![]() |
WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca ![]() |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2006
Skąd: Gdynia
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
2001
Postów: 123
|
![]()
Witam.Jako, że dopadła mnie przypadłość migającej sprężynki mam pytanie jakim momentem dokręcić jarzmo trzymające wtryskiwacz do głowicy?.Samochód to focus 1.8 tdci 2001r, 115 KM.Wyszkoczył mi błąd P2339.Chciałbym podmienić wtryskiwacz z drugiego samochodu, który zostawiłem na części i kupiłem drugi w tym samym roczniku i identycznym silniku.Winą uszkodzenia jest napewno złej jakości paliwo, które lałem od dłuższego czasu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Turysta
Grupa: Śląsk
Rafał
Zarejestrowany: Apr 2011
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
październik
2003
SG Gliwice
Postów: 963
|
![]()
Zdiagnozowałeś już, który wtrysk Ci padł?
Ja przy regeneracji jednego, (wymianie zaworka) tak dokręcałem śrubę trzymającą jarzmo że pękła :P więc uważaj. Po wyciągnięciu wtryskiwacza z innego samochodu warto by było oddać go do czyszczenia i kalibracji (nadania kodu) i ogólnego sprawdzenia kondycji. Bez tego może poszarpywać i kto wie, czy nie będziesz miał znowu roboty z tym za miesiąc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2006
Skąd: Gdynia
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
2001
Postów: 123
|
![]()
Co do dokręcenia jarzma wtryskiwacza to znalazłem i jest to 38Nm.Wtrysk uszkodzony zdiagnozowany na 4 cylindrze.Po wymianie nie ma już błędu P2339 ale pojawiły się 3 nowe (P0100 - czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza usterka, P0200 - obwód wtryskiwacza usterka i P0300 - wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach).Mam teraz zmieszae 50/50 paliwo ze stacji i zanieczyszczone.Filtr paliwa wymieniłem.Chce na starych wtryskach wyjeździć całe paliwo a potem wyczyścić cały układ i dać wszystkie wtryski do sprawdzenia i ewentualnie regeneracji.Nie mam za bardzo pojęcia co zrobić z tymi błędami.Nadal miga kontrolka sprężynki po przekręceniu kluczyka i samochód nie odpala.Wtryski mam na nowo zakodowane wszystkie cztery.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Turysta
Grupa: Śląsk
Rafał
Zarejestrowany: Apr 2011
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
październik
2003
SG Gliwice
Postów: 963
|
![]()
Wtryskiwacz składa się głownie z 3 elementów
Końcówka wtrysku -> Zaworek ciśnieniowy -> Cewka O ile 2 pierwsze nie dadzą błędu to walnięta cewka na pewno Objawem zawalonej końcówki wtrysku jest kopcenie i nierówna praca Objawem puszczającego zaworka jest nierówna praca (zwłaszcza na ciepłym silniku) i problemy z odpalaniem ( próba przelewowa prawdę Ci powie o kondycji zaworków.) Walnięta cewka prawdopodobnie nie pozwoli uruchomić silnika albo z wielkim oporem. Podejrzewam że nie tylko wtrysk na 4 cylindrze niedomaga Wypadanie zapłonu może być przez rozjechane dawki wtryskiwaczy Co rozumiesz przez to, że zakodowane miałeś wszystkie 4 wtryski? masz kody IMA ? (Wtryskiwacz commonrail to dosyć precyzyjna bestia, i po jakiejkolwiek ingerencji na przykład rozkręceniu, w celu wymiany zaworka lub końcówki lub nawet wyczyszczenia wszystkiego i skręceniu z powrotem powinno się wtryskiwacz skalibrować na stole probierczym [nadać mu kod IMA] w kodzie tym zawarte są parametry zregenerowanego wtryskiwacza i te kody trzeba wpisać do ECU silnika)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2006
Skąd: Gdynia
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
2001
Postów: 123
|
![]()
Wykręciłem ze starego silnika, który był na chodzie 4 wtryskiwacze.Na czwartym cylindrze podmieniłem wtrysk ze starego.Nie rozbierałem go tylko włożyłem z nową podkładką.Kody, które są na wtryskach wpisałem do programu celem ponownego zaprogramowania.Byłem dziś u mechanika i stwierdził, że mam go spróbować odpalić na plaka.Prawdopodobnie jest zapowietrzony.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2006
Skąd: Gdynia
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
2001
Postów: 123
|
![]()
Temat rozwiązany.Wystarczyło zakodować na nowo wtryski w warsztacie.Mi, mimo kabla viakena i programu ford scan nie udało się tego zrobić.Koszt 120 zł
|
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] Jaki moment dokręcenia świec? | Mieciu | Silnik i skrzynia | 2 | 17-04-15 22:08 |
[MK1] Moment dokręcenia kół | belek | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 11 | 26-11-14 09:40 |
[MK1] Moment obrotowy | Arek-ST | Silnik i skrzynia | 8 | 09-05-10 00:58 |
[MK1] Łożysko tył moment? | michmarmik | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 6 | 25-03-10 22:26 |
[MK1] Siła dokręcenia łożyska koła tylniego | Pazurek | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 2 | 10-11-09 10:58 |
Kontakt - |