![]() |
WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca ![]() |
|
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Gaduła
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Pruszków
Inny
Postów: 1 531
|
![]()
Witam
Akurat na Allegro jest na handel i jest troche fajnych fotek. Pomyślałem sobie, że może to niekiedy ułatwić opis napraw (EGR, TURBO, pompa...etc) ![]() ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam KTO NIE WIDZI ZDJĘĆ http://img106.imageshack.us/img106/6...ikfront7mq.jpg http://img100.imageshack.us/img100/1...nikback4xb.jpg http://img106.imageshack.us/img106/8378/silnikup4tf.jpg http://img100.imageshack.us/img100/2...ikright8rw.jpg
__________________
Szukasz palet drewnianych - zapraszamy Kiedyś TDCI teraz US - VTEC SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Turysta
![]() Grupa: Zachodniopomorskie
Zarejestrowany: Jan 2006
Skąd: borne sulinowo
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
kwiecień
2005
ZSZ powiat szczecinecki (Szczecinek)
Postów: 984
|
![]()
w mpoim 2.0 tdci troszku inaczej ale tutaj zato bardzo wszystko widoczne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kataryna
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
|
![]()
no dobra, ale jakby ktoś jeszcze opisał co jest co na tych fotkach, to by było super...
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gaduła
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Pruszków
Inny
Postów: 1 531
|
![]() Cytat:
![]() I teraz tak np; chcąc zaślepic EGR - odkręcasz śrubecki 1 i 2 (lub odwrotnie ![]() Zapodajesz blaszke z nierdzewa w miejscu 3 ![]() ![]() I GITES Po to dałem te fotki po prostu CZYTELNY SILNIK dodam jeszcze: To niech ktos powie gdzie jest sterowanie podciśnieniem TURBAWKI np:
__________________
Szukasz palet drewnianych - zapraszamy Kiedyś TDCI teraz US - VTEC SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kataryna
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
|
![]()
o właśnie, o to mię się rozchodziło, bo przeca wiem, że to silnik tdci, ale te wszystkie zawijaski to nie wiem co to.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Turysta
Grupa: Pomorskie
Zarejestrowany: Apr 2006
Skąd: Gdańsk
Ford Focus II
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
Postów: 213
|
![]()
może i fajne fotki, ale dlaczego nie otwiera sie umnie na kompie żadne zdjecie?? i częsciej jest taka sytuacja, są niektóre posty i tematy ze widze wszystkie fotki, a niektóre takie jak ta ze nie moge otworzyc zadnego zdjecie??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2006
Skąd: Rzeszów
Postów: 34
|
![]() Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Zamość
Postów: 50
|
![]()
hehe... no w sumie racje od tego zeby wiedzieli co to to pod maska tak rechocze to w serwisie forda sa tacy panowie. heh ale mimo wszystko czesem sie przydaje znajomosc silnika. na przyklad jak mi w moim starym samochodzie odskoczyl wezyk co tam powietrze dmucha i mi zaczal silnik wariowac(2000rpm na luzie i brak jakiegokolwiek przyspieszenia) to zajrzalem pod maske posluchalem ze syczy i zaslepilem sobie na szybka jakas srubka i latal jak ta lala. teraz troche lepiej juz sie znam i bym to inaczej zrobil ale wtedy bylem glupi i narwany(teraz jestem troszke mniej)
a EGR to sam nie wiem co to jest. domyslam sie tylko ze w FAQ to jest POZDRAWIAM |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Turysta
Grupa: Pomorskie
Zarejestrowany: Apr 2006
Skąd: Gdańsk
Ford Focus II
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
Postów: 213
|
![]() Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Turysta
![]() Grupa: Zachodniopomorskie
Zarejestrowany: Jan 2006
Skąd: borne sulinowo
Inny
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
kwiecień
2005
ZSZ powiat szczecinecki (Szczecinek)
Postów: 984
|
![]()
EGR zawór recylkulacji spalin pozwala spełniać normy ekologiczne w 2,0 jest z tyłu i bardzo kiepski dostęp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
![]()
Zawór recylkulacji spalin część spalin z powrotem wprowadza do układu dolotowego(mniej szkodliwych dla środowiska spalin wtedy idzie do atmosfery).
![]() Legenda: Turbinka Garreta, ta pordzewiałą cześć to tzw. częśc goraca, przez którą przepływaja spaliny, ta cześć po lewej-srebrna, cześć zimna, przez którą jest zasysane i w której jest sprężane powietrze. EGR- zaworek, który jest przykręcony do wkładu dolotowego( w tym wypadku do początku kolektora dolotowego) Spalinki sobie wędrują z turbinki, z czesci gorącej i oprócz tego,że trafiaja do wydechu to maja taką małą dziurkę jeszcze i idą sobie tym wężykiem z turbawki do EGR-a i z opowrotem do silniczka. Jeśli chcemy się pozbyć tego(zaślepić zawór). To w miejscu (jednym z nich) oznaczonych kolorem zielonym odręcamy śrubki i dorabiamy np. kawałek blachy który zasłoni dziurę ( np. coś w kształ uszczelki jaka tam jest tylko, bez dziury w środku aby nie było przepływu spalin). I wsio gotowe. Czas operacji kilkanaście minut ![]() "Sterowanie" turbaki, chyba Grzehoo chciał... Wastegate (zapobiega trafieniu zbyt duzej ilości spalin do części gorącoej turbiny(nadmiernemu jej rozkręceniu bez potrzeby) Część spalin jest odrazu kierowana do wydechu z poienięciem turbo. ![]() [ Dodano: Sro 21 Cze, 2006 17:47 ] Nie mogę się tu dopatrzeć zaworu DV... ![]() ![]() Ale jak to dokładnie działa to nie wiem jeszcze ![]() W każdym razie zaworki te służą do upuszczania nadmiaru ciśnienia w układzie dolotowym (powietrza pomiędzy turbo (częścią zimną) a przepustnicą w przypadku jej nagłego zamnknięcia(przepustnicy) zapobiegając rozsadzeniu czegoś (np. rury dolotowej, albo wyrwania "łopatki" przepustnicy. Jego druga funkcja to ustawienie maxymalnego ciśnienia doładowania, gdzie po przekroczniu go w układnie zaworek ten się otwiera i upuszcza nadmiar ciśnienia. DV (DumpValve, Diverter Valve, baź Down Valve- ![]() BOV (Boost off Valve,lub inaczej AV (Atmospheric Valve)) też upuszcza tylko,że do atmosfery. Aha,wszystkie te zaworki mogą mieć sterowanie pneumatyczne (dlatego się zaślepia EGR, bo zaczyna sie psuć(zahodzić sa dzą) i wpuszczać coraz więcej spalin z powrotem do układu, przez co silnik słabnie i kopci), jak i elektroniczne (ale to już rzadko spotykane full wypasy, teoretycznie mniej awaryjne).
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2011
Ford Focus II
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
2006
RMI powiat mielecki (Mielec)
Postów: 188
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Turysta
Grupa: Pomorskie
Zarejestrowany: Apr 2006
Skąd: Gdańsk
Ford Focus II
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
Postów: 213
|
![]()
Super fotki, wkońcu obejrzałem jakieś fotki, odrazu sie wyswietlają
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gaduła
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Pruszków
Inny
Postów: 1 531
|
![]() Cytat:
http://img106.imageshack.us/img106/6...ikfront7mq.jpg http://img100.imageshack.us/img100/1...nikback4xb.jpg http://img106.imageshack.us/img106/8378/silnikup4tf.jpg http://img100.imageshack.us/img100/2...ikright8rw.jpg [ Dodano: Czw 22 Cze, 2006 09:47 ] Może to OPERA ??
__________________
Szukasz palet drewnianych - zapraszamy Kiedyś TDCI teraz US - VTEC SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Turysta
Zarejestrowany: Aug 2006
Skąd: Poznań
Postów: 19
|
![]() Cytat:
Tak dla ciekawych: "Recyrkulacja spalin (Exhaust Gas Recirculation – EGR) należy do najskuteczniejszych metod wewnętrznego (pierwotnego) ograniczania emisji tlenków azotu przez silniki spalinowe. Kierowanie części spalin do układu napełniania silnika powoduje zwiększenie zawartości dwutlenku węgla i pary wodnej w świeżym ładunku. Większa pojemność cieplna dwutlenku węgla i pary wodnej wpływa na obniżenie średniej temperatury procesu spalania w cylindrach silnika. Jednocześnie EGR obniża zawartość tlenu w powietrzu biorącym udział w procesie spalania, co oznacza, że następuje zmiana wzajemnych proporcji między tlenem i azotem w świeżym ładunku i stąd wynikają warunki mniej sprzyjające tworzeniu tlenków azotu. Recyrkulacja spalin jest powszechnie stosowana we współczesnych konstrukcjach silników ZS małej mocy. Zastosowanie EGR daje bardzo dobre rezultaty w silnikach turbodoładowanym o zmiennej geometrii łopatek kierownicy sprężarki, pozwalając obniżyć emisję NOx w teście ESC o około 50%, bez wzrostu emisji PM. Pełne wykorzystanie korzyści związanych z recyrkulacją spalin, a jednocześnie minimalizację jej negatywnych skutków osiąga się przez elektroniczną kontrolę i sterowanie systemem EGR (rys. 1). Ilość spalin podawanych wraz z powietrzem do cylindra jest ustalana na podstawie prędkości obrotowej i obciążeniasilnika, z wykorzystaniem mapy zapisanej w pamięci jednostki sterującej ECU (rys. 2). " cytat z artykułu prof. Jerzego Merkisza i prof. Leszeka Piasecznego "MOŻLIWOŚCI OGRANICZENIA NEGATYWNEGO WPŁYWU RECYRKULACJI SPALIN NA SPRAWNOŚĆ OGÓLNĄ OKRĘTOWEGO SILNIKA SPALINOWEGO" Zainteresowanym moge podesłać całość. Pozdrawiam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
![]()
Coś tędy
![]() Cytat:
THX
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Klepacz
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Inny
HB 5D
2.5 DuratecRS 305KM manual
październik
2008
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 2 598
|
![]()
To zapodaj na Picia1978@interia.pl
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2006
Skąd: Wrocław/Bielsko
Postów: 34
|
![]()
a pokazal by ktos jak wyglada EGR w TDDI
![]()
__________________
Motocykle zabytkowe srtw.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Postów: 5 916
|
![]() Cytat:
on jest prawie identyczny od 1.8 TD |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
sedan
1.8 TDCi 115 KM manual
październik
2004
DW Wrocław
Postów: 38
|
![]()
A czy na powyzszych zdjeciach da sie odszukac odpowietrzenie skrzyni korbowej i silniczek krokowy ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
|
![]()
silniczek krokowy jest tylko w silnikach benzynowych
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gaduła
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Wawka - Grochoof - Witolin
Ford Focus I FL
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
luty
2004
WF Warszawa Praga Południe
Postów: 1 615
|
![]() Cytat:
A co do odpowietrzenia skrzyni i przedmuchów - czy po wyjęciu bagnetu na chodzącym silniku nie powinno troszkę dmuchać ? Pytam bo u mnie nic nie dmucha i nie wiem czy to dobrze czy nie do końca ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
sedan
1.8 TDCi 115 KM manual
październik
2004
DW Wrocław
Postów: 38
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gaduła
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Wawka - Grochoof - Witolin
Ford Focus I FL
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
luty
2004
WF Warszawa Praga Południe
Postów: 1 615
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
sedan
1.8 TDCi 115 KM manual
październik
2004
DW Wrocław
Postów: 38
|
![]()
Widziec, widze ale wezyka w ksztalcie litery L ktory jest tym odpowietrzeniem to juz nie widze
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2007
Skąd: Kamienna Góra
Postów: 65
|
![]()
troszku odkopie ;
bo ostatni turbinka mi nawaliła i panowie znawcy proszę powiedzcie czy łatwo ja wymontować i czy można podjąć sie tego samemu, dodam ze bede miał turbinkę razem z kolektorem- tzn będę miał za darmoszke cały silnik lecz ma on pourywane korbowody zdaje mi sie, ale mniejsza o to, i pytanie moje następne czy jak założę bov to turbinka będzie bezpieczniejsza?? i w którym miejscu to sie zakłada??, dodam ze silnik ma tddi- 1.8 dziękuje i pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
WIBROWANIE SILNIKA 1.8 tdci 115 | dimaas | Silnik i skrzynia | 9 | 14-08-09 17:51 |
[FFI] Wyjęcie silnika tdci | mkaminski100 | Silnik i skrzynia | 16 | 03-08-09 22:56 |
Zwawosc silnika 2.0 TDCi | foczy | Silnik i skrzynia | 10 | 03-06-08 11:13 |
Kontrolka silnika w 1.8 TDCi | mstomek | Silnik i skrzynia | 6 | 09-10-07 09:04 |
[FFI] wymiana silnika z 1.8 TDCi na 2.0 TDCi | jkb^^ | Tuning mechaniczny | 20 | 11-04-07 17:35 |
Kontakt - |