![]() |
WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca ![]() |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Świecie
Postów: 35
|
![]()
Witam
Tak się złożyło ze czytam prawie wszystko, co na forum się pojawia i kilka razy był poruszany temat schładzania turbiny, ale nigdzie nie napisano czy po spokojnej jeździe no takiej spacerowej lub też normalny ruch miejski należy schładzać turbinę. A jazda z prędkością np100-120 klasyfikuje się do schładzania czy też dopiero kręcenia po "bandzie" wymusza schłodzenie. Jeszcze jeden dylemat jazda dłuższy czas z dużą szybkością a potem dojazd do posesji -czy ten dojazd juz zastępuje schłodzenie??. Tak na marginesie Ostatnio przesiadłem się w pracy na megane kombi 1,5 85km z Fokusem przegrywa pod każdym względem jest tylko pozbawiona dziury, jaka występuje w Fokusie rusza się nią jak benzyną
__________________
za młody na podpis |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
![]()
Po spokojnej jeździe nie musisz jej chłodzić, pjeżeli powolutku dojeżdżasz do domu i silnik pracuje na niskich obrotach (powyżej minuty) to nie trzeba już jej schładzać.
100-120 km/h (zależy jakie obroty, moim zdaniem jak do 2500 to nie trzeba) Wogóle uważam,ze temat chłodzenia w dieslu turbiny jeśli nie przeżywał silnik jazdy w okolicach czerownego pola jest troszkę nie na miejscu, ze względu na to, że działają tu mniejsze temp na turbinę niż w silniku benzynowym ( temp. spalin tuż za kolektorem wydechowym-diesel ~500*C, beznyna ~900*C) Ale jako,ze nei mam/miałem diesla, to ciężko mi powiedzieć jak przesadnie bym dbał o to chłodzneie, napewno bym to stosował po dłuższej jeździe na wyższych obrotach...
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznan
Postów: 545
|
![]()
Turbine w dieslu chlodzic nalezy po dluzszej jezdzie z obrotami >= 3500 (jak sie chwile przycisnie to tez nie ma sie o co martwic
![]() Czyli praktycznie rzecz biorac (no i zgodnie z przepisami ![]() ![]() ![]() Jezdzac po miescie, czy przepisowo w trasie (no chyba, ze ktos piluje 90 na trojce albo 120 na czwartym biegu non-stop ![]() ![]() A tak wogole, to jak ma zdechnac to i tak padnie, niezaleznie co bys nie robil ![]()
__________________
FF sedanik, dieselek w kolorze zwanym 'pepper red' (oramkowany ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Dukacz
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: 127.0.0.1
Postów: 1 388
|
![]() Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kataryna
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
|
![]()
ja tam odczekuję 15-20 sekund po każdej jeździe, a po bardziej intensywnej (autobahna lub piłowanie obrotów) to nawet i minutę, lub troszkę dłużej.
Te kilkanaście sekund mnie nie zbawią, a turbinę może i tak, kto wie...
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Administrator
Grupa: Warszawa
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: wawa
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
październik
2004
WPL powiat płocki (Płock)
Postów: 2 425
|
![]()
to chyba bardziej chodzi nie o schładzanie a o smarowanie...
jak się turbo kręci, a ty wyłączysz silnik, to pompa oleju nie podaje, a turbina ma sporą bezwładność (jak się rozkręci, to trochę trwa nim stanie), więc ja dla wszelkiego spokoju ostatnie 30 sekund zawsze jadę poniżej 1,8rpm co by turbo się nie włączało ale może się mylę |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
![]()
Turbo się kręci cału czas, nawet na wolnych, tylko powyżej pewnych oborotów nabiera "mocy" by pompować dodatkowe ilości powietrza.
O ten olej właśnie chodzi... ![]()
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznan
Postów: 545
|
![]()
Albo dokladniej
![]() Turbo sie kreci caly czas (raz szybciej raz wolniej ![]() ![]() jak turbina pracuje 'spokojnie' to kreci sie nie za szybko i nie osiaga wysokich temperatur -> mozna zgasic silnik i nic sie nie dzieje strasznego, mimo ze wyhamowuje bez smarowania osiowego ![]() jak sie troche pokreci silnikiem i turbina, to ta sie znacznie rozgrzewa, mozna sobie przypilowac kiedys w nocy, zjechac na parking, otworzyc maske (drugim kluczykiem - nie wylaczac silnika!) i zobaczyc jak sie ladnie zarzy ![]() jak sie w takim momencie wylaczy silnik i zmusi ja do gwaltownego hamowania bez smarowania, to sie znacznie skraca czas ![]() ![]()
__________________
FF sedanik, dieselek w kolorze zwanym 'pepper red' (oramkowany ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2006
Skąd: [WF...] Warszawa
Postów: 75
|
![]() Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gaduła
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Pruszków
Inny
Postów: 1 531
|
![]()
Ja podobnie do Grzecha... jak pamiętam
![]() Ale ktoś kiedyś dał za przykład pracę przedstawiciela handlowego... ten to by zarobił jak by za każdym raze schłądzał (smarował - co słusznie zauważono) A kto smaruje przecie ten jedzie.
__________________
Szukasz palet drewnianych - zapraszamy Kiedyś TDCI teraz US - VTEC SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kataryna
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
|
![]()
przedstawiciele handlowi to mordercy samochodów (dobrze, jeśli tylko samochodów), niestety muszę powiedzieć, nie chcąc oczywiście nikogo urazić...
![]() z góry proszę o wybaczenie, ale trochę mam z tym styczności i obserwuję i takie jest moje zdanie niestety...
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2006
Skąd: zielona góra
Postów: 26
|
![]()
zgadzam sie z tobą grzehoo ,jak nie moje autko to trzeba katować. Nigdy bym nie kupił autka po przedstawicielu , moją fifi zawsze oszczedzam nie katuje na zimnym i na ciepłym jazda jest spokojna
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Rzeszów
Postów: 19
|
![]()
zgadzam sie w 100% z przedmowcami....przedsatwiciel handlowy-przecietnie skraca zywotnos auta o polowe, niestety taka nasz mentalnbosc-(powtorze kolege)- nie nasze, to mozna zniszczyc....--a kiedy uzywaja swojego prywatnego samochodu praktykuja PSJ!!!!
A co do wypowiedzi KOKOSZA--..."nie katuje i na cieply jazda jest tez spokoja" --kazdy silnik trzeba "przedmuchac", osiagnac z niego maksymalna moc i maksymalny moment obrotowy, oczywiscie nie mowie tu o katowaniu auta gdzie to tylko mozliwe, ale od czasu do czasu gdy sytuacja na drodze na to pozwala, trzeba "przedmuchac silnicek" ![]() ![]() ![]() peace
__________________
Pozdrawiam PO |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Turysta
Zarejestrowany: Mar 2006
Skąd: Wrocław
Postów: 66
|
![]() Cytat:
Jak po ostrej jezdzie schlodzisz turbine wolnymi obrotami silnika to temperatura lozysk spada i po wylaczeniu silnika olej pozostaly w lozyskach sie nie zapieka...
__________________
Dziś jest pierwszy dzień reszty twego życia... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
Chłodzenie schowka | BISHOPANDROID | Inne techniczne | 8 | 30-08-10 09:51 |
Chłodzenie - czyżby uszczelki do roboty? ;( | Lord Morte | Silnik i skrzynia | 11 | 16-08-10 23:39 |
Chłodzenie intercoolera 1,8TDDI | sylwek1980 | Tuning mechaniczny | 5 | 05-11-06 06:29 |
Chłodzenie paliwa, chłodzenie powietrza | Jackiller | Tuning mechaniczny | 4 | 18-09-05 21:28 |
Kontakt - |