WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
06-01-05, 17:21 | #1 |
Guest
Postów: n/a
|
Jak zrobić interwał wycieraczek za kilka PLN-ów by grabo
Koszt mojego ustrojstwa to 11.25 PLN. Nie trzeba dokupować nowej dźwigni wykorzystujemy tą którą już mamy. Potrzebne części to przełącznik kilkuzakresowy ja kupiłem obrotowy (wielkości zakrętki do butelki, przykręcany nakrętką koszt 9.50 PLN) do tego gałkę koszt 1.45PLN oraz 6 rezystorów koszt 0.30PLN (wartości rezystorów to
1k - 1 sztuka, 9k - 5sztuk.). Po zmontowaniu całości mam przerwy w cyklach pracy wycieraczek 1s,, 3s,,5s,,9s,,15s,,21s,, Ja rezystorki dolutowałem bezpośrednio do końcówek tego przełącznika, szeregowo; pierwszy 1k , kolejne te po 9k w ten sposób otrzymałem rezystancje na poszczegolnych wyprowadzeniach; 1k-na 1 końcówce przełącznika,, 1k+9K=10k na drugiej końc ,,i tak dalej 19k,,28k,,37k,,46k. Z przełącznika wyprowadzamy dwa kable jeden podłączony na początku pierwszego rezystora 1k (UWAGA -WAŻNE by rezystor 1k jednym końcem był lutowany do kabla wyprowadzającego a drugim do pierwszej pozycji przełącznika - w ten sposób nie zaistnieje sytuacja że na wyprowadzeniach przełącznika wystąpi rezystancja ZERO omów czyli zwarcie) , drugi kabel do suwaka przełącznika i do końca ostatniego rezystora (6 końcówka przełącznika) . Te dwa wyprowadzone kable podłączamy następująco ; pierwszy kabel (ten z rezystora1k) do białoczarnego kabelka w kostce przy istniejącym przełączniku wycieraczek (jest to pin10 złącza c441). Drugi kabel ( ten z suwaka przełącznika) do słynnego białego kabelka przy tymże włączniku wycieraczek (pin 1 złącze c441) jeśli ktoś nie ma białego kabelka trzeba przeciągnąć go z ,,pin 4 złącza c 105,, które jest pierwsze od góry podłączone do modułu GEM który jest z kolei przy prawym słupku za schowkiem(dokładny opis podłączenia tego kabelka jest już w FAQ opisał to nasz kolega klubowy). Urządzonko przymocowałem do dolnej obudowy kolumny kierownicy około 4 cm za stacyjką (tam jest sporo miejsca )z zewnątrz jedynie mała czarna gałeczka .Działa wyśmienicie a koszt 11.25 PLN!!!! [/b] |
06-01-05, 17:23 | #2 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: WWA
Postów: 27
|
brawo za pomysl
__________________
MCN był: Mondeo MKIII 2.0TDCi jest: BMW E-39 530d Skype: mcnpl. <- [you:24776556c6] tak, na koncu jest kropka |
25-01-05, 21:42 | #3 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznań
Postów: 16
|
No super...
Brawo
Zainspirowany Twoim rozwiązaniem postanowiłem nieco stuningować je.... Zamiast przełącznika zastosowałem potencjometr (47k w mojej wersji akurat typu B) połączony szeregowo z opornikiem 1k do wyprowadzeń przełącznika (jak w Twoim opisie). Miałem magiczny biały kabelek, więc troszkę pracy odpadło... Największym problemem było zdobycie takiego potencjometru, który zmieściłby się do środka do wajhy... mimo zakupu róznych potencometrów i suwakowych i obrotowych, tablicowych i do druku, w końcu zastosowałem potencjometr obrotowy Alpsa, montowany do druku. Potencjometr pochodzil z uszkodzonego monitora, więc jego koszt był znikomy, ale w sklepie z cześciami elektronicznymi nie powinien kosztować więcej jak 5 zł. Po wymontowaniu przełącznika wycieraczek udalo mi się z czuciem wyrwać końcówkę przełącznika (w miejscu przewężenia jest połaczenie, należy z czuciem wyrwać końcówkę z piktogramami od pozostałej części przełącznika, oczywiście po wcześniejszym wymontowaniu całości) i przeciągnięciu kabelków przystąpiłem do wlutowania ich w odpowiednie wyprowadzenia (trzeba niestety rozebrać również przełącznik, co nie jest akurat trudne, gorzej złożyć go z powrotem - przyda się miejsce na stole nie tylko na duże piwo!!). W odłączonej gałce wiertłem fi 7 mm wywierciłem otwór w takim miejcu, aby zmieścił się tam mój potencjometr, tak aby schował się we wnęce, ale żeby wystawały wyprowadzenia, czyli mniej więcej środek otwotu 10mm od krawędzi. Ze względu na trudność wprowadzenia potencjometru wykonałem rozcięcie w taki sposób, aby oś potencjometru przecisnąć do otworu. Potem trzeba podlutować szeregowo do potencjometru rezystor i do takiego zestawu podlutować kabelki wyprowadzone z przełącznika. Potencometr umocowałem poprzez zalanie go we wnęce klejem topionym w pistolecie. Całość zmotowana działa świetnie zapewniając płynną regulację, a dodatkowo zmieściła się we wnętrzu przełącznika. Pozdrawiam Humiś Silver Arrow 1,6 '01 PS. Jeżeli mój opis jest niejasny proszę pytać...
__________________
Humiś FF Humis' Silver Arrow '01 1,6 |
25-01-05, 23:56 | #4 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznań
Ford Focus II FL
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
2008
Postów: 321
|
muszę to zobaczyć na żywo na jakimś spocie poznańskim bo jestem tym bardzo zainteresowany
__________________
Był FFI 2000 oraz FF I 2003 1.6 16V 1.6 16V Jest FF II 2008 1.8 TDCI GOLD X (115PS) |
26-01-05, 08:18 | #5 | |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa Saska Kępa
Postów: 304
|
Cytat:
__________________
VW PASSAT 2.0 TDI |
|
26-01-05, 11:08 | #6 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznań
Ford Focus II FL
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
2008
Postów: 321
|
Jak najbardziej jeśli kolega autor tego wiekopomnego dzieła nie ma dostępu do cyfrówki to ja siem zaoferuję zrobić te zdjęcia i zamieścić na forum
__________________
Był FFI 2000 oraz FF I 2003 1.6 16V 1.6 16V Jest FF II 2008 1.8 TDCI GOLD X (115PS) |
26-01-05, 11:56 | #7 | |
Administrator
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: Jan 2005
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
wrzesień
2011
Postów: 2 055
|
Cytat:
|
|
26-01-05, 12:22 | #8 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznań
Postów: 16
|
Zrobie fotki...
Dzięki bardzo za oferowaną pomoc, ale mam aparacik i zrobie fotki... Dajcie mi troszkę czasu, może nawet dziś, ale nie obiecuję...
A gdzie wystawić fotki, tutaj?? Bo chyba zgodnie z Netykieta nie można, a moze się mylę?? Pozdrawiam Humiś
__________________
Humiś FF Humis' Silver Arrow '01 1,6 |
26-02-05, 21:41 | #9 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Polska
Postów: 60
|
Powiem tak. Pracy z interwałem czasowym do wycieraczek jest na 1 -2 godziny, a o ile lepsza jazda przy deszczyku, czy padającym śniegu, tego się nie da opisać, polecam wszystkim, zrobiłem to właśnie dzisiaj i już miałem okazję przetestować - bajera !!!. Dodam że również zrobiłem kilka fotek, tak jakby ktoś tez chciał, a potrafi to zrobić każdy, kto umię przykręcić śrubkę.
Polecam wszystkim |
07-03-05, 18:28 | #10 |
Turysta
Zarejestrowany: Mar 2005
Skąd: pomysł, że wawka ?
Ford Focus II
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
2008
WPR powiat pruszkowski (Pruszków)
Postów: 395
|
normalnie w fokach płynna regulacja wycieraczek przednich jest opcja a nie "wadą fabryczną" - dlatego też mamy te "białe kabelki"
oryginał dźwignia z potencjometrem kosztuje na szrocie około 50 pln. i teraz pytanie - czy wystarczy jak ją zamontuję i podepnę kostkę ? czy też trzeba coś cudować jeszce dodatkowo z tranzystorami jakimiś i czym tam jeszcze Gość straszy w pierwszym poście ? |
07-03-05, 19:13 | #11 | |
Dukacz
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Ropienka
Postów: 1 230
|
Cytat:
__________________
Dowcipny człowiek zawdzięcza najczęściej więcej niż połowę swego pomysłu durniowi, na którego trafił Georg Lichtenberg |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] Interwał wycieraczek - montaż, dobór manetki, podpowiedzi. | jeebs | Elektryka, audio i alarmy | 166 | 12-12-17 11:24 |
Interwał wycieraczek | djremo | Inne techniczne | 1 | 27-12-06 16:54 |
Interwał wycieraczek i złącza... | Fokal | Elektryka, audio i alarmy | 1 | 09-05-06 15:37 |
Manetka wycieraczek z interwałem | rudyEC | Elektryka, audio i alarmy | 1 | 08-02-06 23:53 |
Interwał wycieraczek | GreGX100 | Inne techniczne | 2 | 14-03-05 23:37 |
Kontakt - |