WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
11-03-07, 21:10 | #1 |
Kataryna
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
|
[ogólne] Świece żarowe i napinacz paska wielorowkowego
Dwa szybkie pytanka, które nasuwają mi się po ostatniej wizycie w warsztacie.
Otóż okazało się, że 2 na 4 świece żarowe nie grzeją a do tego do wymiany jest napinacz paska wielorowkowego, bo hałasuje ostro przy zapalaniu na ciepłym silniku. I teraz: - czy świece wymieniać już teraz, czy poczekać do jesieni i pierwszych mrozów? - czy napinacz wymieniać od razu, czy jeszcze trochę pojeździ? (koszty). Czy jest jakieś duże ryzyko z tym związane? Pan Leszek z warsztatu stwierdził, że można niby jeździć, ale nigdy nie wiadomo ile ten napinacz wytrzyma i czy nie pierdzielnie w trasie...
__________________
|
11-03-07, 21:40 | #2 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2007
Skąd: Tarnów
Ford Focus C-Max
HB 5D
2.0 DuraTorq 136KM manual
kwiecień
2004
Postów: 384
|
Ja bym się nie bawił w jakieś tam czekanie. Skoro coś jest do wymiany, to czekanie z tym jest jak majstrowanie przy bombie. Zwłaszcza że są to rzeczy, któe skutecznie potrafią unieruchomić samochód, nie daj Boże w trasie, a tego nikomu nie życzę. MOja rada - zrób to jak najszybciej, koszty chyba nie powinny być straszne (nie wiem świece zmienia się w komplecie czy tylko te walniete, a napinacz - tylko on wymaga zmiany czy też razem z paskiem), ale przynajmniej będziesz pewien samochodu.
|
11-03-07, 21:44 | #3 |
Kataryna
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
|
świece zmienia się wszystkie 4 naraz.
Z tym napinaczem to sprawa jest taka - koszt ok. 500 zł + robocizna... razem pewnie z 800 zł. Dodając do tego świece + wymiana - wychodzi prawie 1200 zł. A ja właśnie wydałem ca. 1000 na przegląd z materiałami, więc kolejny tysiak wolałbym na razie zachować w kieszeni... [ Dodano: Nie 11 Mar, 2007 21:49 ] no ale kurcze, jak ma mi pierdzielnąć w trasie... to ni wiem... lobuzek, dzięki za porady, co inni sądzą? Miał ktoś doświadczenia przykre lub mniej przykre z napinaczem?
__________________
|
11-03-07, 21:53 | #4 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2007
Skąd: Tarnów
Ford Focus C-Max
HB 5D
2.0 DuraTorq 136KM manual
kwiecień
2004
Postów: 384
|
To faktycznie boli. Ale jeśli dużo jeździsz, szczególnie w trasach, to chyba warto byłoby zrobić. Przynajmniej w moim przypadku wszelkie odkładania na później i twierdzenia, że można jeszcze jeździć kończyły się w sposób najgorszy z możliwych, więc teraz dmucham na zimne i wolę uprzedzać awarie.
Na pocieszenie powiem, że stoję przd koniecznością kupna opon (pewnie Uniroyal Rallye 550 195/60/R15) oraz alusów, bo Pirelli P3000 w rozmiarze 185/65/R14, które były razem z samochodem lata świetności mają za sobą. Mam nadzieję, że gumiarz odkupi ode mnie alufelgi które mi wcześniej sprzedał i które po Punto zostały, a cena mnie nie zabije, ale i tak wydatek będzie. Jutro jadę negocjować. |
12-03-07, 11:12 | #5 |
Turysta
Zarejestrowany: Mar 2005
Skąd: Wrocław
Postów: 174
|
Cześć
Ze świecami spokojnie możesz poczekać do października - szkoda zeby nowe się w lecie niepotrzebinie zużyywały a teraz nie będą potrzebne, Co do napinacza - jak jeździsz gdzieś poza miasto to wymień a nie czekaj bo jek się trafi po drodze to kicha... Może niedobry przykład - ale od ponad roku nosiłem się z wymianą dźwigni od wycieraczek na taką z interwałem - ale jakoś mi sie nie paliło - a ostatnio miałem awarię 300km od chaty włąśnie spryskiwacza przedniej szyby (poszło w dźwigni) i pozostało mi tylko ASO - i zamiast 160zł zabuliłem ponad 350 w ASO i jescze niepotrzebny stres, załatwianie i kilka godzin w plecy (robota na 2 razy - diagnoza, zamówienie częsci i wymiana)....... A jak już wiesz o napinaczu to nie ma co czekać.... i od razu pasek pewnie warto zmianić żeby tam w najbliższym czasie nie zaglądać..... p.s. na dobra sprawę to mi ostatnio (5kkm temu) mówili że łożysko w tyle zaczyna szumieć, ale na razie jeżdżę i nie słucham/nie słyszę - pewnie przy okazji niedługo wymienię...
__________________
|
12-03-07, 11:15 | #6 | |
Gaduła
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Pruszków
Inny
Postów: 1 531
|
Cytat:
__________________
Szukasz palet drewnianych - zapraszamy Kiedyś TDCI teraz US - VTEC SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
12-03-07, 11:50 | #7 | |
Dukacz
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Zabrze
Postów: 1 493
|
Cytat:
__________________
Pozdrawiam MarekJ |
|
12-03-07, 12:27 | #8 | |
Gaduła
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Pruszków
Inny
Postów: 1 531
|
Cytat:
__________________
Szukasz palet drewnianych - zapraszamy Kiedyś TDCI teraz US - VTEC SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
12-03-07, 18:31 | #9 |
Kataryna
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
|
juz kupilem czesci. jutro umawiam sie z warsztatem. mowicie, ze swiecami poczekac? moga polezec w sumie...
__________________
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
Wymiana paska klinowego , wieloklinowego , wielorowkowego | maxbyniek | Silnik i skrzynia | 50 | 30-09-15 07:25 |
[FFI] Napinacz paska klinowego (wielorowkowego) | rek22 | Silnik i skrzynia | 35 | 19-07-09 22:35 |
Świece żarowe? | Sławekbe | Silnik i skrzynia | 54 | 22-04-09 15:07 |
[FFI] Napinacz paska wielorowkowego. | ptasiekk | Silnik i skrzynia | 11 | 07-03-08 19:24 |
[FF1] Świece żarowe | Vonter | Silnik i skrzynia | 4 | 19-09-06 20:28 |
Kontakt - |