Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Inne techniczne

Komunikaty

Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 01-04-05, 09:48   #1
jamaka
Turysta
 
Avatar jamaka
 
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Slovakia
Ford Focus I
HB 3D
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
Postów: 225
Domyślnie Focus 75PS diesel

No i jest pytanie - jest v tym samochodzie turbo czi nie. W mojej ksienzke serwisowej wyskakuje ze jest turbodiesel, tylko z mnejsiom mocom a na tym zdjeciu tez wydac ze ma i intercooler a prowadzi on do turbo

No to poprose was jak to wlasciwie jest s tym samochodem. Mam bardzo fajnom propozicie na 2003 v 3 dr. i musie wiedzec co i jak. Wu winikach jest on prawie taky sam jak 90PS dieslik. Jezdzi ktos s tym 75 PS samochodkem?

A jescie pytanko - jak jest s chipem w tym samochodzie.

Ale jus bardzo kce wiedzec
jamaka jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-05, 10:18   #2
Rabarbar
Turysta
 
Avatar Rabarbar
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa
Postów: 192
Domyślnie

Nie wiem jak u Ciebie ale w Polsce TDDi z silnikiem 75PS wogóle nie był sprzedawany przez Forda. Wszystko co jeździ po polskich drogach to import z Niemiec. O ile mnie pamięć nie myli to użytkownicy TDDi 75PS pisali że ten motor jest zdecydowanie zasłaby do Focusa. Można powiedzieć że 75PS to taka wersja dla emerytów i taksówkarzy
A turbo oczywiście musi mieć bo inaczej to nie byłby TDDi tylko DDi
Rabarbar jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-05, 10:30   #3
moon
Administrator
Grupa: Warszawa
 
Avatar moon
 
Michał
Zarejestrowany: Jan 2005
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
wrzesień
2011
Postów: 2 055
Garaż
Domyślnie

Wczoraj szukalem w TIS'ie informacji o wymianie rozrzadu w 1,8 TDCi i przy okazji widzialem ze silniki diesel 1.8 dzielily sie tylko na dwa...
1.8 TDDi 90KM (bez Common rail)
1.8 TDCi 115KM (Common rail) inaczej zwany Dutatorq-1.8

IMO w focusie nie ma silnika diesla 1.8 z 75 koni

Moze to blad w opisie na mobile.

Jeszcze jest chyba (nie jestem specjalista od diesli)
1.8 TDCi 100KM (Common rail)
moon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-05, 10:34   #4
ragozd
Turysta
 
Avatar ragozd
 
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Warszawa - Tarchomin
Postów: 79
Domyślnie

To byloby tysiace bledow w opise. takie auto istnieje. czy turbo - nie wiem. Generalnie nikt ich nie polecal do kupna w tej wersji.
ragozd jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-05, 10:38   #5
jamaka
Turysta
 
Avatar jamaka
 
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Slovakia
Ford Focus I
HB 3D
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
Postów: 225
Domyślnie

Na pewno istneje bo w servisowke od mojego samochodu som i dane od tego samochodu a nawet w osongach w szibkosci jest tak samo jak s 90PS. Moze mu to trva trosecke dluzej ale i max jest jakychs 184 km/h.

[ Dodano: Pią 01 Kwi, 2005 ]
mam tu jakies poruwnanie
http://autokatalog.tiscali.cz/porovn...id_add=1633&id[]=1576
__________________
I jak wam jedzie?
jamaka jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-05, 10:50   #6
moon
Administrator
Grupa: Warszawa
 
Avatar moon
 
Michał
Zarejestrowany: Jan 2005
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
wrzesień
2011
Postów: 2 055
Garaż
Domyślnie

Rzeczywiscie.... Taki samochod istnial ale... Chyba w Polsce nie byl sprzedawany.

Napewno jest to Turbo Diesel. Napewno nie Common Rail. Napewno bym sobie go nie kupil.
Ponad 14 sek. do 100km prawie jak 1,4 benzyna
moon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-05, 11:11   #7
marekj
Dukacz
 
Avatar marekj
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Zabrze
Postów: 1 493
Domyślnie

Taka wersja była w Niemczech ze wzgledu na podatki czy ubezpieczenia (nie pamietam) zalezna od mocy. Trudno wyczuc ale moze byc tak ze mechanicznie te silniki sie nie roznia - tylko sterowanie.

Co do osiagow to w mojej opinii 90KM ma mocy i momentu wystarczajaco duzo do całkiem przyzwoitej jazdy miasto i trasa. Troche mu brakuje jak jest mocno zaladowany.
Wersji 75KM moze brakowac nawet bez zaladunku.
__________________
Pozdrawiam
MarekJ
marekj jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-05, 11:37   #8
lobuz
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa
Postów: 92
Domyślnie

Wedlug mnie ten 75 KM nie ma intercoolera. Oto cytat z artukulu gdzie jest mowa o tych silnikach: "[...] The 1800 replaced the previous sluggish 1600 engine, Shortly after it was available with turbo (75PS), and turbo intercooled (90PS). [...] "
oto linki:
link 1
link 2

W książce o Focusie jest tak napisane: "[...]oraz wysokoprężnymi turbodoładowanymi
o wtrysku pośrednim 1,8 dm3 o mocy 55 kW (75 KM) typu
Endura-TDDI Turbodiesel,
o bezpośrednim wtrysku paliwa 1,8 dm3 o mocy 66 kW (90 KM) typu Endura-TDDI Turbodiesel [...]" Wedlug tego jest tez inny wtrysk...
__________________
1.8 tddi Ghia, hatchback
lobuz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-05, 14:47   #9
moon
Administrator
Grupa: Warszawa
 
Avatar moon
 
Michał
Zarejestrowany: Jan 2005
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
wrzesień
2011
Postów: 2 055
Garaż
Domyślnie

Tu jest napisane tak:
"Sometimes referred to as the TD DI Engine, it features a turbocharger and is often also equipped with an intercooler, and is available in 75PS and 90PS configurations."
Byc moze byly silniki TDDi a TDi i to wlasnie by oznaczalo ten posredni wtrysk.
Turbo Diesel Direct Injection
moon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-05, 14:57   #10
lobuz
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa
Postów: 92
Domyślnie

sprawdzalem w Microcat-cie i jest intelcooler w wersji 75KM
__________________
1.8 tddi Ghia, hatchback
lobuz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-05, 15:03   #11
jamaka
Turysta
 
Avatar jamaka
 
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Slovakia
Ford Focus I
HB 3D
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
Postów: 225
Domyślnie

Cytat:
Sometimes referred to as the TD DI Engine, it features a turbocharger and is often also equipped with an intercooler, and is available in 75PS and 90PS configurations."
Byc moze byly silniki TDDi a TDi i to wlasnie by oznaczalo ten posredni wtrysk.
Turbo Diesel Direct Injection
mozna mi to trosecke wujasnic s tymi wtriskami?
__________________
I jak wam jedzie?
jamaka jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-05, 15:37   #12
Mateo
Turysta
 
Zarejestrowany: Mar 2005
Skąd: Warszawa
Postów: 27
Domyślnie

Wtrysk posredni oznacza, ze apliwo wtryskiwane jest najpierw do komory wstepnej, zwanej tez wirową, a dopier stamtąd dostaje sie do cylindra. Wtrys bezpośredni, tak jak w samochodach VW/Audi, pierwszy raz zastosowany przez Fiata oznacza, ze paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindra. Common rail to powiedzmy odmiana wtrysku bezpośredniego. Turbodiesel 1.8 stosowany w Sierrach, Mondeo I miał wtrysk posredni. Potem Ford wprowadził silnik rodziny Endura (albo jakos tak) do Mondeo po faceliftingu, jednak nadfal to był silnik z wtryskiem pośrednim. Dopiero silnik stosowane w Focusie i nowym Mondeo posiadaja wtrys bezpośredni lub system common rail.
75 Konny diesel Endura pewnie nie posiada intercoolera i ma pośredni wtrysk.
__________________
Mój Ford jest gówno wart,
ale i tak lepszy niż Fiat.
Ford Focus Kombi 1.6.16v '99 100 KM 199KKM
Mateo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-05, 15:56   #13
lobuz
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa
Postów: 92
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mateo
[...] ...stosowane w Focusie i nowym Mondeo posiadaja wtrys bezpośredni lub system common rail.
75 Konny diesel Endura pewnie nie posiada intercoolera i ma pośredni wtrysk.
wg. Microcata posiada intercooler
oto dowód

[ Dodano: Pią 01 Kwi, 2005 ]
oto opis tego silnika 75 KM wziety z ksiazki Dietera Korpa pt. "Ford Focus- Poradnik uzytkownika":
"Do napedu Forda Focusa przewidziano takze silnik ZS 1,8 l o mocy 55KW (75KM). Z wyjatkiem urzadzenia sterujacego, jego podstawowe elementy sa identyczne z zastosowanymi w mocniejszym turbodieslu o tej samej pojemnosci. Atutem tej jednostki napedowej nie jest moc, lecz bardzo korzystny przebieg krzywej momentu obrotowego; juz przy 1800 obr/min na kolo zamachowe przekazywane jest 175 N*m. Ta wartosc momentu utrzymuje sie rowniez przy wyzszych predkosciach obrotowych i jest wystarczajaca, by spokojnie pokonac kazda odleglosc oraz bezpiecznie wyprzedzac, bez koniecznosci ciaglych zmian biegu".
__________________
1.8 tddi Ghia, hatchback
lobuz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-05, 08:13   #14
jamaka
Turysta
 
Avatar jamaka
 
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Slovakia
Ford Focus I
HB 3D
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
Postów: 225
Domyślnie

Cytat:
Z wyjatkiem urzadzenia sterujacego
- to jak mysle to jest komputer silnika, ci?

no to potem oni so takie same i ze wtryskami. Tylko jakby na oprogramowaniu jest coz innego. Tak mi prawie wychodzi.

A jesce pytanko - kdzie moge dostac tego wasego Microcata? Albo znajdzie sie ktos co mi go jakos zaoferuje?
__________________
I jak wam jedzie?
jamaka jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-05, 08:45   #15
lobuz
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa
Postów: 92
Domyślnie

[quote="jamaka"]
Cytat:
A jesce pytanko - kdzie moge dostac tego wasego Microcata? Albo znajdzie sie ktos co mi go jakos zaoferuje?
1. mozesz sciagnac z emule (ja tak zrobilem)
2. mozesz kupic np. tutaj
__________________
1.8 tddi Ghia, hatchback
lobuz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-05, 10:00   #16
jamaka
Turysta
 
Avatar jamaka
 
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Slovakia
Ford Focus I
HB 3D
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
Postów: 225
Domyślnie

to lobuz:

Cytat:
1. mozesz sciagnac z emule (ja tak zrobilem)
mozes mi podac dokladny adres?
__________________
I jak wam jedzie?
jamaka jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-05, 10:55   #17
marekj
Dukacz
 
Avatar marekj
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Zabrze
Postów: 1 493
Domyślnie

Cytat:
Napisał lobuz
2. mozesz kupic np. tutaj
Mam duże wątpliwości co do legalności sprzedawanego przez nich software'u, zwłaszcza ze mają tez takie kwiatki: http://etka.fc.pl/product_info.php?products_id=114

Zdecydowanie bym w tym sklepie nie zakupował. Jak jeszcze mozna jakos wytłumaczyć pobieranie tego softu z netu do celów zdecydowanie niezarobkowych tak handlowanie takimi kopiami to już przegięcie
__________________
Pozdrawiam
MarekJ
marekj jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-05, 16:20   #18
lobuz
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa
Postów: 92
Domyślnie

Cytat:
Napisał jamaka
to lobuz:

Cytat:
1. mozesz sciagnac z emule (ja tak zrobilem)
mozes mi podac dokladny adres?
1.ściagnij program i zainstaluj
2. wpisz w wyszukiwarce emule: TIS Ford
3. sciagaj i uzbroj sie w cierpliwosc...
__________________
1.8 tddi Ghia, hatchback
lobuz jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
Focus diesel kontrolka silnika caly czas swieci 75Ps 1,8TDDI olo19764 Elektryka, audio i alarmy 0 27-07-09 19:24
Focus Diesel 2004 rok 55 kW? Obiboc Inne techniczne 2 07-01-09 10:52
Problem focus 1.8 diesel 2000 rok PiotrP Silnik i skrzynia 4 16-10-06 17:45
Focus I diesel JimmyEZG Silnik i skrzynia 3 16-10-06 15:30

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u