WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
27-09-17, 20:25 | #1 |
Turysta
Zlotowicz
Grupa: Małopolska
Zarejestrowany: Feb 2015
Ford Focus C-Max
HB 5D
2.0 Duratec 145KM manual
2006
Postów: 264
|
Po wymianie skrzyni nie mogę włączyć biegów
Panowie mam taki problem. Dziś wymieniłem skrzynie automatyczną 4 biegową na manualną 6 biegową w c-maxie 2.0 16v Duratec. Jest mianowicie tylko jeden problem na wyłączonym silniku biegi można włożyć ale po już po włączeniu silnika biegów nie da się włożyć. Pedał sprzęgła pracuje leciutko bez oporów.
Skrzynia MT6M z silnika 1.8 16V Sci 130KM + do tego wysprzęglik do skrzyni 6 biegowej. Sprzęgło z dumasą z silnika 1.8/2.0 16V Duratec. Przewód z wysprzęglika do pedału sprzęgła był z anglika ale to nie powinno mieć na to wpływu bo w anglikach działa oki. ---------- Post dodany o 20:25 ---------- Poprzedni post był z 19:05 ---------- Dodam iż podczas włożenia biegu na włączonym silniku po prostu jest opór , który nie pozwala włożyć biegu, brak chaczenia i zgrzytania.
__________________
Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce... |
27-09-17, 22:08 | #3 |
Turysta
Zlotowicz
Grupa: Małopolska
Zarejestrowany: Feb 2015
Ford Focus C-Max
HB 5D
2.0 Duratec 145KM manual
2006
Postów: 264
|
Tak moge zrobić, po odpaleniu już nie.
__________________
Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce... Ostatnio edytowane przez Falcon ; 27-09-17 o 22:22 |
27-09-17, 22:22 | #4 |
Ja tu tylko sprzątam...
Zlotowicz
Grupa: WLKP
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: WLKP
Ford Focus III
kombi
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
styczeń
2012
PSE powiat śremski (Śrem)
Postów: 9 739
|
No ale możesz ruszyć? Bieg nie wyskakuje?
__________________
Escort już zezłomowany... Foka MK1 sedan też, teraz EKOnetyczny potwór MK3 w kombi To musisz znać! -->Focus I - sam naprawiam<-- Piszę poprawnie po polsku |
27-09-17, 22:41 | #5 |
Turysta
Zlotowicz
Grupa: Małopolska
Zarejestrowany: Feb 2015
Ford Focus C-Max
HB 5D
2.0 Duratec 145KM manual
2006
Postów: 264
|
Auto rusza jeśli włoże bieg n a wyłączonym silniku i jak odpale autko na sprzęgle auto rusza.
__________________
Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce... Ostatnio edytowane przez Falcon ; 28-09-17 o 09:11 |
28-09-17, 12:37 | #6 |
Turysta
Zlotowicz
Grupa: Małopolska
Zarejestrowany: Feb 2015
Ford Focus C-Max
HB 5D
2.0 Duratec 145KM manual
2006
Postów: 264
|
Odpowietrzone i od 1 do 6 wchodzą, teraz tylko problem z wstecznym, wchodzi bez zgrzytów, ale ma wielki opór by wejść.
__________________
Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce... Ostatnio edytowane przez Falcon ; 28-09-17 o 13:58 |
20-12-17, 12:29 | #7 |
Turysta
Zlotowicz
Grupa: Małopolska
Zarejestrowany: Feb 2015
Ford Focus C-Max
HB 5D
2.0 Duratec 145KM manual
2006
Postów: 264
|
No niestety od czasu przekładni nie było czasu przeprogramować autko z automatu na manual więc jeżdżiłem do 90km/h. Na początku byl problem komunikacji z PCM nie wiadomo czemu ale wczoraj był czas i się udało.
Dodam iż 6 biegu nie ma sensu wbijać poniżej 90km/h w mieście i wtedy jeździmy po mieście do 5 biegu tak jak byśmy mieli skrzynie standartową 5 biegową. Na 6 biegu przy prędkości 90km/h mamy 2000tys/obr a przy 120 2750-2800tys/obr. Więc na trasy rewelacja ale tempomat na 6 biegu nie będzie nam działał , to może kiedyś uda się ogarnąć. Na 6 biegu przy takich obrotach nie ma sensu moim zdaniem jeżdzić bo zajedziemy sobie szybko dwumasę.
__________________
Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce... |
20-12-17, 12:33 | #8 |
Kataryna
Zarejestrowany: Oct 2014
Inny
cabrio
sierpień
1998
Postów: 3 618
|
To się hiperturbina zrobiła z silnika.
__________________
|
28-09-17, 08:04 | #9 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2011
Ford Focus II FL
HB 5D
2010
Postów: 245
|
Wychodzi, że sprzęgło nie rozłącza. Zacząć od odpowietrzenia wysprzęglika jeszcze raz. Jak nie, to może tarcza odwrotnie.
|
28-09-17, 19:54 | #10 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2011
Ford Focus II FL
HB 5D
2010
Postów: 245
|
Może regulacja linki, albo sama linka ma opór.
|
28-09-17, 21:18 | #11 |
Turysta
Zlotowicz
Grupa: Małopolska
Zarejestrowany: Feb 2015
Ford Focus C-Max
HB 5D
2.0 Duratec 145KM manual
2006
Postów: 264
|
Coś pogrzebali przy pedale sprzęgła by się podniosło i wchodzi wsio , czasem ma lekki opór wsteczny .
Teraz przeprogramowanie PCM i będe mógł zdawać relacje jakie efekty spalania czy komfortu jazdy.
__________________
Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce... |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] Problemy po wymianie skrzyni TDDI | szmydu | Silnik i skrzynia | 0 | 28-08-12 15:29 |
[MK1] Drążek skrzyni biegów | Samek_88 | Inne techniczne | 2 | 28-03-10 20:03 |
[FFI] Nie mogę wyłączyć klimy | jonny07 | Silnik i skrzynia | 11 | 20-05-09 21:01 |
nie moge zmieniac biegow | pradka | Silnik i skrzynia | 4 | 13-06-08 15:45 |
Jak odłączyć przewód siłownika sprzęgła od skrzyni? | Lelon | Silnik i skrzynia | 2 | 20-03-07 22:12 |
Kontakt - |