WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
16-12-09, 23:29 | #1 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Aug 2009
Skąd: pod-warszawa
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
czerwiec
2003
WOT powiat otwocki (Otwock)
Postów: 136
|
1.8 TDDI czas do nagrzania na wiosnę.
panowie mam pytanko jaki dystans robicie swoimi foczkami zanim temperatura cieczy chłodzącej nabierze temperatury roboczej
tak w skrócie to kiedy strzałka od temp stoi pionowo . bo ja dziś dopiero po jakichś 15 km rozgrzałem auto a tak przez pierwsze 5 to wskazówka nawet nie drgneła ,(chodzi o TDCI) fakt było -9 ale wcześniej jeździłem autami na benzyne i tam wystarczyło 5-8 km i auto ciepłe
__________________
|
17-12-09, 00:05 | #2 |
Turysta
Grupa: Cujawy
Arkadiusz
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Bydgoszcz
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
luty
2009
CB Bydgoszcz
Postów: 582
|
wskaźnik u mnie pokazuje norm po kilkunastu min jazdy, ale na to nie patrz, bo to nie jest w pełni nagrzana ciecz. Wskaźnik może Ci niby pokazywać norm p 5 min jazdy, ale jak wyłączysz silnik na 10 min, to już masz wychłodzony płyn. Na moje tak, żeby się ciecz w pełni nagrzała to ok. 20 minut jazdy trzeba liczyć.
W Twoim przypadku sprawdziłbym termostat, bo może cały czas jest otwarty. Mi tyle czasu nagrzewa się silnik przy mrozach ok. -15st |
17-12-09, 00:19 | #3 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
|
benzyna - nagrzanie 3-5km albo 5 minut
diesel na porzadnym mrozie - 15-20 minut jazdy (a nie stania w korku), przy naprawde duzych mrozach nawet dluzej
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM |
17-12-09, 00:23 | #4 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Aug 2009
Skąd: pod-warszawa
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
czerwiec
2003
WOT powiat otwocki (Otwock)
Postów: 136
|
W Twoim przypadku sprawdziłbym termostat, bo może cały czas jest otwarty.
moim zdaniem termostat odpada bo przy otwartym to auto i po 100 by sie nie nagrzało kilka minut powiadasz no w sumie to po 10-15 min jazdy było ok ale jakos mi sie wydaje że długo (to mój 1 diesel i pierwsza zima)wczesniej w tej samej trasie na viki 2.0 B po 7-8 km silnik był ciepły. moja kobieta ma volvo 2,4D i to to sie po 3 km robi ciepłe (dogrzany silnik i nawiew hot!!!) tylko pytam jak jest w innych tdci czy też trzeba km i czasu zanim sie rozgrzeje???? ---------- Post dodany o 00:23 ---------- Poprzedni post był z 00:19 ---------- czyli foka tak ma ??? jak ruszyłem z pod P&R na wilanowskiej siekierkowskim o 21 to auto dopiero za kajki temp nabrało (to tak z 15 km)
__________________
|
17-12-09, 06:16 | #5 |
Turysta
Zarejestrowany: Nov 2007
Skąd: okolice Bydgoszcy
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
styczeń
2000
CBY powiat bydgoski (Bydgoszcz)
Postów: 147
|
foka tak ma moje TDDI nagrzewa sie po jakis 12-13 km... dlatego tak walczyłem z podgrzewaniem fotela!!!
|
17-12-09, 07:25 | #6 |
Turysta
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: Toruń
Ford Focus I FL
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
marzec
2002
CT Toruń
Postów: 22
|
szkoda ze nie ma podgrzewanie kierownicy! hahahaah zawsze taka lodowata :P moja foka wlasnie to samo wczoraj zauwazylem ze silnik nie chcial sie rozgrzac! rozgrzany byl dopiero po ok 15 km. nawet jak stalem w korku zamiast do przodu to do tylu strzalka od temperatury poszla!
Ostatnio edytowane przez massiminodj ; 17-12-09 o 07:31 |
17-12-09, 09:27 | #7 |
Turysta
Zarejestrowany: Nov 2007
Skąd: okolice Bydgoszcy
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
styczeń
2000
CBY powiat bydgoski (Bydgoszcz)
Postów: 147
|
massiminodj - też mi przeszło przez myśl z ta kierownicą i przez moment zaczynałem się już zastanawiać czy można to w jakis sposób wykombinowac (jakieś maty od lusterek czy coś- ale niedawno obszywałem kierownicę skórą i nie chcę robić tego na nowo... bo może by się dało coś wymyślić )
|
17-12-09, 09:51 | #8 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2009
Skąd: Kudowa Zdr.
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
1999
Postów: 534
|
Przy spalaniu benzyny i gazu sa większe temperatury i dla tego grzeje się szybciej,ON zapala sie samoczynnie i ma małą temperaturę i dla tego dieslem trzeba jechać żeby się zagrzał,grzanie na postoju nie zwiększy temperatury.
__________________
robert-z-kielc |
17-12-09, 09:59 | #9 |
Gaduła
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Wawka - Grochoof - Witolin
Ford Focus I FL
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
luty
2004
WF Warszawa Praga Południe
Postów: 1 615
|
jazda a jazda - jeśli rano, odpalisz, ruszasz i jedziesz to nasz TDCi rozgrzeje się już po kilku kilometrach. Ja na przykład rano odpalam, ruszam i "jadę". Do pracy z podrzuceniem córy do szkoły w sumie mam 16 km. Jednak odcinek ten robię na dwójce w porywach do trójki - wiwat stolica . Wskazówka zbliża się do pionu dopiero przed samym końcem tego ślimaczenia się w korku.
|
17-12-09, 10:43 | #10 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Aug 2009
Skąd: pod-warszawa
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
czerwiec
2003
WOT powiat otwocki (Otwock)
Postów: 136
|
No i wszystko jasne . Wiec diesel tak ma , no cóż trza sie przyzwyczaić
__________________
|
17-12-09, 10:44 | #11 |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2006
Skąd: WAWA
Ford Focus I FL
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
październik
2002
WB Warszawa Bemowo
Postów: 18
|
A mi się nie nagrzewa nigdy
Do roboty mam jakieś 10 km, głównie jest to stanie w korku Efekt jest taki, że wskazówka nigdy nie dochodzi do pionu, a pierwsze podmuchy ciepła czuję w chwili gdy jestem na miejscu i gaszę silnik...
__________________
Srebrna Kombifoka TDCi 100 2002r. |
17-12-09, 11:03 | #12 |
Turysta
|
dzisiaj rano przy okolo -6'C musialem pokonac dystans okolo 15 km zanim sie nagrzal, wina byla po stronie zawrotnych predkosci jakie rozwijalem na 3 biegu ze wzgledu na korki w poznaniu wskazowka stala pomiedzy 1/4 a 2/3 wskaznika i nie chciala sie wiecej "podniesc"
__________________
kanzi |
17-12-09, 11:13 | #13 |
Turysta
Zarejestrowany: Aug 2009
Skąd: Rokietnica
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
listopad
1999
PZ powiat poznański (Poznań)
Postów: 215
|
jak ja dojeżdżałem do poznania to miałem już tropiki w aucie (przejechałem 12 km) - niestety jadąc w korkach przez tylko 15 km nie nagrzeje się silnik wystarczająco...
|
17-12-09, 11:27 | #14 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Praga
Ford Focus II
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
2006
Postów: 417
|
Raczej dlatego ze silnik diesla ma wieksza sprawnosc niz benzynowy, a wiec sa mniejsze straty cieplne (mniej energii jest zamieniana na cieplo)
|
18-12-09, 07:31 | #15 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2007
Skąd: Gdańsk
Ford Focus I FL
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
październik
2003
GD Gdańsk
Postów: 38
|
Mam tak samo do pracy 10km to dojeżdzam do pracy i wskazówka pionowo,
jest na to sposób, jak się wyleci już na jakąś prostą lekko zbutować R. |
21-12-09, 10:55 | #16 |
Turysta
Grupa: Cujawy
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: bydgoszcz
Ford Focus II
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
grudzień
2007
CB Bydgoszcz
Postów: 93
|
a czy po roku czasu mógł paść termostat?
w tamtom zime wymieniałem jak przyszły pierwsze mrozy,i wszystko było ok.do piątku,jak odpaliłem fure w pierwsze mrozy tego roku i po 70 km temperatura nie przekroczyła 40-50 st. wiem że nie ma co gdybać tylko wymieniać termostat,tylko zastanawiam sie czy co roku będe musiał go wymieniać,a może tamten był słabej jakości
__________________
licz zawsze na siebie albo na cud,ale pamiętaj co mówił towarzysz stalin,że cudów nie ma |
21-12-09, 18:22 | #18 |
Turysta
Grupa: Cujawy
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: bydgoszcz
Ford Focus II
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
grudzień
2007
CB Bydgoszcz
Postów: 93
|
dzisiaj już było wszystko ok,możliwe że się zawiesił,ale jak postał pare godzin na ciepłym warsztacie to wszystko wróciło do normy
__________________
licz zawsze na siebie albo na cud,ale pamiętaj co mówił towarzysz stalin,że cudów nie ma |
02-01-10, 22:01 | #19 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2009
Skąd: Kielce
Postów: 28
|
Dokładnie kolego! Niestety podczas ostatnich mrozów sam to przerabiałem. Niestety na mrozy lepsza benzynka!!! Aż za nią zatęskniłem
__________________
Ford Focus IIFL 2009 1,8 TDCi 115 |
02-01-10, 22:29 | #20 |
Turysta
Zarejestrowany: Mar 2009
Skąd: Rumia
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
maj
2004
GWE powiat wejherowski (Wejherowo)
Postów: 18
|
Ja zauważyłem, że jak nie potrzeba nawiewu, np na szyby a mam grzanie siedzeń , to silnik szybciej nabiera temp. bez nawiewu ~ 5 km , z ciepłym nawiewem powyżej 10km. taki urok naszych foczek. Jak widze ruch wskazówki to włączam nawiew.
__________________
Zbig |
03-01-10, 11:42 | #21 |
Turysta
Grupa: Cujawy
Arkadiusz
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Bydgoszcz
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
luty
2009
CB Bydgoszcz
Postów: 582
|
Dokładnie to samo. Póki silnik nie nagrzany, to nawiew mam na zimne powietrze (szybciej się silnik nagrzewa)
|
03-01-10, 15:55 | #22 |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: Zielona Góra
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
1999
FZ Zielona Góra
Postów: 221
|
a muszę spróbować bo ja szczerze mówiąc to rano na maxa gorąco ustawiam i czekam aż zacznie coś lecieć ciepłego... szkoda tylko że zdążę prawie do roboty dojechać nim się nagrzeje
|
22-01-10, 08:27 | #23 |
Turysta
Zarejestrowany: Nov 2007
Skąd: wrocław
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 90KM manual
1999
Postów: 49
|
A takie pytanko: Kiedy szybciej silnik się zagrzeje? na małych obrotach czy na wysokich?
__________________
Wczoraj do dupy, dzisiaj do dupy jutro pewnie tez do dupy - wreszcie stabilizacja |
22-01-10, 09:11 | #25 |
Turysta
Zarejestrowany: Nov 2007
Skąd: wrocław
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 90KM manual
1999
Postów: 49
|
dlaczego? słyszałem że na niskich
__________________
Wczoraj do dupy, dzisiaj do dupy jutro pewnie tez do dupy - wreszcie stabilizacja |
22-01-10, 09:18 | #26 |
Gaduła
Grupa: Łódź
Piotr
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Łódź
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
październik
2009
EL Łódź
Postów: 1 888
|
Zagrzeje się szybciej na wysokich obrotach ale lepiej go rozgrzewać na niskich...
Po prostu wysokie obroty kojarzą się z szybką jazdą a co za tym idzie - z intensywniejszym chłodzeniem... |
22-01-10, 09:23 | #27 | |
Turysta
Zarejestrowany: Nov 2007
Skąd: wrocław
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 90KM manual
1999
Postów: 49
|
Cytat:
Czyli najlepiej stać w miejscu wrzucić samochód na obroty?
__________________
Wczoraj do dupy, dzisiaj do dupy jutro pewnie tez do dupy - wreszcie stabilizacja |
|
22-01-10, 09:42 | #28 | |
Turysta
Grupa: Śląsk
Zarejestrowany: Dec 2006
Skąd: jestem z miasta to widać słychać i czuć
Ford Focus III FL
HB 5D
1.6 Duratec 125KM manual
grudzień
2016
SB Bielsko-Biała
Postów: 477
|
Cytat:
to się zgadza moje obecne tak samo szybko nagrzewa , piecyk spala z tego tytułu jakieś 0,7l/h z foką przerabiałem podobnie, przy mrozach jak obecnie po przyjeździe z pracy (10-15 min) przed wjazdem do garażu temp spadała na wskazówce
__________________
Dla samochodu podstawa to mieć sucho, a nie ciepło. Odwrotnie niż u kobiety. |
|
22-01-10, 09:43 | #29 |
Gaduła
Grupa: Łódź
Piotr
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Łódź
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
październik
2009
EL Łódź
Postów: 1 888
|
To zależy co rozumiesz pod "najlepiej":
- z punktu widzenia nagrzania - TAK - z punktu widzenia silnika (wysokie obroty na nierozgrzanym silniku, ekologia) - NIE Ja trochę rozgrzewam silnik (np. dziś, przy -10st.C - 3 minuty na jałowym po uruchomieniu) a potem normalnie jadę. |
22-01-10, 11:04 | #30 |
Turysta
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Mielec
Postów: 39
|
Przetestowałem ten myk z pokrętłem skręconym na zimne i faktycznie jest różnica. Jadąc do pracy na nockę (ok. 5km) przekręciłem na max. ciepło i wentylator na 1 i wskazówka praktycznie nie drgnęła. No może przed zgaszeniem samochodu zaczęła się wychylać. Wracając rano skręciłem na minimum wentylator na 1 i po jakiś 3,5 km wskazówka zaczęła się wychylać i wtedy sobie przełączyłem na ciepło i czuć było już lekkie przełamanie powietrza.A na trasie jeśli chcecie mieć w miarę szybko ciepełko w środku a nie pędzicie z dużymi prędkościami (ok.70 km/h bo ślisko) to przez pierwsze parę kilometrów proponuję jechać na 4 biegu. Ja tak kiedyś przy sporym mrozie przejechałem 25 km na piątym biegu z prędkością ok. 80 km/h to wskazówka wychyliła się niewiele poza białe pole.
__________________
power |
Tagi |
1.8 tddi |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
czas naprawy | pepo | Serwis i gwarancja | 3 | 15-09-06 07:49 |
zaczęła sobie foka piszczeć na wiosnę | 4tun | Inne techniczne | 3 | 18-03-05 22:13 |
Kontakt - |