Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 15-08-08, 08:00   #1
m4ki
Turysta
 
Avatar m4ki
 
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Warszawa / Kraków
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
październik
2009
WK Warszawa Ursus
Postów: 178
Domyślnie 1.8 TDCI Intercooler pekniety ( brak mocy , duze spalanie)

Obserwowałem Wasze wypowiedzi odnosnie spalania i doszedlem do wniosku, ze cos jest z moim focusem (FFI 1.8 TDCI 115PS) nie tak jak byc powinno.
Dodam, ze mam togo focusika od 2 tygodni i nigdy wczesniej focusem nie jezdzilem.
Spalanie w trasie przy 100km/h srednia : 6,6L / 100km (sporo a nawet za duzo)
Miasto (jazda srednia nie PSJ i ale tez nei agresor): 10-12L / 100km ( beznyna chyba nawet tyle nie pali).

Dzieki Waszych danych, poszedlem do mechanika i mowie, ze duzo pali. Gosc sie przejachal i mowi, ze ma za malo mocy (jak np. TDDI a nawet troche gorzej), jak sie okazalo mam pekniety INTERCOOLER ( oczywiscie zamowilem juz intercooler i bedzie dopiero po weekendzie). Mam takie pytanie, czy pekniety intercooler (waska szczelinka o dlugosci okolo 7cm) moze miec az tak duzy wpływ na spalanie (+ 40%) i utrate mocy (okolo 30-40PS).
Czy sa jeszcze jakies inne przyczyny ktore moga spowodowac duze spalanie w dieselku ?

Moze zadam glupie pytanie ale przyznam, ze sie nie znam za bardzo. Czy sonda lambda jest tylko w benzyniakach czy tez dieselkach ?? Objawy mam takie jak by była uszkodzona ta sonda o ile ja mam ( Utrata mocy, duze spalanie, kopci sporo)

Dziekuje z gory za pomoc

Pzdr,
m4ki jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 15-08-08, 09:03   #2
Garulkrk
Turysta
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Kraków
Postów: 40
Domyślnie

Witam 7 cm szczelinka to jest bardzo dużo auto traci moc przy jakiś małych nieszczelnościach w układzie bo ciśnienie zamiast isć do turbiny wydostaje sie przez IC a jeżeli moc spadła o tak dużo to i pali na 100% więcej
Garulkrk jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 16-08-08, 09:45   #3
DoradcaSerw
Turysta
 
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: północ
Postów: 8
Domyślnie

Nie szczelny układ powietrza doładowanego to tragedia dla mocy auta, nie czułeś braku mocy? Ty mu w gaz a on nic! i pił tą ropę za trzech!, wymieniaj jak najszybciej a zobaczysz jakie bedzie auto elastyczne! Pozdrawiam
DoradcaSerw jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 20-08-08, 16:43   #4
m4ki
Turysta
 
Avatar m4ki
 
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Warszawa / Kraków
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
październik
2009
WK Warszawa Ursus
Postów: 178
Domyślnie

Dzieki za info. IC jest zamowiony, zobaczymy po wymianie jak bedzie sie zbieral !!!

[ Dodano: Pon 18 Sie, 2008 10:30 ]
Dla zainteresowanych dołączam fotke. Moze ktos wie jakie moga byc przyczyny takich pekniec. Ta szczelinka ma juz okolo 13cm ;/


[ Dodano: Sro 20 Sie, 2008 16:42 ]
Juz po wymianie, efekt nie samowity spalanie w dół a moc w góre i to spokojnie o ponad 30%.

Jest tylko jeszcze jedna sprawa, na 4 i 5 jak wchodzi na 3000 obrotow to go tak jakos przydusza na chwile jak by tracil troche mocy, ale mimo to przyspiesza swietnie. Czy Wam tez tak przydusza przy 3000 obr na 4 i 5 ??

Pzdr.
m4ki jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-08-08, 18:23   #5
Pabloos
Sympatyk
 
Avatar Pabloos
 
Zarejestrowany: Oct 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
2009
WF Warszawa Praga Południe
Postów: 1 938
Domyślnie

dziura jak złoto nie ma się co dziwić ze się nie zbierał , nie miałeś wcale doładowania
__________________

http://www.walkofftheearth.com/
Pabloos jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 22-08-08, 09:06   #6
m4ki
Turysta
 
Avatar m4ki
 
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Warszawa / Kraków
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
październik
2009
WK Warszawa Ursus
Postów: 178
Domyślnie

Cytat:
Napisał Pabloos
dziura jak złoto nie ma się co dziwić ze się nie zbierał , nie miałeś wcale doładowania
Teraz juz moim zdaniem jest rewelacja, choc jest jest jeszcze jedna sprawa, ktora daje mi do myslenia i nie moge jej rozwiazac ---> chwilowa utrata mocy/przydlawienie na pol sekundy przy 3000obr na 4 i 5biegu. Jezeli ktos ma jakis pomysl to zapraszam do dyskusji ( KLICK )

Pzdr.
__________________

]...::: MOC JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, NITRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ :::....
m4ki jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-03-11, 17:57   #7
Kamillo
Turysta
 
Zarejestrowany: Mar 2009
Skąd: Będzin
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDCi 100KM manual
listopad
2003
SBE powiat będziński (Będzin)
Postów: 35
Domyślnie

mam w tej chwili identyczną szczelinę .... doszedłem do niej po śladach oleju i słyszalnym suku przy doładowaniu szczelina na jakieś 1mm szerokości i ok 80mm długości .... o ile reszta układu jest szczelna może dało by to rade zallutować jakoś.... (pęknięcie jest jak by na zgrzelionie tej rurki ....też zaobserwowałem większe spalanie.....
__________________
x+ Kamillo x+
Kamillo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-03-11, 21:33   #8
jmk
Turysta
 
Janusz
Zarejestrowany: Apr 2009
Skąd: ok/B-B, obecnie Wrocław
Ford Focus I FL
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
maj
2002
SBI powiat bielski (Bielsko-Biała)
Postów: 101
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kamillo Zobacz post
...słyszalnym suku przy doładowaniu....większe spalanie.....
Kamilo jakbys mogl opisac, kiedy i jak sie objawia owy stuk i jakie wieksze spalanie masz na mysli?
najlepiej jakby Ci sie udalo jakis filmik z tego stuku nagrac.
ja mam od jakiegos czasu taka sytuacje ze przy obrotach ok 1800-2000 kiedy sie wlacza turbo na biegach 3,4,5 slychac przez sekunde takie jakby drzenie silnika, dzieje sie tak tez przy odejmowaniu gazu. choc nie powiem bo dzieje sie tak chyba za kazdym razem jak dodaje gazu i chyba bez znaczenia czy ma 2000 czy 3000 obrotow.
kiedys zauwazylem (ale calkiem niedawno wiec dluzszy czas po tym jak sie pojawily powyzsze objawy) ze mi lekko zyglo olejem na oslone rozrzadu, tylko nie wiem czy z balwanka czy gdzies z okolic.
jako tako nie zauwazylem zeby te zachowania mialy wplyw na dynamike jazdy, no chyba ze juz jestem tak przyzwyczajony do tego jak jest, ze nie odczuwam
jmk jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-03-11, 20:47   #9
m4ki
Turysta
 
Avatar m4ki
 
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Warszawa / Kraków
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
październik
2009
WK Warszawa Ursus
Postów: 178
Domyślnie

To jest aluminium i ciezko bedzie tak duza szczeline uszczelnic.
Nowy IC okolo 1000PLN , ja kupilem na allegro za 300PLN uzywany i od ponad 2 lat smigam.

Po drugie nie sadze by ktos sie tego podjal (spawanie, uszczelnianie), tam jest spore cisnienie, kolejna sprawa przy uszczelnianiu/spawaniu moze gosc zmniejszych troche przepustowosc tego IC, co moze miec wplyw na osiagi.

Radze kupic sprawdzony uzywany IC, chyba ze masz kasiore to nowy.

Wymienisz IC spalanie wroci do normy i moc tez.
__________________

]...::: MOC JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, NITRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ :::....
m4ki jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-03-11, 21:23   #10
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

Nie problem z cisnieniem-cisnienie nie jest duze
Ale aluminium raczej nie zlutuje nalezy pospawac.
Proces spawania mocno rozgrzewa a jesli dobrze pamietam to do okola chlodnicy jest plastikowa obudowa.
Aluminium bardzo szybko przewodzi cieplo i zaraz wytopiloby ten plastik.
Wiec jedno drugie troche wyklucza...

Mysle ze predzej daloby sie zakleic.
Cisnienie chyba dochodzi do okolo 0,5~1bara czyli tyle co kapec w oponie roweru.
jesli jest dostep to poxipol powinien wystarczyc.
Warto byloby pozniej sprawdzic szczelnosc.

Jesli niema dojscia to szkoda niszczyc
powierzchnie chlodzaca bo spada wydajnosc chlodnicy.
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
[MK1] 1.8 TDCi - brak mocy, kontrolka świec żarowych. C_E_S_A_R Silnik i skrzynia 129 22-06-15 08:59
[MK1] 1.6 PB - Wysokie spalanie i brak mocy przy ruszaniu KDZ Silnik i skrzynia 20 26-10-11 09:00
[MK1] duze spalanie i brzeki w katalizatorze SzerszeN Silnik i skrzynia 10 08-06-10 12:26
[FF I] niepokojący zapach z rury + duze spalanie tede209 Silnik i skrzynia 19 11-03-10 18:55
focus mkI 2.0 brak mocy , strasznie mulowaty,duze spalanie fox12 Silnik i skrzynia 4 23-12-08 07:22

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u