Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Opony, felgi, hamulce i zawieszenie

Komunikaty

Opony, felgi, hamulce i zawieszenie Aby miło się jeździło

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 31-03-11, 22:10   #1
Konrad22ww
Turysta
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2005
Postów: 168
Domyślnie Wyżłobienia na przegubie wewnętrznym

Witam.

Rozebrałem przeguby wewnętrzne, na lewym (od str. kierowcy) nie ma żadnych luzów natomiast na prawym jest luz ok 0,5-1mm zauważyłem również wyżłobienie na kielichu o powierzchni ok 1 cm2 powierzchnia jest gładka, wyżłobienie jest tylko w 1 miejscu na głębokość ok 0,5-1mm czy takie małe wyżłobienie może powodować drgania podczas przyśpieszania ??? proszę o wypowiedź osoby które przerabiały ten temat...
Konrad22ww jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-11, 00:16   #2
focus2
Turysta
Grupa: Łódź
 
Zarejestrowany: Jan 2011
Ford Focus II FL
HB 5D
1.6 DuraTorq 90KM manual
czerwiec
2011
Postów: 265
Domyślnie

niestety tak miałem ten sam problem wyzobienia sie później tak wyrobiły ze kierownica w koncu napier.....
jedyna opcja szykuja kase na nową półoske
focus2 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-11, 07:20   #3
Konrad22ww
Turysta
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2005
Postów: 168
Domyślnie

1000 zł nowa - zamiennik, sam przegub oryginał 820.... jakiej wielkości miałeś te wyżłobienia?
Konrad22ww jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-11, 09:50   #4
korek007
Dukacz
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Bydg
Ford Focus I
sedan
1.6 Zetec 100KM manual
2000
Postów: 1 244
Domyślnie

Cytat:
Napisał Konrad22ww Zobacz post
...wyżłobienie jest tylko w 1 miejscu na głębokość ok 0,5-1mm czy takie małe wyżłobienie może powodować drgania podczas przyśpieszania ??? proszę o wypowiedź osoby które przerabiały ten temat...
Potwierdzam - może. U mnie było tak samo. Kupiłem przegub - zamiennik za ok. 250 zł. Było to 2,5 roku temu i dotąd jest OK.
korek007 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-11, 19:06   #5
Konrad22ww
Turysta
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2005
Postów: 168
Domyślnie

Ok ale czy ktoś z Was OSOBISCIE sprawdzał te wyżłobienia? przecież to niecały milimetr luzu przy obracaniu półosiami, sprawdzałem w c-maxie rodziców jest taki sam luz ale nic nie drga.
Do wymiany miałem też drażek kierowniczy i łożysko górne amortyzatora....
Konrad22ww jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-11, 20:25   #6
korek007
Dukacz
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Bydg
Ford Focus I
sedan
1.6 Zetec 100KM manual
2000
Postów: 1 244
Domyślnie

Cytat:
Napisał Konrad22ww Zobacz post
Ok ale czy ktoś z Was OSOBISCIE sprawdzał te wyżłobienia? ....
Tak, sprawdzałem to osobiście - własnym palcem wskazującym Wyżłobienia chyba nie miały nawet 1 mm głębokości. A krzyżak wyglądał jak nowy.

Ostatnio edytowane przez korek007 ; 01-04-11 o 20:26 Powód: korekta
korek007 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-04-11, 14:44   #7
Konrad22ww
Turysta
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2005
Postów: 168
Domyślnie

Poskładałem auto na starych półosiach - 0 drgań !!! wystarczyło wypełnić przeguby smarem i nie ma żadnych luzów. Dobrze radzę wszystkim u których pojawią się drgania - ściągnąć osłony i sprawdzić smar, wyżłobienia 0,5-1mm nie powodują żadnych drgań, a tworzą się wtedy gdy jest za mało smaru !!!
Konrad22ww jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-04-11, 15:59   #8
korek007
Dukacz
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Bydg
Ford Focus I
sedan
1.6 Zetec 100KM manual
2000
Postów: 1 244
Domyślnie

No nie wiem. Ja miałem dwa podejścia. Za pierwszym razem mechanik wymontował obie półosie, sprawdził co jest nie tak i złożył, oczywiście wypełniając przeguby smarem. Po tym pierwszym podejściu nie było żadnej poprawy. Pomogła natomiast wymiana przegubu, czyli drugi etap walki.
korek007 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-04-11, 16:49   #9
Konrad22ww
Turysta
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2005
Postów: 168
Domyślnie

Luz na przegubie musi być ok 1 mm w końcu gdzieś ten smar musi być między krzyżakiem a kielichem, jeśli jest wyczuwalny ręką i słychać stukanie przy ruszaniu półosią to znak że jest za mało smaru. Dobrze radzę wszystkim sprawdzić te luzy aby dało się tanim kosztem uratować półosie, wyżłobienia nie robią się bez przyczyny tylko z braku smarowania.
Konrad22ww jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
Problem z obiegiem wewnętrznym powietrza wamama Inne techniczne 13 07-11-12 15:57
[MK2] Gdzie wloty powietrza z kabiny przy obiegu wewnętrznym ? langolier Inne techniczne 0 01-08-10 21:19
wyskoczyła półośka w przegubie maciejka104 Inne techniczne 4 04-05-09 21:16
Ile zębów jest na przegubie zewnentrznym stepo Inne techniczne 3 25-04-07 18:42

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u