Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Gaz i zagazowane Foczki

Komunikaty

Gaz i zagazowane Foczki Gaz to zło ale są tacy co z niego korzystają

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 11-11-11, 15:22   #1
ht11
Turysta
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: Wielkopolska
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 75KM manual
2000
Postów: 206
Garaż
Domyślnie Instalacja LPG do diesla

witam.
zastanawiałem się już kiedyś czy do TDDi można zamontować instalację LPG. obecna cena paliwa na stacjach strasznie bije dzisiejszego Polaka po kieszeni. Chciałbym zwrócić się do was z zapytaniem czy ktoś już montował instalację DIESEL-LPG??? jaka oszczędność, zużycie części itp...
W internecie coraz więcej pojawia się firm oferujących instalację LPG. Co sądzicie o takim pomyśle????
__________________

Ostatnio edytowane przez ht11 ; 11-11-11 o 15:32
ht11 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-11-11, 15:51   #2
drake
Klepacz
Grupa: Śląsk
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Bielsko-Biała
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
lipiec
2006
SB Bielsko-Biała
Postów: 2 330
Domyślnie

Jeśli nie masz zamiaru robić ponad 50 kkm rocznie i nie zrobisz na tym co najmniej 250 tysięcy przebiegu to nie ma co w ogóle o tym myśleć. To jest dla ludzi którzy klepią przebiegi po 400-500 tysięcy w ciągu 5 lat.
drake jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 12-11-11, 11:22   #3
wiewioor
Turysta
 
Avatar wiewioor
 
Zarejestrowany: Oct 2011
Ford Focus II
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
2006
RMI powiat mielecki (Mielec)
Postów: 188
Garaż
Domyślnie

Oszczędność 20-30% Wzrost mocy o 10% Zwiększona żywotność silnika (w common rail) Instalacja nie jest chyba droga. Same plusy. Tylko pamiętaj ze będziesz musiał tankować oba paliwa jednocześnie.
wiewioor jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 12-11-11, 14:09   #4
karmaz
Dukacz
Grupa: Śląsk
 
grześ
Zarejestrowany: Dec 2009
Skąd: łaziska górne
Ford Focus II
HB 3D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2004
Postów: 1 097
Domyślnie

Cytat:
Napisał wiewioor Zobacz post
Oszczędność 20-30% Wzrost mocy o 10% Zwiększona żywotność silnika (w common rail) Instalacja nie jest chyba droga. Same plusy. Tylko pamiętaj ze będziesz musiał tankować oba paliwa jednocześnie.
to jaka jest cena tych instalacji,i mam takie wrażenie że to jest jakiś kawał
karmaz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 13-11-11, 10:16   #5
ht11
Turysta
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: Wielkopolska
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 75KM manual
2000
Postów: 206
Garaż
Domyślnie

Z tego co wyszukałem w necie to:
Instalacja 12V do 120 KM pojazdy osobowe
Instalacja Lpg-Diesel 20% LPG do 80% ON cena z pełnym montażem 2100 zł netto
Plus Zbiornik LPG w zależności od pojemności i typu cena z montażem 400 - 1200 zł netto

Instalacja 12V powyżej 120 KM pojazdy osobowe
Instalacja Lpg-Diesel 20% LPG do 80% ON cena z pełnym montażem 2500 zł netto
Plus Zbiornik LPG w zależności od pojemności i typu cena z montażem 400 - 1200 zł netto

Przewidywany zwrot inwestycji po 4 - miesiącach przy 40 tyś. km 2L-oszczędność na 100km, 40tyś to 400x100km daje ilość jednostek 400x2L oszczędności = 800L x 5 zł daje 4000 zł oszczędności

Ile w tym prawdy to nie wiem.... jednak tak czy siak prędzej czy później się to zwróci a ropka jak wszystko do o koła pójdzie do góry. po 1 stycznia znowu o 20gr więcej.
__________________

Ostatnio edytowane przez ht11 ; 13-11-11 o 10:22
ht11 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 13-11-11, 10:21   #6
siwy05
Sympatyk
Grupa: Zachodniopomorskie
 
Avatar siwy05
 
Łukasz
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Stse'tsin
Ford Focus III
HB 5D
1.5 Ecoboost 182 KM manual
sierpień
2015
ZS Szczecin
Postów: 2 239
Garaż
Domyślnie

Prawda jest taka, że instalacje do diesli nie są jeszcze tak dopracowane jak te do benzyn i dlatego są mało popularne i jeśli już ktoś je montuje to faktycznie firmy, w których 3-letnie auto ma już natrzaskane po 200 000km, albo firmy transportowe w ramach testów
__________________
Było , jest
I to by było na tyle, jeśli chodzi o Forda, obecnie Arteon R-line
Skoro moderator poprawia błędy ortograficzne tak jak nauczyciel, powinien też strajkować?
siwy05 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 13-11-11, 11:54   #7
holo
Jelonek Rogacz
Zlotowicz
 
Avatar holo
 
Bartek
Zarejestrowany: May 2008
Skąd: Chrząszczyżewoszyce
Ford Focus II
HB 3D
2.5 DuratecST 225KM manual
2006
Postów: 5 404
Domyślnie

Mało problemów jest z dieslem, aby do niego jeszcze LPG ładować?
__________________
To pisałem ja, Holo.

MK2 - P043K
holo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 13-11-11, 14:44   #8
coomac
Gaduła
Grupa: Warszawa
 
Artek
Zarejestrowany: May 2010
Skąd: Beeftown
Ford Focus III
HB 5D
1.6 Duratec 105KM manual
marzec
2013
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 1 554
Garaż
Domyślnie

To rozwiązanie dla transportu (komunikacja miejska, przeowźnicy) gdzie naloty pojazdów osiągają < 300 tyś rocznie
__________________

- Zna go pan?
- To mecenas Walenta?
- Pan raczy żartować!
coomac jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-12-11, 15:19   #9
karmaz
Dukacz
Grupa: Śląsk
 
grześ
Zarejestrowany: Dec 2009
Skąd: łaziska górne
Ford Focus II
HB 3D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2004
Postów: 1 097
Domyślnie

http://moto.allegro.pl/diesel-na-gaz...979264408.html znalazłem tylko jedną takie ogłoszenie, cena zaporowa,i jeszcze ten opis same plusy he he
karmaz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 14-12-11, 14:31   #10
konrad_b
Turysta
 
Zarejestrowany: Oct 2009
Ford Focus C-Max
kombi
1.8 Duratec 120KM manual
2004
Postów: 30
Domyślnie

Cytat:
Napisał ht11 Zobacz post
Przewidywany zwrot inwestycji po 4 - miesiącach przy 40 tyś. km 2L-oszczędność na 100km, 40tyś to 400x100km daje ilość jednostek 400x2L oszczędności = 800L x 5 zł daje 4000 zł oszczędności

Ile w tym prawdy to nie wiem....
liczysz jak spalanie 10L/100km, a tyle chyba nie pali ?
raczej 7L, z tego 20% to daje jakieś 1.5L ?
czyli bliżej 4zł/100km, 400zł/10tyś
(zamiast spalić 1.5L ON po 5.5zł spala LPG po 2.8zł, nawet jak ON będzie po 6zł to masz dopiero 5zł/100km)
jeśli instalacja kosztuje 3tys (tak podałeś, a na all cena 2x większa ?)
żeby odrobić te 3tyś trza zrobić 75 000 !
bez uwzględnienia serwisu (w BRC co 15kkm ok 100zł), droższego przeglądu (50zł/rok), jakiś napraw ???

kiedyś się zwróci ...

mnie się instalacja zwracała przez 20kkm, ale ja jeżdżę tylko na LPG
konrad_b jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
FFI - silniki diesla andrzej1963 Zakup kontrolowany czyli mądry Polak przed szkodą 38 20-03-11 17:03
[MK1] Spręzyny od diesla FFI 1.6 Eko Tuning mechaniczny 5 30-08-10 23:17
URUCHAMIANIE DIESLA zenziol Silnik i skrzynia 9 01-06-07 16:53

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u