WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
15-08-08, 08:00 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Warszawa / Kraków
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
październik
2009
WK Warszawa Ursus
Postów: 178
|
1.8 TDCI Intercooler pekniety ( brak mocy , duze spalanie)
Obserwowałem Wasze wypowiedzi odnosnie spalania i doszedlem do wniosku, ze cos jest z moim focusem (FFI 1.8 TDCI 115PS) nie tak jak byc powinno.
Dodam, ze mam togo focusika od 2 tygodni i nigdy wczesniej focusem nie jezdzilem. Spalanie w trasie przy 100km/h srednia : 6,6L / 100km (sporo a nawet za duzo) Miasto (jazda srednia nie PSJ i ale tez nei agresor): 10-12L / 100km ( beznyna chyba nawet tyle nie pali). Dzieki Waszych danych, poszedlem do mechanika i mowie, ze duzo pali. Gosc sie przejachal i mowi, ze ma za malo mocy (jak np. TDDI a nawet troche gorzej), jak sie okazalo mam pekniety INTERCOOLER ( oczywiscie zamowilem juz intercooler i bedzie dopiero po weekendzie). Mam takie pytanie, czy pekniety intercooler (waska szczelinka o dlugosci okolo 7cm) moze miec az tak duzy wpływ na spalanie (+ 40%) i utrate mocy (okolo 30-40PS). Czy sa jeszcze jakies inne przyczyny ktore moga spowodowac duze spalanie w dieselku ? Moze zadam glupie pytanie ale przyznam, ze sie nie znam za bardzo. Czy sonda lambda jest tylko w benzyniakach czy tez dieselkach ?? Objawy mam takie jak by była uszkodzona ta sonda o ile ja mam ( Utrata mocy, duze spalanie, kopci sporo) Dziekuje z gory za pomoc Pzdr, |
15-08-08, 09:03 | #2 |
Turysta
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Kraków
Postów: 40
|
Witam 7 cm szczelinka to jest bardzo dużo auto traci moc przy jakiś małych nieszczelnościach w układzie bo ciśnienie zamiast isć do turbiny wydostaje sie przez IC a jeżeli moc spadła o tak dużo to i pali na 100% więcej
|
16-08-08, 09:45 | #3 |
Turysta
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: północ
Postów: 8
|
Nie szczelny układ powietrza doładowanego to tragedia dla mocy auta, nie czułeś braku mocy? Ty mu w gaz a on nic! i pił tą ropę za trzech!, wymieniaj jak najszybciej a zobaczysz jakie bedzie auto elastyczne! Pozdrawiam
|
20-08-08, 16:43 | #4 |
Turysta
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Warszawa / Kraków
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
październik
2009
WK Warszawa Ursus
Postów: 178
|
Dzieki za info. IC jest zamowiony, zobaczymy po wymianie jak bedzie sie zbieral !!!
[ Dodano: Pon 18 Sie, 2008 10:30 ] Dla zainteresowanych dołączam fotke. Moze ktos wie jakie moga byc przyczyny takich pekniec. Ta szczelinka ma juz okolo 13cm ;/ [ Dodano: Sro 20 Sie, 2008 16:42 ] Juz po wymianie, efekt nie samowity spalanie w dół a moc w góre i to spokojnie o ponad 30%. Jest tylko jeszcze jedna sprawa, na 4 i 5 jak wchodzi na 3000 obrotow to go tak jakos przydusza na chwile jak by tracil troche mocy, ale mimo to przyspiesza swietnie. Czy Wam tez tak przydusza przy 3000 obr na 4 i 5 ?? Pzdr. |
21-08-08, 18:23 | #5 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Oct 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
2009
WF Warszawa Praga Południe
Postów: 1 938
|
dziura jak złoto nie ma się co dziwić ze się nie zbierał , nie miałeś wcale doładowania
|
22-08-08, 09:06 | #6 | |
Turysta
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Warszawa / Kraków
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
październik
2009
WK Warszawa Ursus
Postów: 178
|
Cytat:
Pzdr. |
|
05-03-11, 17:57 | #7 |
Turysta
Zarejestrowany: Mar 2009
Skąd: Będzin
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDCi 100KM manual
listopad
2003
SBE powiat będziński (Będzin)
Postów: 35
|
mam w tej chwili identyczną szczelinę .... doszedłem do niej po śladach oleju i słyszalnym suku przy doładowaniu szczelina na jakieś 1mm szerokości i ok 80mm długości .... o ile reszta układu jest szczelna może dało by to rade zallutować jakoś.... (pęknięcie jest jak by na zgrzelionie tej rurki ....też zaobserwowałem większe spalanie.....
__________________
x+ Kamillo x+ |
07-03-11, 21:33 | #8 |
Turysta
Janusz
Zarejestrowany: Apr 2009
Skąd: ok/B-B, obecnie Wrocław
Ford Focus I FL
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
maj
2002
SBI powiat bielski (Bielsko-Biała)
Postów: 101
|
Kamilo jakbys mogl opisac, kiedy i jak sie objawia owy stuk i jakie wieksze spalanie masz na mysli?
najlepiej jakby Ci sie udalo jakis filmik z tego stuku nagrac. ja mam od jakiegos czasu taka sytuacje ze przy obrotach ok 1800-2000 kiedy sie wlacza turbo na biegach 3,4,5 slychac przez sekunde takie jakby drzenie silnika, dzieje sie tak tez przy odejmowaniu gazu. choc nie powiem bo dzieje sie tak chyba za kazdym razem jak dodaje gazu i chyba bez znaczenia czy ma 2000 czy 3000 obrotow. kiedys zauwazylem (ale calkiem niedawno wiec dluzszy czas po tym jak sie pojawily powyzsze objawy) ze mi lekko zyglo olejem na oslone rozrzadu, tylko nie wiem czy z balwanka czy gdzies z okolic. jako tako nie zauwazylem zeby te zachowania mialy wplyw na dynamike jazdy, no chyba ze juz jestem tak przyzwyczajony do tego jak jest, ze nie odczuwam |
07-03-11, 20:47 | #9 |
Turysta
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Warszawa / Kraków
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
październik
2009
WK Warszawa Ursus
Postów: 178
|
To jest aluminium i ciezko bedzie tak duza szczeline uszczelnic.
Nowy IC okolo 1000PLN , ja kupilem na allegro za 300PLN uzywany i od ponad 2 lat smigam. Po drugie nie sadze by ktos sie tego podjal (spawanie, uszczelnianie), tam jest spore cisnienie, kolejna sprawa przy uszczelnianiu/spawaniu moze gosc zmniejszych troche przepustowosc tego IC, co moze miec wplyw na osiagi. Radze kupic sprawdzony uzywany IC, chyba ze masz kasiore to nowy. Wymienisz IC spalanie wroci do normy i moc tez. |
07-03-11, 21:23 | #10 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
Nie problem z cisnieniem-cisnienie nie jest duze
Ale aluminium raczej nie zlutuje nalezy pospawac. Proces spawania mocno rozgrzewa a jesli dobrze pamietam to do okola chlodnicy jest plastikowa obudowa. Aluminium bardzo szybko przewodzi cieplo i zaraz wytopiloby ten plastik. Wiec jedno drugie troche wyklucza... Mysle ze predzej daloby sie zakleic. Cisnienie chyba dochodzi do okolo 0,5~1bara czyli tyle co kapec w oponie roweru. jesli jest dostep to poxipol powinien wystarczyc. Warto byloby pozniej sprawdzic szczelnosc. Jesli niema dojscia to szkoda niszczyc powierzchnie chlodzaca bo spada wydajnosc chlodnicy. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] 1.8 TDCi - brak mocy, kontrolka świec żarowych. | C_E_S_A_R | Silnik i skrzynia | 129 | 22-06-15 08:59 |
[MK1] 1.6 PB - Wysokie spalanie i brak mocy przy ruszaniu | KDZ | Silnik i skrzynia | 20 | 26-10-11 09:00 |
[MK1] duze spalanie i brzeki w katalizatorze | SzerszeN | Silnik i skrzynia | 10 | 08-06-10 12:26 |
[FF I] niepokojący zapach z rury + duze spalanie | tede209 | Silnik i skrzynia | 19 | 11-03-10 18:55 |
focus mkI 2.0 brak mocy , strasznie mulowaty,duze spalanie | fox12 | Silnik i skrzynia | 4 | 23-12-08 07:22 |
Kontakt - |