![]() |
WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca ![]() |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
Turysta
Marek
Zarejestrowany: Oct 2010
Skąd: Podkarpacie/Przemyśl
Ford Focus I
kombi
1.8 Zetec 115KM manual
1999
RP Przemyśl
Postów: 25
|
![]()
Witam,
Od dłuższego czasu borykam się z problemem dużego spalania i lekkiego falowania obrotów (nierówna praca silnika na biegu jałowym) wskazówka prawie stoi w miejscu nie widać aby się ruszała i obroty oscylują na poziomie ok 800rpm . Tak jest zarówno z podłączonym VSS jak i odłączonym. Problem polega na tym, że VSS wymieniłem ok. 3 miesięcy temu na firmy EPS. Na wymianę zdecydowałem się ze względów - gdy podczas jazdy np. na 5 biegu 2tys rpm i wcisnąłem sprzęgło to obroty szły strasznie do np. 5tys i albo opadły do wartości 800 rpm albo utrzymywały się do momentu zatrzymania pojazdu i po wymianie na jakiś czas miałem spokój. Teraz borykam się ze spalaniem. Odłączony VSS pokazuje mi na komputerze pokładowym spalanie w litrach na godzinę ale chwilowe i jest ono średnio 6-8l/h (realnie na stacji benzynowej wychodzi ok 10L-11L/100km tryb mieszany prędkość jak to na trasie bywa 80-120km/h). Problem zaczyna się w momencie podłączenia VSS i po za spalaniem w tym samym trybie jazdy wychodzi ok 14L-15L/100km. Podczas wyciskania sprzęgła np. dla zmiany biegu obroty lekko podskakuja np. jeśli jadę z obrotami 2tys rpm. i wyciskam sprzęgło podskakuje mi na ułamek sekundy na 2,3tys rpm po czym opada do 1,5 tys rpm tutaj na chwilkę jak by zwolniło i dopiero wtedy do 800-1000 rpm. Ciekawe wskazania komputer daje również, gdy np. pocisnę biegi 1,2,3,4 do np. 5-6 tys rpm (tryb sportowy ![]() Nie wiem czy to ma jakiś sens ale używany komputer pokładowy sam zamontowałem i myślę, że to nie ma większego znaczenia, gdyż wydaje mi się że on odczytuje wartości z czujników a nie steruje pracą silnika... Zapomniałem dodać, że prawie za każdym razem podczas uruchamiania silnika robi się test zegarów może to coś mówi? Proszę was o pomoc drodzy forumowicze co radzicie sprawdzić i na jaki problem wam to wygląda. Szukałem dużo ale mojego konkretnego przypadku nie mogę nigdzie znaleźć dlatego postanowiłem założyć nowy temat mam nadzieję komuś się jeszcze przyda i pomoże. Ostatnio edytowane przez kzkpl ; 21-12-14 o 11:55 |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK2] 1.8 TDCi - Nierówna praca silnika , opadająca temp silnika | filippp72 | Silnik i skrzynia | 3 | 04-11-14 19:01 |
[MK1] Zetec 1.8 B+G - kąt wyprzedzenia zapłonu, spalanie, cut-off i twarda praca | krisker | Gaz i zagazowane Foczki | 2 | 03-09-14 08:12 |
[MK2] Głośna praca wtrysków, spalanie stukowe 1.6 tdci | Kuras1000 | Silnik i skrzynia | 2 | 07-10-13 12:09 |
[MK1] Głośna praca silnika | krauss | Silnik i skrzynia | 0 | 28-12-09 16:33 |
praca silnika | kuffs | Silnik i skrzynia | 0 | 20-03-08 18:50 |
Kontakt - |