![]() |
Olej w zbiorniku p³ynu ch³odniczego.
Witam. Niedawno zauwa¿y³em ¿e w zbiorniku wyrównawczym p³ynu ch³odniczego pojawi³a siê warstwa oleju.
By³o go coraz wiêcej. Jaka mo¿e byæ przyczyna, proszê o jak najszybsz± odpowied¼. |
Moze byc uszczelka pod glowica, ale moze i byc chlodniczka oleju za silnikiem. Ja bym zaczal od tego drugiego.
|
A mia³ kto¶ w ogóle taki przypadek ??
|
Ka¿dy przypadek jest inny. To sa chyba jedyne miejsca gdzie olej ma kontakt z p³ynem (no po za g³owic± i blokiem, ale to raczej wykluczam)
|
a dlaczego wykluczasz g³owice i BLOK.
|
KonDix2000,
Jed¼ do dobrego mechanika........ |
Umówiony jestem na prze¶wietlenie silnika ale dopiero na 15 wrze¶nia [fachowiec stawia na uszczelkê pod g³owica lub na sam± g³owicê] czyli koszt od 700 do 1500z³ co mnie zabi³o ^^
Ale jak by siê okaza³o szczê¶liwym trafem ¿e to ta ch³odnica oleju to by³ bym niezmiernie uradowany bo sam by³ bym w stanie to wymieniæ. Zauwa¿y³em tak¿e ¿e obok intercoolera po lewej stronie gdzie odchodz± kabelki jest olej tak¿e na tych kabelkach, mo¿e to ma jaki¶ zwi±zek z tym ??. Aha i tutaj troszkê z innej beczki, a mianowicie to gdzie siê znajduje turbosprê¿arka, nie wiem czemu nie s³yszê ¿adnego gwizdu przy zwiêkszeniu obrotów, jak wy macie w swoim TDDI ?? Czekam na odpowied¼. |
Nie wiem czemu mechanicy jak s³ysz± s³owa "wyciek", "p³yn" lub "olej" to od razu zabieraj± siê za g³owicê. Zgadzam siê, ¿e czêsto jest to g³owica, ale najpierw siê diagnozuje.
Je¿eli nie przegrza³e¶ silnika to szua³bym w ch³odniczce. Sama g³owica to wa¿acy z 30kg kawa³ ¿eliwa wiêc raczej naprê¿eñ ogromnych tam nie ma. Blok te¿ raczej bym wyklucza³, bo sam z siebie prawie nigdy nie pêka. Najgorsze, ¿e wyciek jest wewêtrzny i cokolwiek bêdzie trudno zdiagnozowaæ. Musia³by¶ pod³±czyæ ci¶nienie pod ch³odniczkê i zobaczyæ czy jest przej¶cie lub wlaæ nafty gdzie jest olej i zobaczyæ czy przep³ynie przez noc. |
Cytat:
|
Móg³ by¶ mi obja¶niæ co mam zrobiæ z ta nafta ??
A pan UP [to znaczy ¿e TDDI nie ma turbiny ??] EDIT: Ju¿ przeczyta³em o tym ¿e w foczkach turbiny nie s³ychaæ jak jest wszystko szczelne^^ |
Ma ale nie ¶wiszczy tak charakterystycznie jak TDI.
|
Odkrecasz chlodniczke od silnika - dwa kanaly olejowe na zlaczeniu z silnikiem i dwa polaczenia wezy wodnych. Chlodniczka jest z razem z filtrem wiec go tez odkrecasz.
Sprawdz dokladnie czy nie ma pekniec lub innych uszkodzen. Jezeli nic nie widzisz to wyczysc dokladnie i wlej nafte tam gdzie jest plyn normalnie i zostaw na noc. Dobrze, zebys zostawil oba weze gumowe na chlodniczce, to wtedy cisnienie bedzie wieksze i nic sie nie wyleje. Wazne, zeby nie rozlac nafty do kanalu olejowego a ten, zeby byl suchy. Zalej tak, zebys widzial poziom nafty w wezu (zalej az prawie zacznie sie wylewac) Rano sprawdzasz czy poziom nafty sie zmniejszyl w wezu opraz czy wyplynie z dziur gdzie normalnie plynie olej - jesli jest to znaczy, ze jest przejscie (pekniecie) i trzeba wymienic chlodniczke. Jest niestety ryzyko uszkodzenia ktore ujawnia sie tylko na goraco, ale nie namawiam Cie na wymiane chlodniczki w ciemno. Sprawdz najpierw to. Uzywasz nafty, bo ona przechodzi przez najmniejsze otwory . Uklad wyczyscisz najszybciej proszkiem do prania - nie pieni sie jak plyn do naczyn, a rownie dobrze wiaze olej. Jezeli chodzi o akustyke turbo to trzeba uderzac do teoretykow, ja to tylko praktyk jestem, wiec nie znam tego powodow. Wez jednak pod uwage, ze diesel nie ma przepustnicy wiec nie ma naglych spadkow cisnienia jak w benzynie. Nie bedziesz mial tego swistu jak chlopaki z Lanosow z gadzetami z Allegro. nie wiem tez jakie doladowanie daje turbo forda wzgledem VW, bo to tez ma znaczenie. No a reszta to juz role blow off/waste gate. Jak pamietam diesle nie maja tej pierwszej, ale moge sie mylic. Pewnie kazdy dzieciak na roweku czytajacy GT wie i powie Ci nawet jak zwiekszych moc, ale ja po prostu nie pamietam. |
Uszczelka pod g³owica, fura siê nie grzeje?
|
Cytat:
Sprawdzê dla potwierdzenia, ale wydaje mi siê, ¿e tu kana³y wodne s± do¶æ daleko od olejowych |
Jeszcze mam pytanie, dzisiaj odczepi³em gumy ³±cz±ce intercooler z rur± dochodz±c± do silnika i do turbiny i okaza³o sie ¿e ich scianki tak¿e s± ca³e w oleju czy to mo¿e byæ powi±zane z tym wszystkim czy np turbina pryska olejem lub jeszcze co¶ innego ?
|
Cytat:
|
No i mnie to spotkalo.caly zbiorniczek zawalony byl olejem.przy sprzedazy gosciu mowil ze uszczelka byla wymieniana wraz z glowica.olej ze zbiorniczka wyszyscilem.do domu 200km :( jak myslicie moze to byc wina chlodniczki oleju?
|
tez to mialem chlodniczke wymienilem w zeszlym roku 80zl uzywka oleju bylo az czarno w wiadrze jak spuszczalem. z 6 razy juz spuszczalem plyn ale zbiornik czysty nie jest choc oleju juz nie ma. najlepiej rozpiac chlodnice, nagrzewnice i wezem z woda przeplukac niestety nie mam takiej mozliwosci i spuszczam i nalewam co jakis czas-za kazdym nastepnym jest lepiej
+ ze trafilem na promocje i kupilem na zapas plyn banka19zl trzeba uwazac na srube ktora laczy przewod stalowy (powrot oleju z turbiny)z chlodniczka jest pusta w srodku i latwo ja ukrecic a jak za slabo dokrecicie bedzie sie lalo |
Zbiorniczek wyczyscilem ze wyglada jak nowy ;-) pod sprezonym powietrzem troche wyplukalo tego syfu z wezykow.niestety musze szukac lokalnego mechanika bo bez kanalu sie nie idzie dostac do tej chlodniczki.no i oby powrot do domu byl bez niespodzianek a tam to juz mam swoich zaufanych mechanikow :-)
|
dziwny problem wymiana uszczelki?
Wita.Posiadam Focusa mk 1 2003 r 1.8 TDCI.No i pewnego razu po przejechaniu 30 km samochod zaczal sie mega grzac.Pojechalem kawaleczek no i foczka sie wylaczyla.Po otworzeniu maski ku memu zdziwieniu zobaczylem ze,ze zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego zaczal leciec wrzacy olej.Co to moze byc?Uszczelka pod glowica? Prosze o pomoc.
|
f5
|
UPG albo pêkniêta g³owica.
Demonta¿ i oglêdziny. Najlepiej jak najszybciej, ¿eby cylindry nie zardzewia³y jak p³yn poszed³ do komory spalania. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.