View Single Post
stare 30-05-11, 20:32   #6
kna1st
Turysta
 
Zarejestrowany: Sep 2010
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
2001
Postów: 12
Domyślnie

Przepraszam za post pod postem ale nie ma innego sposobu na odświeżenie tematu.
Cytat:
Napisał kna1st Zobacz post
silnik jest zimny - wszystko jest OK. Gdy wskazówka temp. ustawia się w połowie zaczynają się małe nieprzyjemności. Przy zmianie biegów obroty wzrastają albo utrzymują się na swoim poziomie ale straaaasznie powoli opadają, nieraz czuję się jak jakiś emeryt co wysprzęgla i zmienia bieg a nie spuszcza nogi z gazu. To samo jest przy dojeżdżaniu do skrzyżowania - wrzucam luz a obroty utrzymują się na poziomie 2tys. jak się zatrzymam całkowicie to opadają na 1.5tys. i dopiero po jakichś 5 sek spadają na ok.900. Najgorzej jest w korkach bo na 1 czy 2 auto nieraz samo jedzie bo sobie trzyma te ok.2000 obr. i muszę wysprzęglać, dochamowywać itd. ale taką jazdą to ja sprzęgło, które i tak już nie jest rewelacyjne zaraz skończę.
Na postoju jest to samo - przygazuję to oborty wracają na 2000, stoją chwilkę później 1500, ok. 5sek i 900.
Aha jeszcze na postoju jak przygazowuję to wskazówka z obrotami wzrasta z opóźnieniem tzn, ja noga na gaz a obroty za ułamek sekundy wzrastają.
Jeszcze jedno
Jak przygazuję i oborty zaczynają powoli opadać i delikatnie zacznę dodawać gazu to silnik przez chwilę jakby się zamulał, tak jakbym wrzucił 4kę przy 30/h, nie wiem o co w tym chodzi.
Problem nadal występuje

Od ostatniego razu zdążyłem wymienić czujnik VSS (licznik świrował), zresetować kompa bo po wymianie vss pokazywał mi 2 błędy o niewłaściwej prędkości i stanie licznika, przeczyścić krokowca.

Zauważyłem jeszcze że raz na jakieś 5 odpaleń, zaraz po zaskoczeniu silnika obroty troszkę falują tzn w przedziale ok. 1000-1100 takie sekundowe podbijanie obrotów.
Jest też dziwna rzecz ( chyba że focusy tak mają) jak stoję w korku i obroty się już ustabilizują na tej kresce przed 1000, a mam z górki i puszczę samochód na luzie to obroty automatycznie powoli się podbijają do 1500 - 2000 w zależności jak długo samochodem jechałem wcześniej. Dziwne rzeczy.

I teraz nie wiem co najpierw wymienić potencjometr tpp ( może mam strasznego pecha i 3 sztuki które mam są padnięte? 2x oryginał + 1 zamiennik ) czy raczej kupić krokowca? A może wymienić kable WN?- choć to ostatnie chyba nie ma nic do moich problemów ale tak strzeliłem
kna1st jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem