![]() |
WWW | Strona g³ówna forum | Rejestracja | Gara¿ | FAQ | Spo³eczno¶æ FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesi±ca ![]() |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
![]() |
|
Narzêdzia w±tku | Wygl±d |
![]() |
#1 |
Turysta
Zarejestrowany: Jul 2009
Sk±d: Bytom
Postów: 27
|
![]()
Witam. Niedawno zauwa¿y³em ¿e w zbiorniku wyrównawczym p³ynu ch³odniczego pojawi³a siê warstwa oleju.
By³o go coraz wiêcej. Jaka mo¿e byæ przyczyna, proszê o jak najszybsz± odpowied¼. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2009
Sk±d: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeñ
2005
Postów: 948
|
![]()
Moze byc uszczelka pod glowica, ale moze i byc chlodniczka oleju za silnikiem. Ja bym zaczal od tego drugiego.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Turysta
Zarejestrowany: Jul 2009
Sk±d: Bytom
Postów: 27
|
![]()
A mia³ kto¶ w ogóle taki przypadek ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2009
Sk±d: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeñ
2005
Postów: 948
|
![]()
Ka¿dy przypadek jest inny. To sa chyba jedyne miejsca gdzie olej ma kontakt z p³ynem (no po za g³owic± i blokiem, ale to raczej wykluczam)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Turysta
Zarejestrowany: Jul 2009
Sk±d: Bytom
Postów: 27
|
![]()
a dlaczego wykluczasz g³owice i BLOK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2007
Sk±d: Kraków/Bia³ystok/Sokó³ka
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 75KM manual
2000
KRA powiat krakowski (Kraków)
Postów: 507
|
![]()
KonDix2000,
Jed¼ do dobrego mechanika........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Turysta
Zarejestrowany: Jul 2009
Sk±d: Bytom
Postów: 27
|
![]()
Umówiony jestem na prze¶wietlenie silnika ale dopiero na 15 wrze¶nia [fachowiec stawia na uszczelkê pod g³owica lub na sam± g³owicê] czyli koszt od 700 do 1500z³ co mnie zabi³o ^^
Ale jak by siê okaza³o szczê¶liwym trafem ¿e to ta ch³odnica oleju to by³ bym niezmiernie uradowany bo sam by³ bym w stanie to wymieniæ. Zauwa¿y³em tak¿e ¿e obok intercoolera po lewej stronie gdzie odchodz± kabelki jest olej tak¿e na tych kabelkach, mo¿e to ma jaki¶ zwi±zek z tym ??. Aha i tutaj troszkê z innej beczki, a mianowicie to gdzie siê znajduje turbosprê¿arka, nie wiem czemu nie s³yszê ¿adnego gwizdu przy zwiêkszeniu obrotów, jak wy macie w swoim TDDI ?? Czekam na odpowied¼. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2009
Sk±d: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeñ
2005
Postów: 948
|
![]()
Nie wiem czemu mechanicy jak s³ysz± s³owa "wyciek", "p³yn" lub "olej" to od razu zabieraj± siê za g³owicê. Zgadzam siê, ¿e czêsto jest to g³owica, ale najpierw siê diagnozuje.
Je¿eli nie przegrza³e¶ silnika to szua³bym w ch³odniczce. Sama g³owica to wa¿acy z 30kg kawa³ ¿eliwa wiêc raczej naprê¿eñ ogromnych tam nie ma. Blok te¿ raczej bym wyklucza³, bo sam z siebie prawie nigdy nie pêka. Najgorsze, ¿e wyciek jest wewêtrzny i cokolwiek bêdzie trudno zdiagnozowaæ. Musia³by¶ pod³±czyæ ci¶nienie pod ch³odniczkê i zobaczyæ czy jest przej¶cie lub wlaæ nafty gdzie jest olej i zobaczyæ czy przep³ynie przez noc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Turysta
Zarejestrowany: Jul 2009
Sk±d: Bytom
Postów: 27
|
![]()
Móg³ by¶ mi obja¶niæ co mam zrobiæ z ta nafta ??
A pan UP [to znaczy ¿e TDDI nie ma turbiny ??] EDIT: Ju¿ przeczyta³em o tym ¿e w foczkach turbiny nie s³ychaæ jak jest wszystko szczelne^^ |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2009
Sk±d: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeñ
2005
Postów: 948
|
![]()
Odkrecasz chlodniczke od silnika - dwa kanaly olejowe na zlaczeniu z silnikiem i dwa polaczenia wezy wodnych. Chlodniczka jest z razem z filtrem wiec go tez odkrecasz.
Sprawdz dokladnie czy nie ma pekniec lub innych uszkodzen. Jezeli nic nie widzisz to wyczysc dokladnie i wlej nafte tam gdzie jest plyn normalnie i zostaw na noc. Dobrze, zebys zostawil oba weze gumowe na chlodniczce, to wtedy cisnienie bedzie wieksze i nic sie nie wyleje. Wazne, zeby nie rozlac nafty do kanalu olejowego a ten, zeby byl suchy. Zalej tak, zebys widzial poziom nafty w wezu (zalej az prawie zacznie sie wylewac) Rano sprawdzasz czy poziom nafty sie zmniejszyl w wezu opraz czy wyplynie z dziur gdzie normalnie plynie olej - jesli jest to znaczy, ze jest przejscie (pekniecie) i trzeba wymienic chlodniczke. Jest niestety ryzyko uszkodzenia ktore ujawnia sie tylko na goraco, ale nie namawiam Cie na wymiane chlodniczki w ciemno. Sprawdz najpierw to. Uzywasz nafty, bo ona przechodzi przez najmniejsze otwory . Uklad wyczyscisz najszybciej proszkiem do prania - nie pieni sie jak plyn do naczyn, a rownie dobrze wiaze olej. Jezeli chodzi o akustyke turbo to trzeba uderzac do teoretykow, ja to tylko praktyk jestem, wiec nie znam tego powodow. Wez jednak pod uwage, ze diesel nie ma przepustnicy wiec nie ma naglych spadkow cisnienia jak w benzynie. Nie bedziesz mial tego swistu jak chlopaki z Lanosow z gadzetami z Allegro. nie wiem tez jakie doladowanie daje turbo forda wzgledem VW, bo to tez ma znaczenie. No a reszta to juz role blow off/waste gate. Jak pamietam diesle nie maja tej pierwszej, ale moge sie mylic. Pewnie kazdy dzieciak na roweku czytajacy GT wie i powie Ci nawet jak zwiekszych moc, ale ja po prostu nie pamietam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sympatyk
![]() Zarejestrowany: Sep 2005
Sk±d: Z dupy
Inny
cabrio
1.4 Zetec 75KM manual
2011
Postów: 7 209
|
![]()
Uszczelka pod g³owica, fura siê nie grzeje?
__________________
Jestem biedakim, je¿d¿ê Focusem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Turysta
Zarejestrowany: May 2009
Sk±d: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeñ
2005
Postów: 948
|
![]() Cytat:
Sprawdzê dla potwierdzenia, ale wydaje mi siê, ¿e tu kana³y wodne s± do¶æ daleko od olejowych |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Turysta
Zarejestrowany: Jul 2009
Sk±d: Bytom
Postów: 27
|
![]()
Jeszcze mam pytanie, dzisiaj odczepi³em gumy ³±cz±ce intercooler z rur± dochodz±c± do silnika i do turbiny i okaza³o sie ¿e ich scianki tak¿e s± ca³e w oleju czy to mo¿e byæ powi±zane z tym wszystkim czy np turbina pryska olejem lub jeszcze co¶ innego ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Turysta
Zarejestrowany: May 2009
Sk±d: Basingrad
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
styczeñ
2005
Postów: 948
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Turysta
Grupa: WLKP
Darek
Zarejestrowany: Apr 2014
Sk±d: Gorzów WLKP
Ford Focus II
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
grudzieñ
2007
Postów: 396
|
![]()
No i mnie to spotkalo.caly zbiorniczek zawalony byl olejem.przy sprzedazy gosciu mowil ze uszczelka byla wymieniana wraz z glowica.olej ze zbiorniczka wyszyscilem.do domu 200km
![]() Ostatnio edytowane przez Caba ; 28-09-14 o 18:40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Turysta
|
![]()
tez to mialem chlodniczke wymienilem w zeszlym roku 80zl uzywka oleju bylo az czarno w wiadrze jak spuszczalem. z 6 razy juz spuszczalem plyn ale zbiornik czysty nie jest choc oleju juz nie ma. najlepiej rozpiac chlodnice, nagrzewnice i wezem z woda przeplukac niestety nie mam takiej mozliwosci i spuszczam i nalewam co jakis czas-za kazdym nastepnym jest lepiej
+ ze trafilem na promocje i kupilem na zapas plyn banka19zl trzeba uwazac na srube ktora laczy przewod stalowy (powrot oleju z turbiny)z chlodniczka jest pusta w srodku i latwo ja ukrecic a jak za slabo dokrecicie bedzie sie lalo |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Turysta
Grupa: WLKP
Darek
Zarejestrowany: Apr 2014
Sk±d: Gorzów WLKP
Ford Focus II
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
grudzieñ
2007
Postów: 396
|
![]()
Zbiorniczek wyczyscilem ze wyglada jak nowy
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Turysta
Grupa: Warmiñsko-Mazurskie
Zarejestrowany: Sep 2016
Ford Focus I FL
HB 3D
1.8 TDCi 100KM manual
2003
Postów: 10
|
![]()
Wita.Posiadam Focusa mk 1 2003 r 1.8 TDCI.No i pewnego razu po przejechaniu 30 km samochod zaczal sie mega grzac.Pojechalem kawaleczek no i foczka sie wylaczyla.Po otworzeniu maski ku memu zdziwieniu zobaczylem ze,ze zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego zaczal leciec wrzacy olej.Co to moze byc?Uszczelka pod glowica? Prosze o pomoc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Turysta
Grupa: Warmiñsko-Mazurskie
Zarejestrowany: Sep 2016
Ford Focus I FL
HB 3D
1.8 TDCi 100KM manual
2003
Postów: 10
|
![]()
f5
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Turysta
£ukasz
Zarejestrowany: Aug 2016
Sk±d: Sandomierz
Ford Focus I
HB 5D
2.0 Zetec 130KM manual
1999
Postów: 611
|
![]()
UPG albo pêkniêta g³owica.
Demonta¿ i oglêdziny. Najlepiej jak najszybciej, ¿eby cylindry nie zardzewia³y jak p³yn poszed³ do komory spalania.
__________________
Focus 98 2.0/1.8 - PROJEKT ![]() Focus 02 2.0 ST170+LPG - daily Focus 04 1.8 TDCI - daily kobity Focus 02 2.0 ST170 TYCH JU¯ NI MA Focus 02 2.0 ST170 Focus 99 2.0 - daily Focus 01 2.0+LPG - daily LINK DO MOICH Z£OMÓW ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Temat | Autor w±tku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
Pianka po zbiorniku LPG jak usun±æ | gadzik3 | Auto Detailing | 1 | 05-10-13 19:06 |
[MK1] Olej w zbiorniku wyrównawczym ch³odzenia | michalcyt | Inne techniczne | 1 | 09-08-12 17:08 |
[MK1] Pokrêt³o przy zbiorniku | Bourne | Inne techniczne | 3 | 25-04-10 23:22 |
zasiêg kilometrow paliwa w zbiorniku | zenwalk | Elektryka, audio i alarmy | 2 | 09-09-08 12:46 |
Olej w zbiorniku plynu chlodzacego | tomus_007 | Silnik i skrzynia | 4 | 09-06-07 19:51 |
Kontakt - |