Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 11-04-06, 00:08   #1
kaolek
Turysta
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Świecie
Postów: 35
Domyślnie chłodzenie turbiny

Witam
Tak się złożyło ze czytam prawie wszystko, co na forum się pojawia i kilka razy był poruszany temat schładzania turbiny, ale nigdzie nie napisano czy po spokojnej jeździe no takiej spacerowej lub też normalny ruch miejski należy schładzać turbinę. A jazda z prędkością np100-120 klasyfikuje się do schładzania czy też dopiero kręcenia po "bandzie" wymusza schłodzenie. Jeszcze jeden dylemat jazda dłuższy czas z dużą szybkością a potem dojazd do posesji -czy ten dojazd juz zastępuje schłodzenie??.
Tak na marginesie
Ostatnio przesiadłem się w pracy na megane kombi 1,5 85km z Fokusem przegrywa pod każdym względem jest tylko pozbawiona dziury, jaka występuje w Fokusie rusza się nią jak benzyną
__________________
za młody na podpis
kaolek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-06, 00:17   #2
NeroN
Kataryna
Grupa: Śląsk
 
Avatar NeroN
 
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
Domyślnie

Po spokojnej jeździe nie musisz jej chłodzić, pjeżeli powolutku dojeżdżasz do domu i silnik pracuje na niskich obrotach (powyżej minuty) to nie trzeba już jej schładzać.
100-120 km/h (zależy jakie obroty, moim zdaniem jak do 2500 to nie trzeba)
Wogóle uważam,ze temat chłodzenia w dieslu turbiny jeśli nie przeżywał silnik jazdy w okolicach czerownego pola jest troszkę nie na miejscu, ze względu na to, że działają tu mniejsze temp na turbinę niż w silniku benzynowym ( temp. spalin tuż za kolektorem wydechowym-diesel ~500*C, beznyna ~900*C)
Ale jako,ze nei mam/miałem diesla, to ciężko mi powiedzieć jak przesadnie bym dbał o to chłodzneie, napewno bym to stosował po dłuższej jeździe na wyższych obrotach...
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance
NeroN jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-06, 08:43   #3
pinio_tdci
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznan
Postów: 545
Domyślnie

Turbine w dieslu chlodzic nalezy po dluzszej jezdzie z obrotami >= 3500 (jak sie chwile przycisnie to tez nie ma sie o co martwic )

Czyli praktycznie rzecz biorac (no i zgodnie z przepisami ), chodzi jedynie o jazde po autostradach niemieckich z predkosciami powyzej 170 km/h przez przynajmniej pare minut - wtedy nie nalezy zjezdzac na parking na siusiu i od razu gasic silnika

Jezdzac po miescie, czy przepisowo w trasie (no chyba, ze ktos piluje 90 na trojce albo 120 na czwartym biegu non-stop ), nie musisz sie o zadne schladzanie turbiny martwic

A tak wogole, to jak ma zdechnac to i tak padnie, niezaleznie co bys nie robil
__________________
FF sedanik, dieselek w kolorze zwanym 'pepper red' (oramkowany )
pinio_tdci jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-06, 14:06   #4
cisza
Dukacz
 
Avatar cisza
 
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: 127.0.0.1
Postów: 1 388
Domyślnie

Cytat:
Napisał pinio_tdci
A tak wogole, to jak ma zdechnac to i tak padnie, niezaleznie co bys nie robil
Święte słowa
__________________
pozdrawiam, cisza

FFII 1.8TDCi 144KM@3130 / 361Nm@2020 powered by MT
cisza jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-06, 14:08   #5
grzehoo
Kataryna
 
Avatar grzehoo
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
Domyślnie

ja tam odczekuję 15-20 sekund po każdej jeździe, a po bardziej intensywnej (autobahna lub piłowanie obrotów) to nawet i minutę, lub troszkę dłużej.

Te kilkanaście sekund mnie nie zbawią, a turbinę może i tak, kto wie...
__________________
grzehoo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-06, 16:24   #6
kleofas
Administrator
Grupa: Warszawa
 
Avatar kleofas
 
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: wawa
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
październik
2004
WPL powiat płocki (Płock)
Postów: 2 425
Domyślnie

to chyba bardziej chodzi nie o schładzanie a o smarowanie...
jak się turbo kręci, a ty wyłączysz silnik, to pompa oleju nie podaje, a turbina ma sporą bezwładność (jak się rozkręci, to trochę trwa nim stanie), więc ja dla wszelkiego spokoju ostatnie 30 sekund zawsze jadę poniżej 1,8rpm co by turbo się nie włączało
ale może się mylę
kleofas jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-06, 16:30   #7
NeroN
Kataryna
Grupa: Śląsk
 
Avatar NeroN
 
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
Domyślnie

Turbo się kręci cału czas, nawet na wolnych, tylko powyżej pewnych oborotów nabiera "mocy" by pompować dodatkowe ilości powietrza.

O ten olej właśnie chodzi...
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance
NeroN jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-06, 16:39   #8
pinio_tdci
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznan
Postów: 545
Domyślnie

Albo dokladniej

Turbo sie kreci caly czas (raz szybciej raz wolniej ) a nie zaciera sie bo sie kreci na lozysku olejowym, dziala to dobrze i wydajnie dopoki jest cisnienie oleju, a cisnienie oleju jest dopoki silnik pracuje

jak turbina pracuje 'spokojnie' to kreci sie nie za szybko i nie osiaga wysokich temperatur -> mozna zgasic silnik i nic sie nie dzieje strasznego, mimo ze wyhamowuje bez smarowania osiowego

jak sie troche pokreci silnikiem i turbina, to ta sie znacznie rozgrzewa, mozna sobie przypilowac kiedys w nocy, zjechac na parking, otworzyc maske (drugim kluczykiem - nie wylaczac silnika!) i zobaczyc jak sie ladnie zarzy

jak sie w takim momencie wylaczy silnik i zmusi ja do gwaltownego hamowania bez smarowania, to sie znacznie skraca czas dany jej na radosne tloczenie powietrza do cylindrow
__________________
FF sedanik, dieselek w kolorze zwanym 'pepper red' (oramkowany )
pinio_tdci jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-06, 20:44   #9
BiVi
Turysta
 
Avatar BiVi
 
Zarejestrowany: Jan 2006
Skąd: [WF...] Warszawa
Postów: 75
Domyślnie

Cytat:
Napisał grzehoo
ja tam odczekuję 15-20 sekund po każdej jeździe, a po bardziej intensywnej (autobahna lub piłowanie obrotów) to nawet i minutę, lub troszkę dłużej.

Te kilkanaście sekund mnie nie zbawią, a turbinę może i tak, kto wie...
ja praktykuje to samo grzehoo
BiVi jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-06, 21:34   #10
Jackiller
Gaduła
 
Avatar Jackiller
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Pruszków
Inny
Postów: 1 531
Domyślnie

Ja podobnie do Grzecha... jak pamiętam
Ale ktoś kiedyś dał za przykład pracę przedstawiciela handlowego... ten to by zarobił jak by za każdym raze schłądzał (smarował - co słusznie zauważono)
A kto smaruje przecie ten jedzie.
__________________
Szukasz palet drewnianych - zapraszamy
Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem
Jackiller jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-06, 21:46   #11
grzehoo
Kataryna
 
Avatar grzehoo
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
Domyślnie

przedstawiciele handlowi to mordercy samochodów (dobrze, jeśli tylko samochodów), niestety muszę powiedzieć, nie chcąc oczywiście nikogo urazić...
z góry proszę o wybaczenie, ale trochę mam z tym styczności i obserwuję i takie jest moje zdanie niestety...
__________________
grzehoo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-04-06, 21:57   #12
kokosz
Turysta
 
Zarejestrowany: Apr 2006
Skąd: zielona góra
Postów: 26
Domyślnie

zgadzam sie z tobą grzehoo ,jak nie moje autko to trzeba katować. Nigdy bym nie kupił autka po przedstawicielu , moją fifi zawsze oszczedzam nie katuje na zimnym i na ciepłym jazda jest spokojna
kokosz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-04-06, 16:13   #13
PO
Turysta
 
Avatar PO
 
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Rzeszów
Postów: 19
Domyślnie

zgadzam sie w 100% z przedmowcami....przedsatwiciel handlowy-przecietnie skraca zywotnos auta o polowe, niestety taka nasz mentalnbosc-(powtorze kolege)- nie nasze, to mozna zniszczyc....--a kiedy uzywaja swojego prywatnego samochodu praktykuja PSJ!!!!

A co do wypowiedzi KOKOSZA--..."nie katuje i na cieply jazda jest tez spokoja"
--kazdy silnik trzeba "przedmuchac", osiagnac z niego maksymalna moc i maksymalny moment obrotowy, oczywiscie nie mowie tu o katowaniu auta gdzie to tylko mozliwe, ale od czasu do czasu gdy sytuacja na drodze na to pozwala, trzeba "przedmuchac silnicek"


peace
__________________
Pozdrawiam PO
PO jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 23-04-06, 21:40   #14
chemik
Turysta
 
Zarejestrowany: Mar 2006
Skąd: Wrocław
Postów: 66
Domyślnie

Cytat:
Napisał kleofas
to chyba bardziej chodzi nie o schładzanie a o smarowanie...
Jednak o chlodzenie tez chodzi... Jak zagrzejesz turbine mocnym katowaniem silnika (dlugi okres trzymania wysokich obrotow) to po wylaczeniu silnika turbina, a raczej jej wirnik oddaje nagromadzone cieplo do najblizszych elementow... Oczywiscie oddaje poprzez lozyska, na ktorych jest zawieszony... A w tych lozyskach jest olej, ktory sie zapieka...
Jak po ostrej jezdzie schlodzisz turbine wolnymi obrotami silnika to temperatura lozysk spada i po wylaczeniu silnika olej pozostaly w lozyskach sie nie zapieka...
__________________
Dziś jest pierwszy dzień reszty twego życia...
chemik jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
Chłodzenie schowka BISHOPANDROID Inne techniczne 8 30-08-10 09:51
Chłodzenie - czyżby uszczelki do roboty? ;( Lord Morte Silnik i skrzynia 11 16-08-10 23:39
Chłodzenie intercoolera 1,8TDDI sylwek1980 Tuning mechaniczny 5 05-11-06 06:29
Chłodzenie paliwa, chłodzenie powietrza Jackiller Tuning mechaniczny 4 18-09-05 21:28

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u