Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona g³ówna forum Rejestracja Gara¿ FAQ Spo³eczno¶æ FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesi±ca Foczka miesi±ca
Wróæ   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

Odpowiedz
 
Narzêdzia w±tku Wygl±d
stare 27-08-09, 16:50   #1
KonDix2000
Turysta
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Sk±d: Bytom
Postów: 27
Domy¶lnie Olej w zbiorniku p³ynu ch³odniczego.

Witam. Niedawno zauwa¿y³em ¿e w zbiorniku wyrównawczym p³ynu ch³odniczego pojawi³a siê warstwa oleju.
By³o go coraz wiêcej.
Jaka mo¿e byæ przyczyna, proszê o jak najszybsz± odpowied¼.
KonDix2000 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 27-08-09, 17:12   #2
mkaminski100
Turysta
 
Zarejestrowany: May 2009
Sk±d: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeñ
2005
Postów: 948
Domy¶lnie

Moze byc uszczelka pod glowica, ale moze i byc chlodniczka oleju za silnikiem. Ja bym zaczal od tego drugiego.
mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 27-08-09, 17:54   #3
KonDix2000
Turysta
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Sk±d: Bytom
Postów: 27
Domy¶lnie

A mia³ kto¶ w ogóle taki przypadek ??
KonDix2000 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 27-08-09, 18:24   #4
mkaminski100
Turysta
 
Zarejestrowany: May 2009
Sk±d: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeñ
2005
Postów: 948
Domy¶lnie

Ka¿dy przypadek jest inny. To sa chyba jedyne miejsca gdzie olej ma kontakt z p³ynem (no po za g³owic± i blokiem, ale to raczej wykluczam)
mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 27-08-09, 19:03   #5
KonDix2000
Turysta
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Sk±d: Bytom
Postów: 27
Domy¶lnie

a dlaczego wykluczasz g³owice i BLOK.
KonDix2000 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 27-08-09, 19:05   #6
MONSTERA
Turysta
 
Avatar MONSTERA
 
Zarejestrowany: Dec 2007
Sk±d: Kraków/Bia³ystok/Sokó³ka
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 75KM manual
2000
KRA powiat krakowski (Kraków)
Postów: 507
Domy¶lnie

KonDix2000,

Jed¼ do dobrego mechanika........
MONSTERA jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 27-08-09, 19:50   #7
KonDix2000
Turysta
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Sk±d: Bytom
Postów: 27
Domy¶lnie

Umówiony jestem na prze¶wietlenie silnika ale dopiero na 15 wrze¶nia [fachowiec stawia na uszczelkê pod g³owica lub na sam± g³owicê] czyli koszt od 700 do 1500z³ co mnie zabi³o ^^
Ale jak by siê okaza³o szczê¶liwym trafem ¿e to ta ch³odnica oleju to by³ bym niezmiernie uradowany bo sam by³ bym w stanie to wymieniæ.

Zauwa¿y³em tak¿e ¿e obok intercoolera po lewej stronie gdzie odchodz± kabelki jest olej tak¿e na tych kabelkach, mo¿e to ma jaki¶ zwi±zek z tym ??.

Aha i tutaj troszkê z innej beczki, a mianowicie to gdzie siê znajduje turbosprê¿arka, nie wiem czemu nie s³yszê ¿adnego gwizdu przy zwiêkszeniu obrotów, jak wy macie w swoim TDDI ?? Czekam na odpowied¼.
KonDix2000 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 27-08-09, 23:02   #8
mkaminski100
Turysta
 
Zarejestrowany: May 2009
Sk±d: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeñ
2005
Postów: 948
Domy¶lnie

Nie wiem czemu mechanicy jak s³ysz± s³owa "wyciek", "p³yn" lub "olej" to od razu zabieraj± siê za g³owicê. Zgadzam siê, ¿e czêsto jest to g³owica, ale najpierw siê diagnozuje.
Je¿eli nie przegrza³e¶ silnika to szua³bym w ch³odniczce. Sama g³owica to wa¿acy z 30kg kawa³ ¿eliwa wiêc raczej naprê¿eñ ogromnych tam nie ma.
Blok te¿ raczej bym wyklucza³, bo sam z siebie prawie nigdy nie pêka.

Najgorsze, ¿e wyciek jest wewêtrzny i cokolwiek bêdzie trudno zdiagnozowaæ. Musia³by¶ pod³±czyæ ci¶nienie pod ch³odniczkê i zobaczyæ czy jest przej¶cie lub wlaæ nafty gdzie jest olej i zobaczyæ czy przep³ynie przez noc.
mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 28-08-09, 08:31   #9
Kubuch
Sympatyk
Grupa: Cujawy
 
Avatar Kubuch
 
Zarejestrowany: Apr 2009
Sk±d: z Matplanety
Inny
HB 5D
1.0 EcoBoost 125 KM manual
2017
CB Bydgoszcz
Postów: 1 061
Gara¿
Domy¶lnie

Cytat:
Napisa³ KonDix2000
nie wiem czemu nie s³yszê ¿adnego gwizdu przy zwiêkszeniu obrotów
Bo TDDI to nie TDI
Kubuch jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 28-08-09, 09:11   #10
KonDix2000
Turysta
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Sk±d: Bytom
Postów: 27
Domy¶lnie

Móg³ by¶ mi obja¶niæ co mam zrobiæ z ta nafta ??

A pan UP [to znaczy ¿e TDDI nie ma turbiny ??]

EDIT: Ju¿ przeczyta³em o tym ¿e w foczkach turbiny nie s³ychaæ jak jest wszystko szczelne^^
KonDix2000 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 28-08-09, 09:17   #11
Kubuch
Sympatyk
Grupa: Cujawy
 
Avatar Kubuch
 
Zarejestrowany: Apr 2009
Sk±d: z Matplanety
Inny
HB 5D
1.0 EcoBoost 125 KM manual
2017
CB Bydgoszcz
Postów: 1 061
Gara¿
Domy¶lnie

Ma ale nie ¶wiszczy tak charakterystycznie jak TDI.
Kubuch jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 28-08-09, 09:39   #12
mkaminski100
Turysta
 
Zarejestrowany: May 2009
Sk±d: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeñ
2005
Postów: 948
Domy¶lnie

Odkrecasz chlodniczke od silnika - dwa kanaly olejowe na zlaczeniu z silnikiem i dwa polaczenia wezy wodnych. Chlodniczka jest z razem z filtrem wiec go tez odkrecasz.

Sprawdz dokladnie czy nie ma pekniec lub innych uszkodzen. Jezeli nic nie widzisz to wyczysc dokladnie i wlej nafte tam gdzie jest plyn normalnie i zostaw na noc. Dobrze, zebys zostawil oba weze gumowe na chlodniczce, to wtedy cisnienie bedzie wieksze i nic sie nie wyleje. Wazne, zeby nie rozlac nafty do kanalu olejowego a ten, zeby byl suchy.
Zalej tak, zebys widzial poziom nafty w wezu (zalej az prawie zacznie sie wylewac)
Rano sprawdzasz czy poziom nafty sie zmniejszyl w wezu opraz czy wyplynie z dziur gdzie normalnie plynie olej - jesli jest to znaczy, ze jest przejscie (pekniecie) i trzeba wymienic chlodniczke.
Jest niestety ryzyko uszkodzenia ktore ujawnia sie tylko na goraco, ale nie namawiam Cie na wymiane chlodniczki w ciemno. Sprawdz najpierw to.


Uzywasz nafty, bo ona przechodzi przez najmniejsze otwory .

Uklad wyczyscisz najszybciej proszkiem do prania - nie pieni sie jak plyn do naczyn, a rownie dobrze wiaze olej.


Jezeli chodzi o akustyke turbo to trzeba uderzac do teoretykow, ja to tylko praktyk jestem, wiec nie znam tego powodow. Wez jednak pod uwage, ze diesel nie ma przepustnicy wiec nie ma naglych spadkow cisnienia jak w benzynie. Nie bedziesz mial tego swistu jak chlopaki z Lanosow z gadzetami z Allegro. nie wiem tez jakie doladowanie daje turbo forda wzgledem VW, bo to tez ma znaczenie.
No a reszta to juz role blow off/waste gate. Jak pamietam diesle nie maja tej pierwszej, ale moge sie mylic. Pewnie kazdy dzieciak na roweku czytajacy GT wie i powie Ci nawet jak zwiekszych moc, ale ja po prostu nie pamietam.
mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 28-08-09, 18:11   #13
Rasta
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Sk±d: Z dupy
Inny
cabrio
1.4 Zetec 75KM manual
2011
Postów: 7 209
Domy¶lnie

Uszczelka pod g³owica, fura siê nie grzeje?
__________________
Jestem biedakim, je¿d¿ê Focusem.
Rasta jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 28-08-09, 19:08   #14
mkaminski100
Turysta
 
Zarejestrowany: May 2009
Sk±d: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeñ
2005
Postów: 948
Domy¶lnie

Cytat:
Napisa³ Rasta
Uszczelka pod g³owica, fura siê nie grzeje?
Silnik siê bêdzie przegrzewa³ je¶li jest przej¶cie do komory spalania, a tu nawet je¶li uszczelka to miêdzy kana³em olejowym a wodnym, wiêc przegrzewaæ sie nie bêdzie.
Sprawdzê dla potwierdzenia, ale wydaje mi siê, ¿e tu kana³y wodne s± do¶æ daleko od olejowych
mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 31-08-09, 15:04   #15
KonDix2000
Turysta
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Sk±d: Bytom
Postów: 27
Domy¶lnie

Jeszcze mam pytanie, dzisiaj odczepi³em gumy ³±cz±ce intercooler z rur± dochodz±c± do silnika i do turbiny i okaza³o sie ¿e ich scianki tak¿e s± ca³e w oleju czy to mo¿e byæ powi±zane z tym wszystkim czy np turbina pryska olejem lub jeszcze co¶ innego ?
KonDix2000 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 31-08-09, 16:01   #16
mkaminski100
Turysta
 
Zarejestrowany: May 2009
Sk±d: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeñ
2005
Postów: 948
Domy¶lnie

Cytat:
Napisa³ KonDix2000
Jeszcze mam pytanie, dzisiaj odczepi³em gumy ³±cz±ce intercooler z rur± dochodz±c± do silnika i do turbiny i okaza³o sie ¿e ich scianki tak¿e s± ca³e w oleju czy to mo¿e byæ powi±zane z tym wszystkim czy np turbina pryska olejem lub jeszcze co¶ innego ?
Odma puszcza olej do dolotu. Niestety lub stety to normalne w tych silnikach. To waz wychodzacy z prawej rury na tyle pokrywy walka rozrzadu ktory idzie turbo - on tak brudzi.
mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 28-09-14, 17:09   #17
Caba
Turysta
Grupa: WLKP
 
Avatar Caba
 
Darek
Zarejestrowany: Apr 2014
Sk±d: Gorzów WLKP
Ford Focus II
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
grudzieñ
2007
Postów: 396
Gara¿
Domy¶lnie

No i mnie to spotkalo.caly zbiorniczek zawalony byl olejem.przy sprzedazy gosciu mowil ze uszczelka byla wymieniana wraz z glowica.olej ze zbiorniczka wyszyscilem.do domu 200km jak myslicie moze to byc wina chlodniczki oleju?

Ostatnio edytowane przez Caba ; 28-09-14 o 18:40
Caba jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 28-09-14, 23:04   #18
krzysiek23
Turysta
 
Zarejestrowany: Nov 2009
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 90KM manual
1999
Postów: 53
Gara¿
Domy¶lnie

tez to mialem chlodniczke wymienilem w zeszlym roku 80zl uzywka oleju bylo az czarno w wiadrze jak spuszczalem. z 6 razy juz spuszczalem plyn ale zbiornik czysty nie jest choc oleju juz nie ma. najlepiej rozpiac chlodnice, nagrzewnice i wezem z woda przeplukac niestety nie mam takiej mozliwosci i spuszczam i nalewam co jakis czas-za kazdym nastepnym jest lepiej
+ ze trafilem na promocje i kupilem na zapas plyn banka19zl
trzeba uwazac na srube ktora laczy przewod stalowy (powrot oleju z turbiny)z chlodniczka jest pusta w srodku i latwo ja ukrecic a jak za slabo dokrecicie bedzie sie lalo
krzysiek23 jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 29-09-14, 07:25   #19
Caba
Turysta
Grupa: WLKP
 
Avatar Caba
 
Darek
Zarejestrowany: Apr 2014
Sk±d: Gorzów WLKP
Ford Focus II
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
grudzieñ
2007
Postów: 396
Gara¿
Domy¶lnie

Zbiorniczek wyczyscilem ze wyglada jak nowy pod sprezonym powietrzem troche wyplukalo tego syfu z wezykow.niestety musze szukac lokalnego mechanika bo bez kanalu sie nie idzie dostac do tej chlodniczki.no i oby powrot do domu byl bez niespodzianek a tam to juz mam swoich zaufanych mechanikow
Caba jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 13-11-16, 15:44   #20
vaidas
Turysta
Grupa: Warmiñsko-Mazurskie
 
Avatar vaidas
 
Zarejestrowany: Sep 2016
Ford Focus I FL
HB 3D
1.8 TDCi 100KM manual
2003
Postów: 10
Domy¶lnie dziwny problem wymiana uszczelki?

Wita.Posiadam Focusa mk 1 2003 r 1.8 TDCI.No i pewnego razu po przejechaniu 30 km samochod zaczal sie mega grzac.Pojechalem kawaleczek no i foczka sie wylaczyla.Po otworzeniu maski ku memu zdziwieniu zobaczylem ze,ze zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego zaczal leciec wrzacy olej.Co to moze byc?Uszczelka pod glowica? Prosze o pomoc.
vaidas jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 15-11-16, 13:05   #21
vaidas
Turysta
Grupa: Warmiñsko-Mazurskie
 
Avatar vaidas
 
Zarejestrowany: Sep 2016
Ford Focus I FL
HB 3D
1.8 TDCi 100KM manual
2003
Postów: 10
Domy¶lnie

f5
vaidas jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
stare 18-11-16, 06:25   #22
Lukson_pl
Turysta
 
Avatar Lukson_pl
 
£ukasz
Zarejestrowany: Aug 2016
Sk±d: Sandomierz
Ford Focus I
HB 5D
2.0 Zetec 130KM manual
1999
Postów: 611
Gara¿
Domy¶lnie

UPG albo pêkniêta g³owica.
Demonta¿ i oglêdziny. Najlepiej jak najszybciej, ¿eby cylindry nie zardzewia³y jak p³yn poszed³ do komory spalania.
__________________
Focus 98 2.0/1.8 - PROJEKT
Focus 02 2.0 ST170+LPG - daily
Focus 04 1.8 TDCI - daily kobity
Focus 02 2.0 ST170

TYCH JU¯ NI MA
Focus 02 2.0 ST170
Focus 99 2.0 - daily
Focus 01 2.0+LPG - daily

LINK DO MOICH Z£OMÓW
Lukson_pl jest nieaktywny   Odpowied¼ z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów

BB Code jest W³±czony
EmotikonyW³±czony
[IMG] kod jest W³±czony
HTML kod jest Wy³±czony

Skocz do forum

Podobne w±tki
Temat Autor w±tku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
Pianka po zbiorniku LPG jak usun±æ gadzik3 Auto Detailing 1 05-10-13 19:06
[MK1] Olej w zbiorniku wyrównawczym ch³odzenia michalcyt Inne techniczne 1 09-08-12 17:08
[MK1] Pokrêt³o przy zbiorniku Bourne Inne techniczne 3 25-04-10 23:22
zasiêg kilometrow paliwa w zbiorniku zenwalk Elektryka, audio i alarmy 2 09-09-08 12:46
Olej w zbiorniku plynu chlodzacego tomus_007 Silnik i skrzynia 4 09-06-07 19:51

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

T³umaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrze¿one.
Znaki firmowe i towarowe u¿yte zosta³y wy³±cznie w celach informacyjnych, s± chronione prawem i zastrze¿one przez ich w³a¶cicieli.
Komentarze, oceny a w szczególno¶ci posty na forum s± w³asno¶ci± ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.

stat4u