Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Silnik i skrzynia (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=34)
-   -   [MK2] 1.6 TDCi Brak mocy (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=80922)

tomas2303 29-07-17 23:17

1.6 TDCi Brak mocy
 
Witam.
Kilka tygodni temu miałem remontowany silnik. Przy odbiorze samochodu silnik równo chodził, wszystko było ok. Już następnego dnia wracając z pracy(dojeżdżam 50 km) zauważalny była spadek mocy. Następnie po kilku dniach zaczął głośno chodzić(stukanie). Przestraszyłem się, że coś źle złożyli. Mechanik przyjechał i stwierdził, że to prawdopodobnie wtrysk. Wlałem środek czyszczący wtryski. Po 100 km przestało stukać, ale w tym czasie samochód stracił w ogóle moc. Można nim jechać, ale na 3,4,5 biegu prawie w ogóle nie przyspiesza. Pedał w podłodze a samochód tylko delikatnie na to reaguje. Macie jakąś diagnozę, wtryski czy coś innego?

Tal-Rash 30-07-17 20:18

To moze byc bardzo wiele rzeczy. Skoro silnik byl remontowany to wyglada na to ze ktos odwalil fuszere. Co dokladnie bylo robione i dlaczego?

tomas2303 30-07-17 20:56

Pękł łańcuszek napinaczy wałka rozrządu i on narobił dużej szkody. Bardzo dużo rzeczy było wymienione, m.in. dźwignie zaworowe, popychacze, 2 wałki rozrządu. Dodam, że do pełnego baku dolałem środek do czyszczenia wtryskiwaczy.

Tal-Rash 30-07-17 21:22

Reklamacja naprawy. Spieprzyli coś. A naprawianie za pomoca srodka do czyszczenia wtryskow to jak szturchanie kogos kto ma zawal z tekstem wez przestan. Wnioskuje ze naprawa byla u januszy mechaniki w wersji tanio prosze.

tomas2303 30-07-17 21:23

Naprawa była w dużym warsztacie w Bydgoszczy. Środek ten wlałem bo kilku mechaników, u których byłem z tym stukaniem stwierdzili, że prawdopodobnie może to być wtrysk.

Tal-Rash 30-07-17 21:32

Reklamacja stary. Nic tu gadanie nie pomoże. Dziesiatki rzeczy mogly pojsc zle. Poza tym po zerwaniu lancucha rozrzadu uszkodzenia mogly byc okrutne i trudne do diagnozy. Nawet niemozliwe do diagnozy. W takim przypadku wymieniac lepiej slupek niz wdzystko co moglo ulec uszkodzeniu w sposob niewidoczny, wal, korby, tloki, walki, zawory... Itd.
Co do wtrysku. Wtryski sprawdza sie na maszynie, test wtrysku konczy sie kodem kod wpisuje sie do ecu. Przestan odwiedzac mechanikow ktorzy mowia moze wtrysk tylko odwiedz takiego co wtryski wezmie na stol i sprawdzi na maszynie.

jacekcrv 30-07-17 22:29

Duży warsztat w Bydgoszcz tzn?

tomas2303 01-08-17 22:42

Komputer pokazał błąd EGR. Czy silnik uszkodzony w ten sposób jak wyżej opisałem mógł uszkodzić ten zawór bo wcześniej nie było żadnych takich objawów, czy mechanik składający silnik mógł zrobić coś nie tak? Warto kupić używany?

langolier 02-08-17 23:40

.

yarek444 03-08-17 14:48

Zaślep EGR, jedz do kogoś na jego elektroniczne wyłączenie i po kłopocie.
Wymiana kosztuje dużo $$.

Tal-Rash 03-08-17 18:49

Szczerze wątpie że to egr jest problemem.

tomas2303 03-08-17 23:53

Wydaje mi się, że to jednak będzie egr. Diagnostykę przeprowadził facet, który miał już takie przypadki. Spadek mocy to jeden z objawów uszkodzonego egr. Chociaż nigdy nie wiadomo dopóki się nie wymieni danej części. Dopiero na wtorek jestem umówiony bo nigdzie wcześniej nie mogłem się dostać do mechanika. Wystarczy kupić sam zawór czy lepiej z przewodem elektrycznym?

tomas2303 08-08-17 23:02

Wymiana EGR pomogła. Samochód odzyskał moc, choć wydaje mi się nie taką jak sprzed remontu silnika. Najważniejsze, że można nim już jeździć.

choobec 15-08-17 10:52

Po co zaślepiacie EGR przy sterowaniu elektronicznym? U mnie jak sterownik pokazywał błędy z EGR to wykasowali mi EGR ze sterownika i skończyły się problemy. Mój mechanik stwierdził, że wykasowany EGR jest nieaktywny, bo komputer go nie otwiera. Więc nie jest to załatwienie sprawy na zasadzie - pokazuję błąd to zrób tak żeby go nie pokazywał. Kupiłem zaślepkę z uszczelkami, która leży do dzisiaj w opakowaniu. Po skasowaniu EGR ze sterownika ustało kopcenie, auto odzyskało moc którą straciło. Przy okazji był wycinany DPF. Skoro ktoś nie wymienia zaworu na nowy to chyba nie ma sensu dodatkowo go zaślepiać, bo samo zaślepienie nic nie da - komputer dalej będzie wywalał błędy, a skasowanie go ze sterownika załatwia całą sprawę. Mam rację czy wprowadzili mnie w błąd? :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi