![]() |
WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca ![]() |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2001
Postów: 34
|
![]()
Witam..
Mój umarty pojazd to: ![]() FF 1.8 TDDi kombi 2001 r. Jest wiele na temat awarii pomp paliwa sterowników itp ale nie znalazłem jeszcze przypadku gdy występuje para błędów : P0149 - błąd czasu wtrysku i B2142 - NVM awaria konfiguracji dodam że auto jeździło - troszkę w zimie słabo odpalało ( myślałem że przez temperatury ) po trasie ok. 150 km odstawiłem na parking i po 1 dniu już nie odpaliło kręci itd ale nie pali. Czytałem że może to być sterownik pompy , i nie wiem czy wysyłać w ślepo do naprawy sterownik czy regenerować pompę? Jeżeli ma ktoś jakieś sugestie lub propozycję to słucham! Dodam że jestem ze SZCZECINA. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
Postów: n/a
|
![]()
Był już temat poruszany
http://www.focusklubpolska.pl/showth...t=pompa+paliwa |
![]() |
![]() |
#3 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2001
Postów: 34
|
![]()
No temat był mielony parokrotnie ale nigdy z błędami P0149 i B2141, więc z stąd mój post.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
![]()
B2141 A141 NVM Configuration Failure (No PCM ID exchange between Instrument Cluster and PCM
P0149 niejestem pewien ..ludzie pisza ze to blad od kata wtrysku ale osobiscie niewydaje mi sie bo w tym przypadku samochod da sie uruchomic...na dwa przypadki... Albo zapala trudno ale chodzi normalnie Albo latwo zapala i klekocze a to wiem sam po sobie- temat tddi pompa wtryskowa Chyba ze to usterka mechaniczna ale dziwne ze tak nagle by sie objawila. A wiec jesli chodzi o P0149 to szukalbym czegos obok nastawnika dawki wtrysku A te 2 bledy "moim zdaniem" to troche malo jak na typowe usterki elektroniki. Sprawdz Nastawnik pompy-niemusisz jej wyciagac....jesli bedzie ok to skup sie na bledzie B2141 bo to wyglada na bardziej powazne. Jest taki uzytkownik jak mkaminski100 niedawno sie z nim konsultowalem poprzez forum i wydaje mi sie ze gosciu tez ma troche wiedzy. moze on cos bedzie wiedzial...wyslij wiadomosc..popytaj bo napewno niema co pochopnie decyzji o wyciaganiu pompy podejmowac bo to i tak moze byc cos innego. Niezapomnij po wszystkim napisac co to byla za usterka... ![]() ![]() ---------- Post dodany o 13:23 ---------- Poprzedni post był z 12:54 ---------- Sorki zle odczytalem twoj blad....ale... B2141 A141 NVM Configuration Failure (No PCM ID exchange between Instrument Cluster and PCM) B2143 A143 Odometer NVM Memory Failure. Wiec blad 2142 odnosi sie do przeytej drogi...licznik...pewnie cos majstrowane moglo byc... Wiec zostaje blad P0149...skup sie na nastawniku dawki paliwa pompy zobacz temat tddi pompa wtryskowa tam jest budowa pompy...bedziesz wiedzial co musisz wykrecic Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 02-02-11 o 12:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeń
2005
Postów: 948
|
![]()
mialbym kilka podejrzen:
- solenoid kata wtrysku (jest na pompie) czy zawor poczatku tloczenia (jak zwal tak zwal). to jest to: http://www.remmington.plus.com/VP44%20elec4.jpg (ten zielony) Tu tez jest gdzie sie znajduje: http://adrianolek.com/naukajazdy/pli...ki_zs/vp44.jpg Przy odpalaniu bedzie walenie silnika. Zawor ma miec opornosc 10 Ohm jak pamietam. - Czujnik obrotow walka (widoczny na drugim linku) - czujnik walu. To jest tylko moja OPINIA. Mechanik widzac auto wyda swoja i w razie bledu i tak klient za nia zaplaci. Jezeli wiec moja nie jest 100% trafna (powodow moze byc wiecej) to prosze nie miec do mnie pretensji. Jak ktos sie interesuje to nawet na Transit Forum to omawiano: http://fordtransit.org/forum/viewtop...63&hilit=p0149 Troche poza tematem. Tu macie ten slynny przycierajacy sie tloczek: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.ph...74004&start=20 http://www.dieselbob.co.uk/goeswrong.asp
__________________
Ford to brzmi durnie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2001
Postów: 34
|
![]()
Dzwoniłem do znajomego mechanika upewnić się czy poprawne błedy spisałem i okazuję się że sie zakreciłem i prawidłowe błedy to P0149 i B2141, wiec mjprzem wiedziałes lepiej na jakie zagadnienia pisać lepiej niz ja
![]() Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sympatyk
Zlotowicz
Grupa: Zachodniopomorskie
Mati ;P
Zarejestrowany: Oct 2009
Skąd: Piła
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 140 KM DPF manual
lipiec
2007
PP powiat pilski (Piła)
Postów: 5 988
|
![]()
ile masz przejechane w foce?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeń
2005
Postów: 948
|
![]()
B2141 jest problemem braku komunikacji licznika z komputerem auta. Niektorzy twierdza ze powstaje jak bateria padnie, inni, ze cos bylo krecone, jeszcze inni, ze jest licznik nie od tego auta. Osobiscie nie naprawialem auta z tym kodem wiec sie nie wypowiem za duzo.
Raczej bym sie tym nie podniecal i skupil na drugim kodzie. Boje sie, ze to moze byc zawor na pompie i mimo, ze auto odpali to beda chcieli wymieniac pompe. A te kody to odczytywaliscie programem diagnostycznym czy z licznika? no i czemu mechanik ma sprawdzac czy odpali, jezeli w pierwszym poscie napisales, ze odpala?
__________________
Ford to brzmi durnie. Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 02-02-11 o 14:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2001
Postów: 34
|
![]()
Auto ma przejechane 177tyś. a nie pisałem że odpala tylko że kreci rozrusznik i nie odpala ostatnim rzem jak odpalił to wypalił paliwo które miał albo w pompie albo w filtrze i kaput, teraz stoi i czeka na lawete. Kody odczytane programem diagnostycznym.
Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeń
2005
Postów: 948
|
![]()
Ja bym na poczatek sprawdzil czy nie jest zapowietrzony.
Auto jendak jak widze tak czy inaczej bedzie robil mechanik wiec nie ma chyba dalej sensu dzielic wlosa na czworo, skoro od mechanika zalezy co uslyszysz jako diagnoze, czy w to uwierzysz i ile za to zaplacisz. Powodzenia w rozwiazaniu sprawy.
__________________
Ford to brzmi durnie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2001
Postów: 34
|
![]()
Nadmienię że mechanik to mój dobry znajomy
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
![]() Cytat:
Dodatkowo sterownik przy problemach z katem wtrysku zawsze przechodzi w tryb awaryjny i powinien przy blednej korekcji kata pojawic sie blad 1564 od zmniejszonej dawki paliwa a u ciebie o dziwo go niema...wiec najprawdopodobniej to nie kat wtrysku i sterownik jest ok. Przypuszczam ze u ciebie paliwo niejest podawane pod wiekszym cisnieniem do silnika wiec samochod i tak pewnie nieodpali Mysle tez ze dlatego to niebedzie ani tloczek ani nastawnik poczatku tloczenia (kata) ale skupilbym sie na zaworze od dawki paliwa. Ale jak napisal mkaminski przyczyn moze kilka Milo by bylo gdybys po zakonczeniu sprawy napisal dokladnie co bylo jesli bedziesz w 100%pewien. Moja rada niepodejmuj pochopnie decyzji o wyciaganiu pompy. W pompach VP44 czesto wystepuje problem z tloczkiem ale my mamy VP30 niedawno i niedawno probowalem sie dobierac do owego ustrojstwa i analizowalem jego stan...a moja pompa niejest traktowana lagodnie jesli chodzi o paliwo i filtr...a pomimo wszystko okazalo sie ze wszystko bylo ok. Wyglada na to ze nasza prostsza budowa w VP30 lepiej sie sprawdza jak zmodyfikowane VP44 o ile ktos piasku nienasypie do pompy podczas robienia elektroniki. Acha niemartw sie poki co tym bledem 2141 ale jak powiedzial mkaminski pompa moze byc rownierz zapowietrzona...a moze to wlasnie to...? Wiec kilka rad...sprawdzic na samostarcie...ale poluzowac nakretki do wtryskow. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 03-02-11 o 12:01 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2001
Postów: 34
|
![]()
A więc sprawy się troszkę chyba wyjaśniły..po odpaleniu na samostart auto chodzi normalnie, i wstępna diagnoza to cofanie się paliwa czyli nieszczelność układu, a odpalić nie chciał prawdopodobnie z powodu słabego akumulatora który nie potrafił chyba zaciągnąć na tyle paliwa do pompy aby odpaliła. Jutro będzie reanimacja aku i zobacze czy odpali normalnie. Po zabiegu samostartem odpalał jedynie od aku innego auta z mojego nie chciał. Po wykasowaniu błędów na kompie nie pojawiły się jak dotychczas żadne błędy. Sprawdzenie szczelności układu jestem zmuszony przełożyć na poniedziałek ze względów pracy. Jutro jedynie zapodam naładowany aku i sprubóje odpalić, jak odpali zrobie mu małą przejazdzkę i zobaczę czy nie będzie mulił itp. ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Turysta
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeń
2005
Postów: 948
|
![]() Cytat:
Przynajmniej dobrze, ze znajomy mechanik podszedl uczciwie.
__________________
Ford to brzmi durnie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2001
Postów: 34
|
![]()
Czyli możliwe że układ jest nie szczelny? Pierwsze co zmienie to uszczelki przy filtrze paliwa to jest element który ostatnio wymieniałem i może tam puszcza, i dalej jak po sznurku się obcyka..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
![]()
Skoro wymieniales filtr paliwa i jezdziles pozniej samochodem i wszystko bylo ok to najprowdopodobniej jest nieszczelny-mala nieszczelnosc i po postoju w nocy sie zapowietrza.
Niestety tylko powodzenia ci mozemy zyczyc z zabawa z tymi gumeczkami ![]() A apropo nigdy niemialem potrzeby wymieniania tych oringow musial ktos nieladnie ciagnac na sile za te przewody aby sie cos z nimi stalo -da sie je wogole wogole latwo wymienic? A gdybys powiedzial ze niedawno filtr wymieniales szybciej dostalbys odpowiedz z zapowietrzeniem...blad PO147 lub PO148-o ile pamietam jest od przydkanego filtra a 149 jest niedaleko obok nich a to czest jest ze soba powiazane a to po wymianie filtra bylo oczywiste ze pompa mogla sie zapowietrzyc ![]() A inna sprawa odpowietrzanie pomp rotacyjnych-albo procedura...albo holowanie samochodu bo szkoda rozrusznika i akum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2001
Postów: 34
|
![]()
Witam.. prosze o przypomnienie procedury odpowietrzenia układu paliwowego i pompy, jutro z rana zaatakuje foke i ja odpowietrze. Apropo tych gumeczek to nieraz sa w zestawie z nowym filtrem .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
![]()
Jesli na samostarcie z rozrusznikiem to zalewasz filtr i przewody ile sie da czystym paliwem i luzujesz nakretki od wtryskow ale dopiero jak sie zapowietrzy i zgasnie a jesli niemasz samostaru a chcesz oszczedzac rozrusznik to mozesz pocholowac maks do 1 km na 2 lub 3 z niskimi obrotami silnika i wciskaj pedal gazu tylko nie do spodu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2001
Postów: 34
|
![]()
Dziś po zamontowaniu AKU odpalił jak nigdy od 1 kopa, przejechałem około 10 km i w sumie nie było jakiś dziwnych reakcji, jutro dam mu w kość i zobaczę czy ma jakieś zaniki mocy ... w sumie na razie wskazuje nie wiem czemu na słaby akumulator, w poniedziałek pojade zczytać błędy i się zobaczy co wyskoczy. Dałem mu po garach i niestety mocy to on nie ma , obroty normalne praca silnika też. A powiedzcie czy nie zaszkodzi a może pomoże jak zapodam bezpośrednio na pompe to : http://www.liquimoly-sklep.pl/produc...nie-0-5L-.html . Nie wiem czy kiedykolwiek ktoś przede mną dolewał jakieś ustrojstwa! Auto mam od roku a sprowadzone z holandi.
Ostatnio edytowane przez Tresor ; 05-02-11 o 13:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2001
Postów: 34
|
![]()
A więc auto dalej u mechanika, nie stwierdził żadnej usterki pompy, po sprawdzeniu szczelności układu wszystko jest jak należy ( więc problemem było : zapowietrzenie się pompy i słaby akumulator ) a to że auto stoi już u mechaniora to postanowiłem wymienić uszczelkę miski olejowej (tą górną) a żeby ją wymienić trza wyjąć skrzynię biegów i jak już to został zrobione ukazała się tarcza sprzęgła praktycznie całkowicie wytarta, więc też ją wymieniam i suma sumarum kasa która nie poszła na pompe poszła na co innego
![]() Jakby się okazało że pojawią się oznaki zaniku mocy lub inne dam znać. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Sympatyk
Zlotowicz
Grupa: Zachodniopomorskie
Mati ;P
Zarejestrowany: Oct 2009
Skąd: Piła
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 140 KM DPF manual
lipiec
2007
PP powiat pilski (Piła)
Postów: 5 988
|
![]()
nie ma za co zapraszamy na spota w szczecinie;p
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Turysta
Grupa: Warszawa
Zarejestrowany: Sep 2012
Ford Focus I
HB 3D
1.8 TDDi 90KM manual
1998
Postów: 5
|
![]()
Witam wszytskich.
W mojej foczce padla niestety pompa, dokladniej sterownik, po naprawie sterownika znow padl, wiec postanowilem kupic uzywana pompe zamiast bawic sie w regeneracje bo zalezy mi na naprawie najmniejszym nakladem pieniedzy. I mam pytanie, jak poznac ze pompa podpasuje do mojego auta? Wiem ze maja numery, ale jakie nr do jakich podpasuja? Moj ford to poczatek produkcji 1998 ale numerow jeszcze nie dopatrzylem. Z gory dzieki za odpowiedz, pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
![]()
pompa musi byc vp30 a sterownik z focusa... i sterownik musi miec wykasowany immo np. za pomoca ktsa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Turysta
Grupa: Warszawa
Zarejestrowany: Sep 2012
Ford Focus I
HB 3D
1.8 TDDi 90KM manual
1998
Postów: 5
|
![]()
Mam mozliwosc kupienia pompy od mondeo 2.0 Tddi z tego samego roku co moja foczka, podejdzie ona?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Turysta
Grupa: Warszawa
Zarejestrowany: Sep 2012
Ford Focus I
HB 3D
1.8 TDDi 90KM manual
1998
Postów: 5
|
![]()
Dokladniej chodzi mi o nr pompy 0470004002 wymienic na pompe o numerach 0470504021? Prosze o szybka odpowiedz, z gory dziekuje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
![]()
boje sie ze nie bo w mondeo byla chyba typu VP44 a focus to VP30 bo mondeo ma wiekszy silnik i vp30 byla przeznaczona do mniejszej mocy silnikow.
pomimo ze sterowniki sa te same to musza sie roznic softem..i tu pojawia sie problem chyba ze ktos ma mozliwosc przegrywania sterownikow pomp boscha. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] P0149 - zle ustawienie kata wtrysku | fokus78 | Silnik i skrzynia | 2 | 04-05-10 19:42 |
EGR w TDDI | Mithos | Inne techniczne | 3 | 02-08-09 09:37 |
[FFI] TDDI - wiązka EGR | matmatmat | Silnik i skrzynia | 0 | 16-07-09 14:14 |
Błędy komputera P1342, P0149 potrzebna pomoc | mareksawosz | Inne techniczne | 0 | 29-11-07 20:20 |
Kontakt - |