Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Silnik i skrzynia (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=34)
-   -   krzywka pompy wtryskowej-usterka FF 1.8TDCi 115km (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=27479)

niedziel 23-05-09 13:51

krzywka pompy wtryskowej-usterka FF 1.8TDCi 115km
 
Witam jestem nowy na forum(jesli juz był taki temat to sorry) pisze gdyz szukałem odpowiedzi tu na forum ale nie mogłem znalesc konkretnej odpowiedzi na moj problem :cry: a mianowicie kupiłem jakies 4 dni temu Focusa 1.8 TDCi 115km z 2001r przebieg 172tys. Problem polega na tym ze podczas jazdy bardziej ostrej -choc nie zawsze z tego co narazie zauwazyłem zapala mi sie kontrolka swiec żarowych ,silnik nie gasnie ale nie reaguje na dodawanie gazu trzeba go wyłaczyc i ponownie odpalic wtedy jest ok.wiekszosc pewnie wine zwali na pedał gazu(tez tak myslałem [banghead] ) wiec kupiłem pedał gazu wydałem blisko 400zł i okazało sie ze problem nadal jest.podjechałem na komputer i wyskoczyly błedy pod nazwa: kontrola cisnienia w szynie paliwowej i nastepny bład krzywka pompy wtryskowej -usterka. mechanik odłaczyl kompa skasował błedy i kazał przyjechac jak tylko problem sie powtorzy. wrociłem za 5 min :P bo znowu ta kontrolka sie zapaliła i teraz tylko jeden bład wykazał :krzywka pompy wtryskowej-usterka. dodam ze wymieniałem olej w silniku filtr oleju i paliwa. prosze o pomoc jesli ktos wie co co tu chodzi.pozdrawiam

[ Dodano: Sob 23 Maj, 2009 20:13 ]
Ludzie pomozcie [notworthy] co oznacza ten bład?? czy to cos powaznego??

thermalfake 23-05-09 22:14

do rozebrania i dokładne oględziny pompy wtryskowej wysokiego ciśnienia

Bula_BB 23-05-09 22:55

Witam. Z tego co mi wiadomo to ten pierwszy błąd pojawia sie zawsze gdy zdusisz silnik i zgasnie. Sprawdzalem to z kolega, on kasowal błąd a ja "dusiłem" silnik i błąd powracał. Pozdro[/quote]

toledo 24-05-09 07:37

Witaj.Odpal samochod i wyciagnij kostke od potencjometru gazu jesli zachowanie jest takie same wymień potencjometr ,może byc anglik jest taniej tylko bebechy samemu przełożyc .Pozdro

niedziel 24-05-09 10:20

Witam kupiłem cały pedał gazu i tam tez jest ten potencjometr.pojechałem do mechanika załozył go i problem tez sie pojawił w dodatku po chwili gaz jakby nie oddawał silnik nie chciał schodzic z obrotow pedał niby oddałwał ale obroty zostawały :?: wymieniłem na stary bo nie wiedziałem co jest grane. czy to wina pedału czy moze jakos trzeba go ustawic :?: "toledo" wiec nie wiem czy to od tego skoro bład jaki wykazał komp to :krzywka pompy wtryskowej. a nowy pedał załozylem a problem tez sie pojawił. nie wiem juz sam co z tym zrobic.

toledo 24-05-09 11:28

Witaj .Ja to tak zrobiłem pojechałem na szrot gostek dał mi parę pedałów odpiołem kostke i sprawdzałem każdy z osobna ,jest wiele rodzai potencjometrow i myśle że może nieodpowiedni założyles.Pozdro

niedziel 24-05-09 11:53

kupiłem cały pedał gazu za okolo 400zł jest on oryginalny i niby do mojego rocznika i diesla niby wszystko sie zgadza.

toledo 24-05-09 12:22

Ja w moim przypadku problem powtarzał się raz na miesiąc potem coraz częściej az pewnego dnia chyba 5 razy ,diagnozy były bardzo zrożnicowane ,ale to bardzo ,poczawszy od wymiany świeczek ,wymiana wtrysków a nawet całej pompy,na kompie nie byłem a więc nie wiem jaki błąd wyskakuje .Jeśli masz kogos z foczką sprawną to proponuje odpiać kostke potencjometru i podpiąc do kompa ciekawe co wyskoczy.

niedziel 24-05-09 22:52

Tak sie składa ze nie mam nikogo znajomego co ma Foczke.Jutro mam sie zgłosic do mechanika i bedziemy walczyc z tym problemem....

Kamil_K 06-08-09 08:18

Trochę odkopię ten temat :)

Objawy mam dokładnie takie same jak autor w pierwszym poście... do tego ten sam silnik 1.8TDCI 115KM

tzn czasami jak się przydusi auto to zapala sie kontrolka świec żarowych i włącza się tryb serwisowy... (nie przekracza 3,5tys obrotów) po zgaszeniu i ponownym odpaleniu tylko jeden błąd wyskakuje

p0251 Wirinik/Krzywka pompy wtryskowej - usterka?

niedziel, udało Ci się rozwiązać problem?

boletto 28-12-13 20:33

witam podpinam się pod temat. Czy ktoś rozwiązał ten problem?? Wymiana czujników czy regeneracja pompy??

Sebastian_MK1 28-12-13 20:58

Miałem to samo , a podajcie kody tych błędów , u mnie niestety nie obeszło się bez regeneracji.

boletto 29-12-13 20:08

witam błąd p0251 czyli wirnik/krzywka pompy coś tam coś tam, zaznaczam że wymieniłem filtr paliwa i nie było żadnych opiłków w paliwie. Zastanawia mnie cały czas że jest napisane "usterka" a nie awaria lub coś w tym stylu. Zacznę na pewno od wymontowania jej i przeczyszczenia czujników i zobaczymy.

Sebastian_MK1 29-12-13 21:34

Kolego mając swoje problemy z fokim , szperając po internecie znalazłem ciekawe informacje , zapisałem sobie parę na komputer i teraz ci je tu wkleję.

P0251 (błąd sterowania zaworem dawkującym paliwo (IMV))
Objawy:
Wyjątkowo złe osiągi silnika - lampka ostrzegawcza świec żarowych miga.
Silnik gaśnie - lampka ostrzegawcza świec żarowych miga.
Nie można uruchomić silnika.
Przyczyna:
Ciśnienie w szynie paliwowej wymagane przez układ nie może być osiągnięte bez otwarcia zaworu IMV poza zakres tolerancji określony dla tego ciśnienia.
WSKAZÓWKA: Usterki opisane poniżej należy sprawdzić zgodnie z podaną kolejnością.
1. Zator w układzie niskiego ciśnienia paliwa, który może być spowodowany przez zatkanie przewodu paliwowego lub filtru paliwa albo uszkodzenie przewodu paliwowego. Dodatkowe informacje patrz Podręcznik warsztatowy rozdział 303-04, Diagnostyka i testy zatkanego filtru.
2. Powietrze w układzie niskiego ciśnienia: Sprawdź, stosując przezroczyste przewody (patrz TSB 107/2003) lub zewnętrzne doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej z własnego, wyposażonego w filtr układu zasilania paliwem, aby wyeliminować całkowicie układ niskiego ciśnienia paliwa pojazdu. Nieszczelne przewody paliwowe lub połączenia mogą powodować przedostawanie się powietrza do paliwa.
WSKAZÓWKA: Przy zastosowaniu przezroczystych przewodów niewielka ilość powietrza w układzie paliwowym jest zjawiskiem normalnym ze względu na otwór stałego odpowietrzania w filtrze paliwa. Paliwo będzie recyrkulowane przez filtr paliwa, aż temperatura powracającego paliwa będzie wyższa niż 40°C (w ten sposób wszelkie powietrze obecne w układzie będzie recyrkulowane, dopóki temperatura paliwa nie przekroczy 40°C i póki paliwo nie powróci do zbiornika paliwa).
3. Uszkodzona pompa wtryskowa, element pompy podającej paliwo lub zawór sterujący ciśnieniem. Wewnętrzne ciśnienie tłoczenia pompy wtryskowej musi wynosić przynajmniej 6 barów, aby napełniona została komora wysokociśnieniowa (w celu wytworzenia wymaganego ciśnienia w szynie paliwowej). Sprawdź (jeśli nie można uruchomić silnika): Zastosuj zewnętrzne doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej z własnego, wyposażonego w filtr układu zasilania paliwem. Jeżeli silnik można uruchomić, gdy układ zasilania paliwem jest pod ciśnieniem lub znajduje się powyżej wlotu pompy wtryskowej (zasilanie wspomagane siłą grawitacji), ale nie można go uruchomić, gdy układ zasilania paliwem nie jest pod ciśnieniem lub znajduje się poniżej wlotu pompy wtryskowej, wtedy prawdopodobnie uszkodzona jest wewnętrzna pompa podająca paliwo (tj. nie może zasysać paliwa).
4. Uszkodzona pompa wtryskowa - element układu wysokiego ciśnienia lub zawór dawkujący paliwo (IMV):
Przeprowadź diagnostykę prowadzoną przy pomocy WDS - test ciśnienia paliwa (objawy: "nie można uruchomić silnika" lub "problemy z własnościami jezdnymi").
UWAGA: Nie uruchamiaj silnika dłużej, niż przez 5 sekund. Pompa wtryskowa zostanie uszkodzona w przypadku przedłużonego lub powtarzanego rozruchu i braku ciśnienia tłoczenia.
Sprawdź ciśnienie paliwa (przy WŁĄCZONYM zapłonie, WYŁĄCZONYM silniku) (powinno wahać się pomiędzy wartościami 4 i 10 barów maksymalnie). Wyświetlone domyślne ciśnienie paliwa wynoszące 2000 barów wskazuje na usterkę elektryczną czujnika ciśnienia paliwa (złącze, przewody itd.).
Sprawdź ciśnienie paliwa w momencie uruchamiania silnika (wartość żądana = 300 barów ± 50 barów).
Sprawdź ciśnienie paliwa na biegu jałowym (wartość żądana = 250 barów ± 40 barów).
5. Wtryskiwacze:
Wykonaj test ilości powracającego paliwa, korzystając z diagnostyki prowadzonej w WDS. Do tego testu wykorzystywane jest narzędzie specjalne 310-129 (patrz TSB 106/2003). Jeżeli stwierdzone zostaną duże ilości powracającego paliwa, sprawdź próbkę paliwa pobraną z przewodu powrotnego pompy wtryskowej pod kątem obecności czarnych metalicznych opiłków. Przejdź do następnego kroku.
6. Opiłki w układzie:
Pomimo zastosowania udoskonalonych materiałów w układzie mogą pojawić się opiłki, co nie musi być związane z usterką pompy wtryskowej. Z przewodu powrotnego pompy wtryskowej należy pobrać próbkę paliwa. Jeżeli próbka ta zawiera czarne metaliczne opiłki, tworzące warstwę o średnicy ponad 5 mm, prosimy skorzystać z TSB 42/2003 w celu zastosowania odpowiednich działań. Najpierw należy przeprowadzić wszystkie inne testy układu (opisane wcześniej).

czarny-daffy 01-01-14 22:56

Cytat:

Napisał Sebastian_MK1 (Post 937173)
Kolego mając swoje problemy z fokim , szperając po internecie znalazłem ciekawe informacje , zapisałem sobie parę na komputer i teraz ci je tu wkleję.

P0251 (błąd sterowania zaworem dawkującym paliwo (IMV))
Objawy:
Wyjątkowo złe osiągi silnika - lampka ostrzegawcza świec żarowych miga.
Silnik gaśnie - lampka ostrzegawcza świec żarowych miga.
Nie można uruchomić silnika.
Przyczyna:
Ciśnienie w szynie paliwowej wymagane przez układ nie może być osiągnięte bez otwarcia zaworu IMV poza zakres tolerancji określony dla tego ciśnienia.
WSKAZÓWKA: Usterki opisane poniżej należy sprawdzić zgodnie z podaną kolejnością.
1. Zator w układzie niskiego ciśnienia paliwa, który może być spowodowany przez zatkanie przewodu paliwowego lub filtru paliwa albo uszkodzenie przewodu paliwowego. Dodatkowe informacje patrz Podręcznik warsztatowy rozdział 303-04, Diagnostyka i testy zatkanego filtru.
2. Powietrze w układzie niskiego ciśnienia: Sprawdź, stosując przezroczyste przewody (patrz TSB 107/2003) lub zewnętrzne doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej z własnego, wyposażonego w filtr układu zasilania paliwem, aby wyeliminować całkowicie układ niskiego ciśnienia paliwa pojazdu. Nieszczelne przewody paliwowe lub połączenia mogą powodować przedostawanie się powietrza do paliwa.
WSKAZÓWKA: Przy zastosowaniu przezroczystych przewodów niewielka ilość powietrza w układzie paliwowym jest zjawiskiem normalnym ze względu na otwór stałego odpowietrzania w filtrze paliwa. Paliwo będzie recyrkulowane przez filtr paliwa, aż temperatura powracającego paliwa będzie wyższa niż 40°C (w ten sposób wszelkie powietrze obecne w układzie będzie recyrkulowane, dopóki temperatura paliwa nie przekroczy 40°C i póki paliwo nie powróci do zbiornika paliwa).
3. Uszkodzona pompa wtryskowa, element pompy podającej paliwo lub zawór sterujący ciśnieniem. Wewnętrzne ciśnienie tłoczenia pompy wtryskowej musi wynosić przynajmniej 6 barów, aby napełniona została komora wysokociśnieniowa (w celu wytworzenia wymaganego ciśnienia w szynie paliwowej). Sprawdź (jeśli nie można uruchomić silnika): Zastosuj zewnętrzne doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej z własnego, wyposażonego w filtr układu zasilania paliwem. Jeżeli silnik można uruchomić, gdy układ zasilania paliwem jest pod ciśnieniem lub znajduje się powyżej wlotu pompy wtryskowej (zasilanie wspomagane siłą grawitacji), ale nie można go uruchomić, gdy układ zasilania paliwem nie jest pod ciśnieniem lub znajduje się poniżej wlotu pompy wtryskowej, wtedy prawdopodobnie uszkodzona jest wewnętrzna pompa podająca paliwo (tj. nie może zasysać paliwa).
4. Uszkodzona pompa wtryskowa - element układu wysokiego ciśnienia lub zawór dawkujący paliwo (IMV):
Przeprowadź diagnostykę prowadzoną przy pomocy WDS - test ciśnienia paliwa (objawy: "nie można uruchomić silnika" lub "problemy z własnościami jezdnymi").
UWAGA: Nie uruchamiaj silnika dłużej, niż przez 5 sekund. Pompa wtryskowa zostanie uszkodzona w przypadku przedłużonego lub powtarzanego rozruchu i braku ciśnienia tłoczenia.
Sprawdź ciśnienie paliwa (przy WŁĄCZONYM zapłonie, WYŁĄCZONYM silniku) (powinno wahać się pomiędzy wartościami 4 i 10 barów maksymalnie). Wyświetlone domyślne ciśnienie paliwa wynoszące 2000 barów wskazuje na usterkę elektryczną czujnika ciśnienia paliwa (złącze, przewody itd.).
Sprawdź ciśnienie paliwa w momencie uruchamiania silnika (wartość żądana = 300 barów ± 50 barów).
Sprawdź ciśnienie paliwa na biegu jałowym (wartość żądana = 250 barów ± 40 barów).
5. Wtryskiwacze:
Wykonaj test ilości powracającego paliwa, korzystając z diagnostyki prowadzonej w WDS. Do tego testu wykorzystywane jest narzędzie specjalne 310-129 (patrz TSB 106/2003). Jeżeli stwierdzone zostaną duże ilości powracającego paliwa, sprawdź próbkę paliwa pobraną z przewodu powrotnego pompy wtryskowej pod kątem obecności czarnych metalicznych opiłków. Przejdź do następnego kroku.
6. Opiłki w układzie:
Pomimo zastosowania udoskonalonych materiałów w układzie mogą pojawić się opiłki, co nie musi być związane z usterką pompy wtryskowej. Z przewodu powrotnego pompy wtryskowej należy pobrać próbkę paliwa. Jeżeli próbka ta zawiera czarne metaliczne opiłki, tworzące warstwę o średnicy ponad 5 mm, prosimy skorzystać z TSB 42/2003 w celu zastosowania odpowiednich działań. Najpierw należy przeprowadzić wszystkie inne testy układu (opisane wcześniej).

strasznie dużo czytania, nie dałem rady :)

Pzdr

Sebastian_MK1 02-01-14 08:40

Haha , ale kto chce coś się dowiedzieć to przeczyta :D

boletto 03-01-14 20:50

A powiedzcie mi jeszcze czy jest możliwość taka że komputer steruje dawkę paliwa do pompy i dlatego jest niskie ciśnienie paliwa, wymieniłem na inną pompę i objawy nadal mam takie same.

Lukasz0292 10-01-14 19:29

Mam ten sam błąd u siebie i nie wiem, czy próbować wymienić pierw sam czujnik, czy też od razu robić pompę. Na maszynie była sprawdzana około 2 lata temu i wyszło że jest zdrowa. Wtryski około roku temu sprawdzana jeden zrobiony był a ranne kopcenie zostało do dziś, a teraz powróciła sprężynka.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi