elektryk ? |
10-04-12, 14:19 | #3 |
Turysta
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Wrocław
Ford Focus II
HB 3D
2.0 Duratec 145KM manual
2004
Postów: 32
|
Elektryków więcej, ale mam umówionego w jednym warsztacie, gdzie robię zawsze.
Pytanie czy auto się może zagotować bez wcześniejszych objawów (wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej)? |
10-04-12, 14:44 | #5 |
Ja tu tylko sprzątam...
Zlotowicz
Grupa: WLKP
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: WLKP
Ford Focus III
kombi
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
styczeń
2012
PSE powiat śremski (Śrem)
Postów: 9 739
|
Mechanik ma rację, jazda bez wentylatora grozi przegrzaniem, uszkodzeniem uszczelki pod głowicą, a w ostateczności zatarciem więc jak masz jeździć w korkach to daj sobie spokój z jazdą.
__________________
Escort już zezłomowany... Foka MK1 sedan też, teraz EKOnetyczny potwór MK3 w kombi To musisz znać! -->Focus I - sam naprawiam<-- Piszę poprawnie po polsku |
10-04-12, 15:21 | #6 |
Turysta
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Wrocław
Ford Focus II
HB 3D
2.0 Duratec 145KM manual
2004
Postów: 32
|
Ale ja właśnie w korku nie będę jeździć. Chodzi o to czy mogę w ogóle nim jeździć (np. na krótkich dystansach wiedząc, że nie będe stać w korku) oraz drugie pytanie czy kontrola temperatury pokazywanej na desce rozdzielczej jest wystarczająca, żeby w razie podwyższenia stanać i nie jechac dalej czy moze dojsc do przegrzania bez uprzedniego pojawienai sie za wysokiej tempreatury na wyswietlaczu?
|
10-04-12, 15:54 | #7 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
jezeli nie staniesz w korku to bedzie ok...ale jezeli zatrzymasz sie na swiatlach na dluzej jak kilka minut a robi sie cieplo a ty masz 2,0benzynke to zapomnij o takiej jezdzie. chyba ze za kazdym razem bedziesz gasil silnik.
ps. mozesz uzywac ogrzewania w samochodzie jako dodatkowego zrodla chlodzenia silnika.. jezeli lubisz cieplo |
10-04-12, 17:36 | #8 | |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2010
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
2001
Postów: 27
|
Cytat:
|
|
10-04-12, 16:57 | #9 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
|
nie jezdzij... czekajac na wymiane silnika bedziesz mial dluzszy przestoj...
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM |
10-04-12, 20:34 | #10 |
Kataryna
Grupa: Łódź
Marcin
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: KŁOCKO
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
2006
ESI powiat sieradzki (Sieradz)
Postów: 4 491
|
tak jak mówił MisiekT,jak chcesz to jeźdź ale żeby twoje następne pytanie nie brzmiało "gdzie można kupić tanio używany silnik" lub czy znamy jakiegoś mechanika w okolicy który wymieni uszczelkę w rozsądnej cenie.
Twoje pytanie porównałbym do pytania czy można jeździć z przebitą oponą?można ale wiążę się z dużym ryzykiem że połamiesz,wyszczerbisz felgę. Co do wskaźnika to on pokaże że temperatura rośnie ale weź pod uwagę że u mnie (co prawda w innej sytuacji) skok z pozycji pionowej na pole czerwone trwał jakieś 5-10 sekund. Decyzję pozostawiamy tobie |
10-04-12, 21:04 | #11 |
Ja tu tylko sprzątam...
Zlotowicz
Grupa: WLKP
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: WLKP
Ford Focus III
kombi
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
styczeń
2012
PSE powiat śremski (Śrem)
Postów: 9 739
|
Wskaźnik ma niewiele wspólnego z realną temperaturą, jest to wskaźnik poglądowy, a nie dokładny i tak jak napisał matrix, gdy silnik jest przegrzany wskazówka przechodzi ze stanu pionowego od razu w czerwone pole. To tak jakbyś miał mało oleju w silniku, ale nie dolejesz bo kontrolka się jeszcze nie świeci, gdy kontrolka sie zapala najczęsciej jest już po ptokach.
__________________
Escort już zezłomowany... Foka MK1 sedan też, teraz EKOnetyczny potwór MK3 w kombi To musisz znać! -->Focus I - sam naprawiam<-- Piszę poprawnie po polsku |
10-04-12, 21:19 | #12 |
Turysta
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Sosnowiec
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2006
SO Sosnowiec
Postów: 187
|
A nie prościej przejść w tryb serwisowy licznika, wyświetlić temperaturę i jeździć
? Do 110-116 stopni spokojnie jeździmy a powyżej chłodzenie ogrzewaniem jak nie spada to postój i chłodzenie. Ja jeździłem z umierającym powoli termostatem ze 3-4 miesiące (co szwankowało dopiero stwierdzono po tym czasie). NIc się nie stało, kontrolowałem temp na wskazówkę, a co jakiś czas trybem serwisowym.. Pytanie tylko jest tryb serwisowy w MK2 bo tego nie wiem?
__________________
W stajence: Focus II HB5d 1,6 Silver X + Focus I sedan 1,6 Ghia - Citrus Gold // www.aptekagrand.pl |
10-04-12, 21:21 | #13 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
|
wszystko mozna, ale podczas jazdy patrzy sie na droge a nie wyswietlacz - moment zagrzania z tych powiedzmy 105-110 to niebezpiecznej temperatury to moze byc doslownie 2-3 sekundy...
a awaria prosta i nie trzeba magikow wielkich do tego - po co to kombinowac w ogole?
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM |
10-04-12, 21:53 | #14 | |
Sympatyk
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Grupa Radom
Ford Focus II RS
HB 3D
2.5 DuratecRS 305KM manual
2010
Postów: 3 978
|
Cytat:
1. MisiekT ile można przejechać na zatartej pompie wody, bez alternatora na samym akumulatorze o 12 nocy? Dostawczakiem przejechaliśmy tak 40km i nic sie nie stało. 2. MisiekT jedziesz pełnym ogniem na torze,silnik benzyna turbo prawie 400KM, pęka wspornik od alternatora i tracisz napęd pompy wody i ładowanie a do mety 0,5km? To Ci odpowiem. dojeżdżasz, pożyczasz pończochy od kibiczek i wygrywasz finał.
__________________
RS MK2 - (370KM 557Nm - by Heko), suzuki GSR600 outlander TSS VIS RADOM CNC 2000x1500x350 + 4 oś obrotowa fi 200x2000 CNC 2850x1500x400 + 4 oś obrotowa fi 300x3000 |
|
10-04-12, 22:26 | #15 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
to kibiczki maja na torach w gorące dni jeszcze ponczochy...? ja myslalem ze nawet majtek nie mają pod spodniczkami no chyba ze ktos lubi emerytowane kibiczki to nie wnikam...
ps. dejavu bez urazy ale faktem jest ze potrzeba conajmniej 1-2 minutek aby silnik bez wody rozgrzac o 20-30st'C a jak jest butowany to okolo 10-30sekund. wszystko zalezy od obciazenia i warunków. trudno jest wiec dyskotowac moim zdaniem o tym temacie bo kazdy ma sporo racji. |
10-04-12, 22:41 | #16 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
|
Przemek - kolega chce:
a nie awaryjnie w srodku nocy doczlapac sie do domu po pustych drogach...
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM |
11-04-12, 06:56 | #17 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Grupa Radom
Ford Focus II RS
HB 3D
2.5 DuratecRS 305KM manual
2010
Postów: 3 978
|
rano przy kawie taki tekst.....
__________________
RS MK2 - (370KM 557Nm - by Heko), suzuki GSR600 outlander TSS VIS RADOM CNC 2000x1500x350 + 4 oś obrotowa fi 200x2000 CNC 2850x1500x400 + 4 oś obrotowa fi 300x3000 |
10-04-12, 23:08 | #19 |
Kataryna
Grupa: Łódź
Marcin
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: KŁOCKO
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
2006
ESI powiat sieradzki (Sieradz)
Postów: 4 491
|
no to jeźdź i rób sobie loterię, że nic się nie stanie i zrobisz naprawę za kilkadziesiąt złotych albo ci się nie uda i zrobisz naprawę za kilka tysiączków.Decyzja należy do właściciela
|
11-04-12, 08:00 | #20 |
Sympatyk
Grupa: Zachodniopomorskie
Łukasz
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Stse'tsin
Ford Focus III
HB 5D
1.5 Ecoboost 182 KM manual
sierpień
2015
ZS Szczecin
Postów: 2 239
|
Najlepszy sposób na schłodzenie auta kiedy wentylator nie działa, to włączenie ogrzewania na maxa możecie się śmiać, ale patent sprawdzony na dwóch autach, choć w lato dość ekstremalny.
|
11-04-12, 08:02 | #21 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
|
nikt sie nie smieje - oczywista oczywistosc - tylko ta metoda ma spore granice
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM |
11-04-12, 15:53 | #22 |
Turysta
Łukasz
Zarejestrowany: Oct 2010
Skąd: ŻUROMIN ( MAZ)
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 90KM manual
październik
2000
WZU powiat żuromiński (Żuromin)
Postów: 618
|
znajomi jechali z niedziałającym wentylatorem silnika w FFI benzynie ponad 30 km, po konsultacji z mechanikiem...kazał on im włączyć nawiew na najwyższy 4 bieg i ogrzewanie na maxa i dopóki auto jechało to było ok , wskazówka stała sobie pionowo na 90 st., ale gdy zatrzymali się na przejeździe kolejowym to wskazówka od temperatury stopniowo zaczęła wychylać się ku prawej stronie...w efekcie czego silnik został zgaszony...dojechali do domu i było wszystko ok, oczywiście mówię to poglądowo, każdy przypadek może być inny, ja osobiście nie zaryzykowałbym..bardzo niepewnie czułbym się mimo kontrolowania wskaźnika temperatury silnika
__________________
______________ pozdrawiam, Łukasz |
11-04-12, 16:06 | #24 |
Turysta
Łukasz
Zarejestrowany: Oct 2010
Skąd: ŻUROMIN ( MAZ)
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 90KM manual
październik
2000
WZU powiat żuromiński (Żuromin)
Postów: 618
|
ok, w każdym razie temperatura było taka "jaka powinna być" gdy silnik się nagrzeje
__________________
______________ pozdrawiam, Łukasz |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] Osłona dolna chłodnicy-silnika. | kulka82 | Inne techniczne | 2 | 26-07-11 10:40 |
[FFII] Osłona chłodnicy i silnika?? | Elber | Silnik i skrzynia | 4 | 14-06-09 22:08 |
Problemy z wentylatorem, | tazman | Elektryka, audio i alarmy | 6 | 24-12-08 17:13 |
Kontakt - |