Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 11-03-07, 21:10   #1
grzehoo
Kataryna
 
Avatar grzehoo
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
Domyślnie [ogólne] Świece żarowe i napinacz paska wielorowkowego

Dwa szybkie pytanka, które nasuwają mi się po ostatniej wizycie w warsztacie.
Otóż okazało się, że 2 na 4 świece żarowe nie grzeją a do tego do wymiany jest napinacz paska wielorowkowego, bo hałasuje ostro przy zapalaniu na ciepłym silniku.

I teraz:
- czy świece wymieniać już teraz, czy poczekać do jesieni i pierwszych mrozów?
- czy napinacz wymieniać od razu, czy jeszcze trochę pojeździ? (koszty). Czy jest jakieś duże ryzyko z tym związane? Pan Leszek z warsztatu stwierdził, że można niby jeździć, ale nigdy nie wiadomo ile ten napinacz wytrzyma i czy nie pierdzielnie w trasie...
__________________
grzehoo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-03-07, 21:40   #2
lobuzek
Turysta
 
Avatar lobuzek
 
Zarejestrowany: Jan 2007
Skąd: Tarnów
Ford Focus C-Max
HB 5D
2.0 DuraTorq 136KM manual
kwiecień
2004
Postów: 384
Domyślnie

Ja bym się nie bawił w jakieś tam czekanie. Skoro coś jest do wymiany, to czekanie z tym jest jak majstrowanie przy bombie. Zwłaszcza że są to rzeczy, któe skutecznie potrafią unieruchomić samochód, nie daj Boże w trasie, a tego nikomu nie życzę. MOja rada - zrób to jak najszybciej, koszty chyba nie powinny być straszne (nie wiem świece zmienia się w komplecie czy tylko te walniete, a napinacz - tylko on wymaga zmiany czy też razem z paskiem), ale przynajmniej będziesz pewien samochodu.
lobuzek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-03-07, 21:44   #3
grzehoo
Kataryna
 
Avatar grzehoo
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
Domyślnie

świece zmienia się wszystkie 4 naraz.
Z tym napinaczem to sprawa jest taka - koszt ok. 500 zł + robocizna... razem pewnie z 800 zł.

Dodając do tego świece + wymiana - wychodzi prawie 1200 zł.

A ja właśnie wydałem ca. 1000 na przegląd z materiałami, więc kolejny tysiak wolałbym na razie zachować w kieszeni...

[ Dodano: Nie 11 Mar, 2007 21:49 ]
no ale kurcze, jak ma mi pierdzielnąć w trasie... to ni wiem...

lobuzek, dzięki za porady, co inni sądzą? Miał ktoś doświadczenia przykre lub mniej przykre z napinaczem?
__________________
grzehoo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-03-07, 21:53   #4
lobuzek
Turysta
 
Avatar lobuzek
 
Zarejestrowany: Jan 2007
Skąd: Tarnów
Ford Focus C-Max
HB 5D
2.0 DuraTorq 136KM manual
kwiecień
2004
Postów: 384
Domyślnie

To faktycznie boli. Ale jeśli dużo jeździsz, szczególnie w trasach, to chyba warto byłoby zrobić. Przynajmniej w moim przypadku wszelkie odkładania na później i twierdzenia, że można jeszcze jeździć kończyły się w sposób najgorszy z możliwych, więc teraz dmucham na zimne i wolę uprzedzać awarie.
Na pocieszenie powiem, że stoję przd koniecznością kupna opon (pewnie Uniroyal Rallye 550 195/60/R15) oraz alusów, bo Pirelli P3000 w rozmiarze 185/65/R14, które były razem z samochodem lata świetności mają za sobą. Mam nadzieję, że gumiarz odkupi ode mnie alufelgi które mi wcześniej sprzedał i które po Punto zostały, a cena mnie nie zabije, ale i tak wydatek będzie. Jutro jadę negocjować.
lobuzek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 12-03-07, 11:12   #5
mpiasek
Turysta
 
Zarejestrowany: Mar 2005
Skąd: Wrocław
Postów: 174
Domyślnie

Cześć

Ze świecami spokojnie możesz poczekać do października - szkoda zeby nowe się w lecie niepotrzebinie zużyywały a teraz nie będą potrzebne,
Co do napinacza - jak jeździsz gdzieś poza miasto to wymień a nie czekaj bo jek się trafi po drodze to kicha...

Może niedobry przykład - ale od ponad roku nosiłem się z wymianą dźwigni od wycieraczek na taką z interwałem - ale jakoś mi sie nie paliło - a ostatnio miałem awarię 300km od chaty włąśnie spryskiwacza przedniej szyby (poszło w dźwigni) i pozostało mi tylko ASO - i zamiast 160zł zabuliłem ponad 350 w ASO i jescze niepotrzebny stres, załatwianie i kilka godzin w plecy (robota na 2 razy - diagnoza, zamówienie częsci i wymiana).......

A jak już wiesz o napinaczu to nie ma co czekać.... i od razu pasek pewnie warto zmianić żeby tam w najbliższym czasie nie zaglądać.....

p.s. na dobra sprawę to mi ostatnio (5kkm temu) mówili że łożysko w tyle zaczyna szumieć, ale na razie jeżdżę i nie słucham/nie słyszę - pewnie przy okazji niedługo wymienię...
__________________
mpiasek jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 12-03-07, 11:15   #6
Jackiller
Gaduła
 
Avatar Jackiller
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Pruszków
Inny
Postów: 1 531
Domyślnie

Cytat:
Napisał mpiasek
i od razu pasek pewnie warto zmianić żeby tam w najbliższym czasie nie zaglądać.....
A to nie jest tak, że się komplet zmienia... pasek + napinacz ??
__________________
Szukasz palet drewnianych - zapraszamy
Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem
Jackiller jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 12-03-07, 11:50   #7
marekj
Dukacz
 
Avatar marekj
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Zabrze
Postów: 1 493
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jackiller
A to nie jest tak, że się komplet zmienia... pasek + napinacz ??
Przy rozrządzie tak jest bo nie powinno sie ponownie zakładać tego samego paska. Jeśli chodzi o wielorowkowy, jeśli jest dobry to może spokojnie zostać.
__________________
Pozdrawiam
MarekJ
marekj jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 12-03-07, 12:27   #8
Jackiller
Gaduła
 
Avatar Jackiller
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Pruszków
Inny
Postów: 1 531
Domyślnie

Cytat:
Napisał marekj
Jeśli chodzi o wielorowkowy, jeśli jest dobry to może spokojnie zostać.
Moja kulpa - niedoczytałem
__________________
Szukasz palet drewnianych - zapraszamy
Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem
Jackiller jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 12-03-07, 18:31   #9
grzehoo
Kataryna
 
Avatar grzehoo
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
Domyślnie

juz kupilem czesci. jutro umawiam sie z warsztatem. mowicie, ze swiecami poczekac? moga polezec w sumie...
__________________
grzehoo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
Wymiana paska klinowego , wieloklinowego , wielorowkowego maxbyniek Silnik i skrzynia 50 30-09-15 07:25
[FFI] Napinacz paska klinowego (wielorowkowego) rek22 Silnik i skrzynia 35 19-07-09 22:35
Świece żarowe? Sławekbe Silnik i skrzynia 54 22-04-09 15:07
[FFI] Napinacz paska wielorowkowego. ptasiekk Silnik i skrzynia 11 07-03-08 19:24
[FF1] Świece żarowe Vonter Silnik i skrzynia 4 19-09-06 20:28

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u