![]() |
Wyżłobienia na przegubie wewnętrznym
Witam.
Rozebrałem przeguby wewnętrzne, na lewym (od str. kierowcy) nie ma żadnych luzów natomiast na prawym jest luz ok 0,5-1mm zauważyłem również wyżłobienie na kielichu o powierzchni ok 1 cm2 powierzchnia jest gładka, wyżłobienie jest tylko w 1 miejscu na głębokość ok 0,5-1mm czy takie małe wyżłobienie może powodować drgania podczas przyśpieszania ??? proszę o wypowiedź osoby które przerabiały ten temat... |
niestety tak miałem ten sam problem wyzobienia sie później tak wyrobiły ze kierownica w koncu napier.....
jedyna opcja szykuja kase na nową półoske |
1000 zł nowa - zamiennik, sam przegub oryginał 820.... jakiej wielkości miałeś te wyżłobienia?
|
Cytat:
|
Ok ale czy ktoś z Was OSOBISCIE sprawdzał te wyżłobienia? przecież to niecały milimetr luzu przy obracaniu półosiami, sprawdzałem w c-maxie rodziców jest taki sam luz ale nic nie drga.
Do wymiany miałem też drażek kierowniczy i łożysko górne amortyzatora.... |
Cytat:
|
Poskładałem auto na starych półosiach - 0 drgań !!! wystarczyło wypełnić przeguby smarem i nie ma żadnych luzów. Dobrze radzę wszystkim u których pojawią się drgania - ściągnąć osłony i sprawdzić smar, wyżłobienia 0,5-1mm nie powodują żadnych drgań, a tworzą się wtedy gdy jest za mało smaru !!!
|
No nie wiem. Ja miałem dwa podejścia. Za pierwszym razem mechanik wymontował obie półosie, sprawdził co jest nie tak i złożył, oczywiście wypełniając przeguby smarem. Po tym pierwszym podejściu nie było żadnej poprawy. Pomogła natomiast wymiana przegubu, czyli drugi etap walki.
|
Luz na przegubie musi być ok 1 mm w końcu gdzieś ten smar musi być między krzyżakiem a kielichem, jeśli jest wyczuwalny ręką i słychać stukanie przy ruszaniu półosią to znak że jest za mało smaru. Dobrze radzę wszystkim sprawdzić te luzy aby dało się tanim kosztem uratować półosie, wyżłobienia nie robią się bez przyczyny tylko z braku smarowania.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.