WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
22-12-09, 18:51 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2009
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
2001
Postów: 17
|
Nie można przekręcić kluczyka - wymiana stacyjki?
Witam ! Od ponad roku był mały problem z odpalaniem Focusa mk1. Przekręcając kluczyk w stacyjce trzeba było zrobić to pod odpowiednim kątem. Nie stanowiło to większego problemu, ale niestety zbagatelizowałem rodzący się problem. Wczoraj, ni stąd ni z owąd owe poziomowanie go w stacyjce zaczęło zajmować mi już nawet 5 minut za każdym razem.
Dziś rano musiałem wziąć drug samochód. Dzwoniłem do paru magików w W-wie. Jeden (z polecenia innego polecanego przez was serwisu Fordów) powiedział, że trzeba zacząć od kluczyka. 120 zł z przełożeniem immobilasera lub chyba 250 z kopiowaniem sobie zażyczył. Powiedzmy, że to jest do przyjęcia zważywszy, że planowałem drugi kluczyk i tak wkrótce dorabiać. Pytanie czy to wystarczy? Inny człowiek zaproponował wymianę części stacyjki (100 zł części + 40 robocizna). Z kolei sąsiad, który miał ponoć identyczny problem w Fusonie mówił też o wymianie bębenka, który kosztował go 25 zł i 150 zł robocizna u elektryka. Co uważacie? Od czego zacząć? A może macie jakiegoś naprawdę dobrego specjalistę od takich spraw w Warszawie? Pytanie dodatkowe, jak odblokować kierownicę bez kluczyka? Jest niestety tak sprytnie zaparkowany, że na lawetę nie wjedzie... Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam |
22-12-09, 18:57 | #2 |
Sympatyk
Grupa: Małopolska
Artur
Zarejestrowany: Apr 2007
Skąd: Kraków
Ford Focus II ST FL
HB 5D
2.5 DuratecST 225KM manual
styczeń
2009
KRA powiat krakowski (Kraków)
Postów: 1 094
|
Ja bym spróbował dorobić sam kluczyk bez imo koszt coś ok 20zł i docięcia też 20zł i wtedy będziesz miał pewność czy jest to wina kluczyka czy stacyjki a kluczyki w foczkach lubią się wycierać.
|
22-12-09, 19:02 | #3 |
Turysta
Grupa: Warszawa
Piotrek
Zarejestrowany: Oct 2009
Skąd: Warszawa Bielany
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
wrzesień
2008
WD Warszawa Bielany
Postów: 452
|
bebenek stacyjki jak dobrze pamietam wyjmuje sie tylko jak klucz jest w pozycji 2 wiec nie wiem czy to takie proste bedzie. a jak dotniesz kluczyk to skad szczytasz kod z klucza wytartego?? czy bedziesz jakis zamek rozbieral??
przypomnialo mi sie najtansza opcja wyjac walek z bebenka.. wtedy bedziesz mogl przkrecic stacyjke kazdym fordowskim kluczem.. ale nie odpalisz bo nie bedize zaprogramowany tylko twoje Ostatnio edytowane przez Koniu ; 22-12-09 o 19:05 |
22-12-09, 19:13 | #4 |
Sympatyk
Grupa: Małopolska
Artur
Zarejestrowany: Apr 2007
Skąd: Kraków
Ford Focus II ST FL
HB 5D
2.5 DuratecST 225KM manual
styczeń
2009
KRA powiat krakowski (Kraków)
Postów: 1 094
|
mój był bardzo wytarty a goście sobie bez problemu poradzili tylko zanim wyfrezowali oryginalny kluczyk z imo spróbowali na samym grocie za 20 zł czy to jest dobry układ.
|
22-12-09, 21:27 | #5 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2009
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
2001
Postów: 17
|
Dzięki za odpowiedzi.
Wydaje mi się, że to jednak wina bębenka, bo kluczyk strasznie lata po włożeniu do stacyjki. A porównywaliśmy go do kluczyka znajomego i są podobnie wytarte, stwierdził, że to jeszcze nie jest wytarty kluczyk od Forda. Pytanie czy macie pomysł na odblokowanie kierownicy bez kluczyka teraz? |
23-12-09, 09:48 | #6 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2007
Skąd: Krosno Odrzańskie/Warszawa
Ford Focus II
HB 5D
2.0 Duratec 145KM manual
lipiec
2007
FKR powiat krośnieński (Krosno Odrzańskie)
Postów: 289
|
Aby się nie powtarzać, przeczytaj dokładnie mój temat, myślę że Ci pomoże http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=17053
Pzdr. |
23-12-09, 13:08 | #7 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2009
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
2001
Postów: 17
|
Oj. Dzięki, ale niestety trochę nie w porę.
Choć i tak nie jestem pewien czy by pomogli bo u mnie nie można było nawet tak przekręcić by kontrolki się zaświeciły. A pierwsze przekręcenie jest potrzebne by wyciągnąć stacyjkę. Trafił dziś rano do warsztatu. Rozebrali ponoć pół układu by się dostać do stacyjki. Wymiana bębenka, do tego nowy kluczyk bo ten zjechany za bardzo. Ok. 500 zł ma wyjść całość. Przykre, ale konieczne. |
Kontakt - |