WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
Tuning mechaniczny Co zrobić żeby nasze foki lepiej jeździły, lepiej skręcały i w ogóle były fajniejsze... Optyka piętro niżej!!! |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
18-06-09, 15:33 | #1 |
Moderator
Grupa: Warszawa
....
Zarejestrowany: Feb 2009
Skąd: Warszawa
Inny
HB 3D
2.0 Zetec 215KM manual
czerwiec
2001
WE Warszawa Mokotów
Postów: 4 454
|
[2.0B] - montaż większej przepustnicy
Standardowa przepustnica do silnika 2.0 Benzyna / 130KM jest dosyć restrykcyjna.
Średnica przepływu powietrza w przepustnicy jest 54mm. Średnica wlotu powietrza do kolektora dolotowego to 59mm. Srednica wylotu powietrza z przepływomierza - ponad 65mm. Tak więc widać, że jest to "najchudszy" element układu dolotowego w tym silniku. Można zainwestować i kupić dedykowane przepustnice o średnicy nawet 72mm. Tylko pojawiają się problemy: - w czysto sportowych przepustnicach nie ma kanału dla silnika krokowego wolnych obrotów. - tak średnica wlotowa kolektora dolotowego to 59mm, nie ma sensu montować większej przepustnicy. Utowrzymy tylko próg, który będzie tworzył niepotrzebne zawirowania powietrza. - trzeba dorobić mocowanie linki gazu. - trzeba dorobić rurę z dolotem powietrza od przepływomierza. Tutaj z pomocą przychodzi nam Ford. Ten sam silnik występuje w innych modelach Forda, ale z innymi przepustnicami. I tak dla przykładu w Cougarze mamy przepustnicę o średnicy 58mm. W przepustnicy z Cougara inaczej jest tylko rozwiązane mocowanie linki gazu - tutaj potrzebne są dwa cięcia diaxem (ucinamy podnóżkę, która opiera się o kolektor dolotowy Focusa) - pokazane jest to na rysunku poniżej, czerwoną strzałką. Tak samo wygląda z przeróbką otworu do mocowania pancerza linki gazu na stelażu - tutaj 2 cięcia i jedno spawania. U mnie to zostało pokazane na rysunku poniżej. Standardowa rura łącząca przepustnicę i przepływomierz nie pasuje z powodu innej średnicy zewnętrznej obu przepustnic i innego sposobu mocowania rury. Tutaj należy wykonać rurę łączącą przepustnicę i przepływomierz z uszami na śrubki. U mnie to wyglądało tak. Całość zmontowana wygląda tak. Czas wykonania ~2 godz. Koszty ~200zł Zmiany w zachowaniu silnika: - wolne i niskie obroty - brak zmian - wysokie obroty - wyczuwalna poprawa - silnik szybciej reaguje na pedał gazu. Dobre przy szybkiej jeździe, gorsze przy manewrowaniu i jeździe w korku. |
Tagi |
przepustnica |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] Kierownica trzęsie na boki przy hamowaniu z większej prędkości | EQALISER | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 29 | 16-04-17 14:32 |
Montaż przepustnicy 2.0 w sliniku 1.6 | DejaVu | MK1 | 2 | 15-07-12 16:28 |
[MK1] 1.6B Ustawienie przepustnicy | marfm76 | Silnik i skrzynia | 10 | 03-05-11 18:18 |
[MK1] Potencjometr przepustnicy | slawekz1 | Silnik i skrzynia | 3 | 13-12-09 22:49 |
[FFI] Potencjometr przepustnicy? | artche | Silnik i skrzynia | 0 | 19-09-08 16:26 |
Kontakt - |