Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Opony, felgi, hamulce i zawieszenie

Komunikaty

Opony, felgi, hamulce i zawieszenie Aby miło się jeździło

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 26-04-12, 21:29   #1
minister7
Turysta
 
Avatar minister7
 
Tomek
Zarejestrowany: Dec 2011
Skąd: gorzów wlkp.
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
grudzień
1999
TOS powiat ostrowiecki (Ostrowiec Świętokrzyski)
Postów: 50
Domyślnie 1.8 TDDi - huczenie w zawieszeniu, lewa strona.

witam, tak jak w temacie, z lewej strony na odcinku tak jakby od kola do drążka kierowniczego strasznie huczy/ boksuje/ tłucze sie coś?
zaczyna sie od 20-80km później nie slychac,
na pewno nie opona bo zamieniałem na inna, łącznik stabilizatora ok. wahacze nowe.
wszystko zaczęło sie po wymianie drążków kierowniczych z końcówkami,
jeździłem parę dni po wymianie bez ustawionej zbieżności i jak ją ustawiłem to sie zaczęło ww.zjawisko.??
co to może być? czy łożysko sie sypie czy cos w kolumnie?

dodam ze z kolumna tez cos musi byc nie tak, tzn. przy krótkich i szybkich ruchach kierownica w prawo cos puka? w lewo jest cisza? co to jest?
gracias y saludos!
minister7 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-04-12, 21:54   #2
qrczakos
Sympatyk
Zlotowicz
Grupa: Zachodniopomorskie
 
Avatar qrczakos
 
Mati ;P
Zarejestrowany: Oct 2009
Skąd: Piła
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 140 KM DPF manual
lipiec
2007
PP powiat pilski (Piła)
Postów: 5 988
Domyślnie

Cytat:
Napisał minister7 Zobacz post
tzn. przy krótkich i szybkich ruchach kierownica w prawo cos puka? w lewo jest cisza? co to jest?
moze przegub zewnetrzny?
__________________
Focus:

Mondeo:
qrczakos jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-04-12, 22:07   #3
minister7
Turysta
 
Avatar minister7
 
Tomek
Zarejestrowany: Dec 2011
Skąd: gorzów wlkp.
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
grudzień
1999
TOS powiat ostrowiecki (Ostrowiec Świętokrzyski)
Postów: 50
Domyślnie

Cytat:
Napisał qrczakos Zobacz post
moze przegub zewnetrzny?
dokładnie obsłuchałem to pukanie i dobiega ze środka maglownicy tam gdzie kolumna kierownicza wchodzi, tak spostrzegam to. mechanik wspomnial ze to moze jakis krzyzak puka

a co z tym stukaniem/huczeniem/rąbaniem?

Ostatnio edytowane przez minister7 ; 26-04-12 o 22:15
minister7 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-05-12, 11:46   #4
pimpus
Turysta
 
Zarejestrowany: Sep 2010
Ford Focus I
HB 3D
1.6 Zetec 100KM manual
2000
Postów: 45
Domyślnie

Wahacze nowe, a tuleje też? Bo one bardzo często dają objaw charakterystycznego huczenia...

______________________
Benzyna gaz - porównanie
pimpus jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-05-12, 19:04   #5
Krauzee
Turysta
Grupa: WLKP
 
Avatar Krauzee
 
Adam
Zarejestrowany: Feb 2012
Skąd: Leszno
Ford Focus II
HB 3D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2005
Postów: 13
Garaż
Domyślnie

Miałem cos podobnego, przynajmniej tak mi sie wydaje.
Majster przesmarował mi listwe kierowniczą i od tego czasu wszystko jest ok
Krauzee jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-05-12, 22:31   #6
minister7
Turysta
 
Avatar minister7
 
Tomek
Zarejestrowany: Dec 2011
Skąd: gorzów wlkp.
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
grudzień
1999
TOS powiat ostrowiecki (Ostrowiec Świętokrzyski)
Postów: 50
Domyślnie

Cytat:
Napisał Krauzee Zobacz post
Miałem cos podobnego, przynajmniej tak mi sie wydaje.
Majster przesmarował mi listwę kierowniczą i od tego czasu wszystko jest ok
a co dokładniej przesmarowałeś bo nie mogę wyobrazić sobie tej listwy kierowniczej?

udało mi sie pokonać trasę 400km w meczących warunkach tłuczenia sie czegoś w zawieszeniu,

zauważyłem jeszcze jedno zjawisko, ze w okolicy 100-110km/h trzęsie kierownicą a tak dokładniej jakby bardziej drżała cala lewa strona???
muszę tak jeszcze pobujać się do następnego tygodnia bedę wtedy mógł podjechać do kilku specjalistów i podpytać albo przewieźć ich ze sobą i wtedy nasłuchają może co to,
minister7 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-05-12, 17:19   #7
Krauzee
Turysta
Grupa: WLKP
 
Avatar Krauzee
 
Adam
Zarejestrowany: Feb 2012
Skąd: Leszno
Ford Focus II
HB 3D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2005
Postów: 13
Garaż
Domyślnie

Powiem Ci tak,u mnie byl taki problem ze kierownica chodzila troche ciezej, i niekiedy podczas skrecania cos tarlo i buczalo. Ale nie pojawialo sie to zbyt czesto. Żeby polepszyc komfort jazdy, zeby kierka tak ciezko nie chodzila majster przesmarowal mi jakas listwe kierownicza, od tego czasu kierownica chodzi lepiej i od 3 miesięcy ani razu nie pojawilo sie to tarcie , buczenie.
Krauzee jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-05-12, 17:27   #8
Mario.
Sympatyk
Grupa: Łódź
 
Avatar Mario.
 
Mariusz
Zarejestrowany: Oct 2011
Skąd: Łódź
Ford Focus I
HB 5D
1.8 Zetec 115KM manual
1998
Postów: 1 338
Domyślnie

Zapewne chodzi Wam o listwę wewnątrz przekładni kierowniczej. Jesli przekładnia ma luz na listwie to może pukać tak jak minister7 pisze. Nie wiem jak w focusie ale niektóre przekładnie maja mozliwość kasowania luzu za pomocą śruby regulacyjnej na przekładni. Ale jak jest bardzo duży luz to za wiele to nie da a nawet pogorszy tzn. jak mocno skręci tą śrube to ściśnie listwe co spowoduje, że kierownica nie będzie sama wracać do odpowiedniej pozycji. Rozwiązaniem jest podjechać do dobrego speca od maglownic i niech zobaczy fachowym okiem.
Mario. jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-05-12, 18:40   #9
Krauzee
Turysta
Grupa: WLKP
 
Avatar Krauzee
 
Adam
Zarejestrowany: Feb 2012
Skąd: Leszno
Ford Focus II
HB 3D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2005
Postów: 13
Garaż
Domyślnie

Jest dokladnie tak jak mowi Mario. Takze mowie ze mi ja przesmarowali i od tego czasu jest gacik i nie ma co narzekac. Kosztowalo mnie to 30 zl , i przynajmniej nic mi nie puka i buczy
Krauzee jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-05-12, 21:30   #10
minister7
Turysta
 
Avatar minister7
 
Tomek
Zarejestrowany: Dec 2011
Skąd: gorzów wlkp.
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
grudzień
1999
TOS powiat ostrowiecki (Ostrowiec Świętokrzyski)
Postów: 50
Domyślnie

dzięki za sugestie, ale co z tym waleniem w zawieszeniu? czy to oznaka łożyska?
zaczyna sie to od 40-80 później nie slychac ale zaczynają sie znowu te drgania jak wcześniej wspominałem,

najbardziej wkurza mnie to że przed ustawieniem zbieżności było wszytko idealnie, a po zaczęło sie stukanie i te drgania!!!

gościu od zbieżności sie wypina bo on swoje dobrze zrobił, to czemu wcześniej tego nie było, czy pare dni jeżdżenia bez zbieżności spowodowały by takie następstwa???

a tak na marginesie przy 1 wtrysku zauważyłem dzis spocenie, czy mam miec powod do obawy?
minister7 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-05-12, 22:10   #11
Krauzee
Turysta
Grupa: WLKP
 
Avatar Krauzee
 
Adam
Zarejestrowany: Feb 2012
Skąd: Leszno
Ford Focus II
HB 3D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2005
Postów: 13
Garaż
Domyślnie

Łodzysko raczej bym wykluczyl, poniewaz jak dochodzi jego kres to zawsze bedzie huczec nie zaleznie od predkosci z jaka sie poruszasz.
Zbieznosc raczej tez nie moze byc przycznya. jezdzilem przez tydzien z nie ustawioną zbieznościa i wszystko po ustawieniu bylo ok.
Krauzee jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-05-12, 16:34   #12
minister7
Turysta
 
Avatar minister7
 
Tomek
Zarejestrowany: Dec 2011
Skąd: gorzów wlkp.
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
grudzień
1999
TOS powiat ostrowiecki (Ostrowiec Świętokrzyski)
Postów: 50
Domyślnie

witam, problem huczenia rozwiązany winne łożysko
ale pozostało trzęsienie kierownica od 100-120km (opony kola wyważone tarcze nowe)?
minister7 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-05-12, 08:10   #13
cimell
Kataryna
 
Avatar cimell
 
Grzegorz
Zarejestrowany: Aug 2010
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
HB 5D
2.0 Zetec 173KM manual
2002
Postów: 4 422
Garaż
Domyślnie

tez mam problem z trzesieniem miedzy 110-130km/h powyzej lub ponizej jest juz spokojnie :/ kola wywazone, oponki ok. Wiec co to moze byc?
cimell jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-05-12, 08:19   #14
korek007
Dukacz
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Bydg
Ford Focus I
sedan
1.6 Zetec 100KM manual
2000
Postów: 1 244
Domyślnie

Cytat:
Napisał cimell Zobacz post
tez mam problem z trzesieniem miedzy 110-130km/h powyzej lub ponizej jest juz spokojnie :/ kola wywazone, oponki ok. Wiec co to moze byc?
Witam
Chodzi tylko o kierownicę czy całe auto i czy tylko przy przyspieszaniu?
korek007 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-05-12, 10:36   #15
minister7
Turysta
 
Avatar minister7
 
Tomek
Zarejestrowany: Dec 2011
Skąd: gorzów wlkp.
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
grudzień
1999
TOS powiat ostrowiecki (Ostrowiec Świętokrzyski)
Postów: 50
Domyślnie

tzn u mnie jest to tak ze jak go rozpędzam miedzy 100-120 drży kierownica, nawet jak puszcze gaz i leci na"luzie" też jest ten objaw.

pisałem wcześniej i tym że jak wykonuje szybkie ruchy kierownicom w lewo jest cicho a w prawo stuka coś jakby w okolicach maglownicy (krzyżak nie ma luzów spr. na stacji diagnostycznej jak łożysko wymieniałem)
minister7 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-05-12, 10:47   #16
cimell
Kataryna
 
Avatar cimell
 
Grzegorz
Zarejestrowany: Aug 2010
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
HB 5D
2.0 Zetec 173KM manual
2002
Postów: 4 422
Garaż
Domyślnie

generalnie zakres predkosci 110-130 drzy kierownica a od niej deska rozdzielcza. Co dziwne auto przeszlo przeglad miesiac temu i w zawieszeniu nie stwierdzono zadnych ubytkow.
cimell jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-05-12, 11:35   #17
korek007
Dukacz
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Bydg
Ford Focus I
sedan
1.6 Zetec 100KM manual
2000
Postów: 1 244
Domyślnie

Cytat:
Napisał cimell Zobacz post
generalnie zakres predkosci 110-130 drzy kierownica a od niej deska rozdzielcza...
Pytałem, bo gdyby drżało całe auto przy przyspieszaniu, to mogłoby chodzić o półoś/przegub wewnętrzny.
korek007 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 25-05-12, 12:25   #18
cimell
Kataryna
 
Avatar cimell
 
Grzegorz
Zarejestrowany: Aug 2010
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
HB 5D
2.0 Zetec 173KM manual
2002
Postów: 4 422
Garaż
Domyślnie

nie tu akuratnie to czy przyspieszam czy zwalniam, czy jeszcze jade ze stala predkoscia wibracje sa
cimell jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
[MK1] Huczenie z tyłu Sebastian_MK1 Inne techniczne 7 16-12-11 22:01
[MK1] 1.8 TDDI - stuki w zawieszeniu olo22 Opony, felgi, hamulce i zawieszenie 13 25-08-11 20:26
[FFI] półoś lewa i prawa, długość gutrix Silnik i skrzynia 2 31-05-09 14:04
Huczenie, ząbkowanie , wqr...nie ... deepwood Opony, felgi, hamulce i zawieszenie 3 10-10-08 23:00

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u