WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
08-07-12, 11:11 | #1 |
Turysta
Grupa: Łódź
Zarejestrowany: Jul 2012
Skąd: Łódź
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
2007
Postów: 5
|
Duratec 1.6 100KM Falowanie mocy
Są momenty kiedy auto jeździ pięknie i czuć te 100KM. Są jednak takie kiedy czuje jakbym ciągnął przyczepę. Nigdy nie wiem jak wystartuję ze świateł.
Jak wciskam pedał przyspieszenia to czuję falowanie przyspieszenia. Szczególnie czuć to powyżej 4 tyś. RPM Zdarza się również, że nie odpala na dotyk tylko trzeba pokręcić kilka sekund. W bliźniaczym focusie kolegi nie ma tego zjawiska. Proszę o pomoc co to może być - sterowanie przepustnicą, wtryski? Świece wymienione, ASO mówi że taka ch-ka silinika (błędów brak) |
08-07-12, 17:07 | #2 |
Turysta
Grupa: Wrocław
Daniel
Zarejestrowany: May 2011
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
luty
2001
ERA powiat radomszczański (Radomsko)
Postów: 448
|
W pierwszej kolejności cewka, świece, kable.
Kiedy ostatnia wymiana świec ?
__________________
Focus 1.6 Zetec-SE 100KM 2001 - model katastroficzny -> foka doprowadzona do normalnego stanu działania :> |
08-07-12, 23:00 | #3 |
Turysta
Grupa: Łódź
Zarejestrowany: Jul 2012
Skąd: Łódź
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
2007
Postów: 5
|
rexo, świeczki wymieniłem pół roku temu. Nie pomogło.
Przy problemach z zapłonem to powinny chyba być nagłe problemy (szarpnięcia, uderzenia) a to falowanie jest płynne i zawsze takie same. |
08-07-12, 23:56 | #4 |
Turysta
Grupa: Wrocław
Daniel
Zarejestrowany: May 2011
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
luty
2001
ERA powiat radomszczański (Radomsko)
Postów: 448
|
Różnie to bywa, a powodów może być wiele.
Od najczarniejszych scenariuszy po małe pierdoły . Jak świece ok, to sprawdził bym cewkę - może właśnie biedna już nie daje rady przy tylu obrotach. Następnie sonda/y (je można sprawdzić po podłączeniu do kompa). Później dolot + odpowietrzanie skrzyni korbowej, wylot, rozrząd, a w najgorszym wypadku pompa i wtryski. U mnie miałem cyrk, że złącze elastyne zerwało się w środku i zablokowało wydech. Więc jak widzisz problemów może być masa . Trzeba sprawdzać po kolei, albo jechać do jakiegoś ogarniętego gościa z kompem. Niestety nie widzę z jakiego miasta jesteś. Jak koło Wawy to masz wuja Zbycha. ---- EDIT ---- Kolego sprawdzałeś filtr powietrza? Jeśli nie to sprawdź w pierwszej kolejności. Bo może się biedactwo dusi .
__________________
Focus 1.6 Zetec-SE 100KM 2001 - model katastroficzny -> foka doprowadzona do normalnego stanu działania :> |
09-07-12, 08:45 | #5 |
Turysta
Grupa: Lubelskie
Michał
Zarejestrowany: Jun 2012
Skąd: Radzyń Podlaski
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
lipiec
2000
LRA powiat radzyński (Radzyń Podlaski)
Postów: 53
|
A może pompka paliwa niedomaga
__________________
Usuwam usterki w mym kombi "Żyć dobrze znaczy niewiele z życia pamiętać" Biały Ford Focus MK1 Kombi w moim posiadaniu! |
09-07-12, 17:50 | #6 |
Turysta
Grupa: Łódź
Zarejestrowany: Jul 2012
Skąd: Łódź
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
2007
Postów: 5
|
Jestem z Łodzi.
Wymienię filtr paliwa i powietrza na początek |
09-07-12, 19:04 | #7 |
Jelonek Rogacz
Zlotowicz
Bartek
Zarejestrowany: May 2008
Skąd: Chrząszczyżewoszyce
Ford Focus II
HB 3D
2.5 DuratecST 225KM manual
2006
Postów: 5 404
|
|
09-07-12, 20:48 | #8 |
Turysta
Grupa: Łódź
Zarejestrowany: Jul 2012
Skąd: Łódź
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
2007
Postów: 5
|
|
10-07-12, 07:11 | #10 |
Jelonek Rogacz
Zlotowicz
Bartek
Zarejestrowany: May 2008
Skąd: Chrząszczyżewoszyce
Ford Focus II
HB 3D
2.5 DuratecST 225KM manual
2006
Postów: 5 404
|
Masz autoalarm? Jeśli tak, to jaki?
|
10-07-12, 16:42 | #11 |
Turysta
Grupa: Wrocław
Daniel
Zarejestrowany: May 2011
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
luty
2001
ERA powiat radomszczański (Radomsko)
Postów: 448
|
A i kolego ciśnienie pompy paliwa można sprawdzić w serwisie.
Jeśli padnie podejrzenie to idź i zmierz. Jak sprawdzą, że ma spokojnie 3 bary+ to nie ma co jej ruszać - i nie tykaj, bo później same problemy i trzeba wymieniać na oryginał za kupę szmalcu! Bo to wtedy na 90% nie jej wina. Trzeba sprawdzić dlaczego komp tak steruje układem wtryskowym., lub czemu układ dolotu ogranicza mieszankę. Ja stawiam jakiś filtr, problem w dolocie, układ wtryskowy (choć w to wątpię), przytkany odlot, odpowietrzanie skrzyni korbowej lub baku, albo coś w ten deseń.
__________________
Focus 1.6 Zetec-SE 100KM 2001 - model katastroficzny -> foka doprowadzona do normalnego stanu działania :> Ostatnio edytowane przez rexo ; 10-07-12 o 16:44 |
20-04-13, 20:59 | #13 |
Turysta
Grupa: Cujawy
Arkadiusz
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Bydgoszcz
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
luty
2009
CB Bydgoszcz
Postów: 582
|
Odgrzeję trochę kotleta, ponieważ mam podobny problem, a nie chciałem zakładać nowego tematu. Mam silnik ten sam, i autko ciągnie równo do 4000 obr. Powyżej 4000 rpm silnik jakby traci moc i to dość sporo ok. 10-20 KM.
Silnik nie gubi zapłonów. Po prostu dokładnie na 4000 obr spada moc i do 6000 ciężko mu już idzie. Silnik chodzi jak pszczółeczka. Świece OK, cewka OK. Pomyślałem, że filtr paliwa, ale dzisiaj się dowiedziałem, że FFII takowego nie ma, co mnie zdziwiło... Za tydzień zabiorę się za przepustnicę, może z nią jest problem... Ostatnio edytowane przez Aras ; 20-04-13 o 21:14 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
Benzyna: Duratec 1.6/100KM vs Duratec Ti-VCT 1.6/115KM | konfuzja | Silnik i skrzynia | 21 | 03-01-13 20:13 |
[MK2] Delikatne falowanie mocy około 3kRPM (Diesel) - Rozwiązany | ruprecht | Silnik i skrzynia | 9 | 25-10-10 16:01 |
[MK1] 1.8 TDCI 100KM wykres mocy | NeVs | Silnik i skrzynia | 5 | 30-08-10 20:41 |
Wykres mocy i momentu dla 1.6 100KM i 1.6 115KM Ti-VCT | franki | Inne techniczne | 0 | 10-08-06 18:35 |
Podniesienie mocy w silniku Duratec 2.0 145 KM (ANG) | Blue | Tuning mechaniczny | 0 | 31-05-05 14:53 |
Kontakt - |