Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 29-03-10, 09:42   #1
duzia77
Turysta
 
Avatar duzia77
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 125KM manual
2003
Postów: 6
Unhappy szarpanie, dławienie

Witam. Od kilku dni czytam i przeszukuje forum i nie znalazłam nic co by mi pomogło . Mam Forda Focusa C-Max 1,8 benzyna 125KM rocznik 2003 z przebiegiem 54 tyś. Już mi ręce opadają. Problem w tym, że autko bardzo mocno szarpie gdy wciskam pedał gazu. Po prostu się dławi. Nie ma znaczenia czy jest wrzucona jedynka czy dwójka czy piątka. Nie mówiąc już z jazdą pod górę. Gaz trzeba wrzucać baaaaaaaardzo delikatnie wtedy jest ok. Byłam na zmianie oprogramowania bo niby są to pierwsze c-maxy, które miały wadę w oprogramowaniu (wcześniej robiono zmianę na gwarancji). Zmieniłam oprogramowanie i dalej to samo . Nie pokazywało żadnych usterek ani błędów. Spróbuje jeszcze zmienić filtr paliwa. Nie jestem pewna ale to tak robi gdy silnik jest rozgrzany. Proszę pomóżcie Pozdrawiam wszystkim serdecznie. I jeszcze jedno. Gdy autko jedzie to dziwnie buczy.Słychać to tylko w kabinie. Mam nadzieję, że to nie skrzynia.

Ostatnio edytowane przez duzia77 ; 29-03-10 o 09:45
duzia77 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-10, 07:12   #2
duzia77
Turysta
 
Avatar duzia77
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 125KM manual
2003
Postów: 6
Domyślnie

Cytat:
Napisał duzia77 Zobacz post
Witam. Od kilku dni czytam i przeszukuje forum i nie znalazłam nic co by mi pomogło . Mam Forda Focusa C-Max 1,8 benzyna 125KM rocznik 2003 z przebiegiem 54 tyś. Już mi ręce opadają. Problem w tym, że autko bardzo mocno szarpie gdy wciskam pedał gazu. Po prostu się dławi. Nie ma znaczenia czy jest wrzucona jedynka czy dwójka czy piątka. Nie mówiąc już z jazdą pod górę. Gaz trzeba wrzucać baaaaaaaardzo delikatnie wtedy jest ok. Byłam na zmianie oprogramowania bo niby są to pierwsze c-maxy, które miały wadę w oprogramowaniu (wcześniej robiono zmianę na gwarancji). Zmieniłam oprogramowanie i dalej to samo . Nie pokazywało żadnych usterek ani błędów. Spróbuje jeszcze zmienić filtr paliwa. Nie jestem pewna ale to tak robi gdy silnik jest rozgrzany. Proszę pomóżcie Pozdrawiam wszystkim serdecznie. I jeszcze jedno. Gdy autko jedzie to dziwnie buczy.Słychać to tylko w kabinie. Mam nadzieję, że to nie skrzynia.
No ładnie nikt nie ma takiego problemu.
I jeszcze jedno. Okazało się, że c-maxy nie mają filtra paliwa, dopiero od października 2004.Super co?
duzia77 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-10, 09:24   #3
niko123
Dukacz
 
Avatar niko123
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Gliwice/Bochum
Ford Focus II FL
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2010
Postów: 1 262
Domyślnie

Niestety za mało aby postawić diagnozę więc tak :

Na takie dławienia/szarpania wpływa :
Cewka, kable, świece, przepływomierz.


Na początek może coś co sam możesz zrobić:
Reset kompa przez klemy aku., zatankuj paliwo na innej stacji i sam przeczyść przepływomierz ( pędzelek i benzyna ekstrakcyjna )
__________________


Uploaded with ImageShack.us

Ostatnio edytowane przez niko123 ; 01-04-10 o 09:26
niko123 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-04-10, 20:25   #4
duzia77
Turysta
 
Avatar duzia77
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 125KM manual
2003
Postów: 6
Thumbs up

Dzięki. W czwartek idę jeszcze raz na komputer. Ale tylko dlatego, że powinno się go niby podłączyć pod laptopcika w trakcie jazdy i może wtedy pokażą się jakieś błędy. Na ile to prawda to nie wiem .

---------- Post dodany o 20:25 ---------- Poprzedni post był z 20:23 ----------

Cytat:
Napisał niko123 Zobacz post
Niestety za mało aby postawić diagnozę więc tak :

Na takie dławienia/szarpania wpływa :
Cewka, kable, świece, przepływomierz.


Na początek może coś co sam możesz zrobić:
Reset kompa przez klemy aku., zatankuj paliwo na innej stacji i sam przeczyść przepływomierz ( pędzelek i benzyna ekstrakcyjna )
Dzięki.Spróbuję. Ale dam go do jakiegoś mechanika bo sama się na tym aż tak nie znam. Więcej objawów c-max nie ma.
duzia77 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 23-06-10, 09:23   #5
duzia77
Turysta
 
Avatar duzia77
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 125KM manual
2003
Postów: 6
Domyślnie

Witam po długim czasie. Przedwczoraj odwiedziłam elektromechanika i okazało się, że cały problem tkwi w cewce zapłonowej. Wczoraj już wymieniona jest. i chodzi super.
duzia77 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 23-06-10, 09:47   #6
niko123
Dukacz
 
Avatar niko123
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Gliwice/Bochum
Ford Focus II FL
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2010
Postów: 1 262
Domyślnie

Rocznik 2003 z przebiegiem 54 tyś.

54 tyś to bardzo mało na cewkę, mi padła po 140.
__________________


Uploaded with ImageShack.us
niko123 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-08-10, 21:22   #7
szuki
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2009
Ford Focus I FL
HB 3D
1.6 Zetec 100KM manual
2004
Postów: 6
Garaż
Domyślnie

Ja miałem podobną sytuacje, ale niestety splot sytuacji spowodował gorszy rezultat. Zamieszcze to jako lekką przestrogę.
Zaczeło się nie winnie od braku mocy przy 1500 obrotów i 1900 obrotów na wyższych było ok na niższych ok. Stwierdziłem, że przyjrze się sprawie w domu rodzinnym byłem 100 km od. Dojechałem do pracy i z pracy wróciłem po kurtke na chwilę po czym wybrałem się w podróż stając w jednym miejscu. po 13 km, aby zabrać koleżanki. Dojechałem zaczeło już mocno przerywać w zakresie 1300-2500, ale też nie było to super częste. Potem próbowałem odpalić przez dłuższą chwile nic nic i nic kręci ale nie odpala, aż nagle poszedł po dobrych 10 sekundach.
Już to mnie zastanwiało mocniej co się dzieje. Jechałem w trasie jak równym tempem to 0 problemów samochód śmigał, aż miło. Przy przyśpieszaniu tragedia nikogo nie wyprzedzałem, bo się bałem. Dojechałem do domu czytam z szukaj co na mądrym forum piszą o tym cewka, przewody, świece. No to co dobra świece praktycznie wymieniane niedawno przy 55 tys kilometrów (nieżle zniszczone już były) w momencie gdy to się działo na liczniku lekko przekraczało 60 tys km i szykowałem się do zmiany filtru paliwa zgodnie z podstawami serwisowymi. Olej też zmieniany łącznie ze świecami.
Więc ojciec przysłuchał się pracy cylindrów. Okazało się, żę 4 nie pali. Dobra wymieniliśmy cewkę. Zaczął palić. ale coś dalej było nie tak palił nie równo tak jakby nie zawszę. Wymieniliśmy kable, zaczął palić(z mondeo z 1.8l akurat bo nie było innych) już ładnie momentami, ale co jakiś czas miał spadek obrotów sytuacja miała miejsce do 3 k obrotów powyżej jechał jak ta lala im wyższe obroty tym lepiej pracował. Na tym etapie z ojcem zakończyliśmy poszukiwania, bo cokolwiek byśmy dalej wymieniali to koszy były już astronomiczne. Oddaliśmy do elektromechanika okazało się, że cewka nowa także nie pracuje jak należy(daje małe napięcie), wtrysk padnięty leje cały czas paliwo, a świece też się dobrze nie sprawują (oryginalne motocrafta...). Co mnie ciut załamało. Do tej pory nie jestem pewien czy wszystko było powiązane. Mechanik twierdzi, że tak. Aczkolwiek jakim cudem przewody cewka i świeca + jazda zabily wtrysk to ja nie wiem...

Ostatnio edytowane przez szuki ; 04-08-10 o 21:24
szuki jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 18-08-10, 16:44   #8
duzia77
Turysta
 
Avatar duzia77
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 125KM manual
2003
Postów: 6
Domyślnie

Ja to znam! 19 czerwca wymieniłam cewkę zapłonową, świece, oleje i inne drobiazgi. I co??? na chwilę był spokój. a dokładnie do przedwczoraj. Zaczął się dławić tak jak wyżej opisujesz. A na dodatek wczoraj rano gdy jechałam do pracy zgubiłam biegi, obroty spadły i..... dupa! Wyciekł olej ze skrzyni biegów. Faktem jest to, że przy starcie i potem zmianie biegów 1, 2 i trzy trochę coś rzęziło, ale nie w skrzyni tylko jakoś jakby katalizator, jakby coś szorowało. Ale gdy go rozbujałam to wszystko ucichnęło. Po awarii gdy zmieniałam biegi nic nie chrząkało. Było tak jak przedtem jak przed awarią. Żadna kontrolka nawet się nie zapaliła. Gdybym nie widziała tej duże czerwonej plamy oleju. To bym nie wiedziała co jest grane. Odcholowałam autko na warsztat. Ale dalej nic nie wiem. Czy trzeba całą skrzynie wymieniać. Gdyby nie było by mi szkoda tej kasiory za ten samochód to zepchnęłabym go do jeziora albo do najbliższej rzeki!!!!!!!!!
duzia77 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u