Różnica pomiędzy silnikami TDCi 100 i 115KM
Czy silniki 100 i 115KM różnią się tylko zainstalowanym oprogramowaniem, czy też może różnią się fizycznie?
Chodzi o to, czy z silnika 100KM można osiągnąć po chiptuningu tyle samo co z silnika 115KM. Pozdrawiam, Marcin Dawid |
Wiele było dysput na ten temat ale zdaje się że inny jest komp sterujący.
Z tym tuningiem TDCI to trzeba byc ostrożnym bo skrzynia MTX-75 jest ponoć do 300Nm obliczona a 270 to ma TDCI 115 w serii |
Cytat:
Ale nie ma sie co lamac, te 115 PS mozna latwo chipem 'wycisnac' :mrgreen: |
Cytat:
|
Masa pojazdu?
Masa własna 5 drzwiowy 100PS -1257 kg, 115PS - 1265 kg, przy TDDI 75PS i 90PS masy własne pojazdów są takie same.
Coś musi mieć wpływ na róznicę tych mas, 115PS waży o 8kg więcej niż 100PS, ale co? |
Cytat:
|
hmmm... no to chopaki, jak myślicie, na ile można bezpiecznie kręcić TDCi 100KM?
jakieś doświadczenia lub sugestie? :? |
Cytat:
|
super. zastanawiałem się nad tym i chyba kiedyś dam se założyć takiego czipa.
a skąd ty masz 260 Nm zamiast 240? :shock: |
Pogooglałem nieco i natknąłem się na ciekawy topic na angielskim forum. Wygląda na to, że to jednak kwestia softwarowa :P
http://www.ffoc.co.uk/forum/viewtopic.php?t=57208& Pozdrawiam, Marcin Dawid |
Cytat:
Chlopaki sobie pogadali milo, ale nic z tego nie wyniklo (jakos sie potem nikt nie chwalil, ze upgradowal software :cry: ) - czyli dalej czeski film [banghead] A przeciez mamy 'swoich' ludzi w ASO, wiec moze sie ktorys w koncu kompetentnie wypowie [zlosnik] |
Cytat:
P.S. Z drugiej strony, ciekawe ile z tych 260 Nm pozostało po przejechaniu 50 kkm. ;) |
Cytat:
max moc - 100KM max moment - 240Nm - overboost - 260Nm wersja 115KM max moc - 115KM max moment -250Nm - overboost - 285Nm Overboost - "funkcją chwilowego zwiększenia momentu obrotowego" |
A to chwilowe zwiększenie mocy w foce to czym się uzyskuje ??
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
Mial sprawdzany wynik ustawiony na 130KM i 320Nm... [screwy] skrzynia padla. Wiec powyzszy wynik zostal uznany za bezpieczny |
dzięki. mi zatem powinno wystarczyć 120 KM i 270-280 Nm.
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Aha, czyli programikiem....
Myślałem,że siakieś dynamiczne doładowanie tam jest powietrzem, albo coś takiego.... |
Podepne sie pod temat bo mam małe pytanko, a mianowicie róznice w turbinach wersji 100 i 115 konnej. Być moze będę musiał naprawic turbawkę - prawdopodobnie przycina się u mnie jakiś zawór regulacji zmiany geometrii łapotek w turbinie i zastanawiam się czy czasem przy okazji 8) nie wrzucic turbiny od wersji 115 konnej. Czy ma ktoś wiedze na ten temat, czy taka zamiana jest możliwa i co trzeba zrobić aby ja przeprowadzić ?
|
Szymeq, z tego co wiem to turbawki w 100 i 115 km to to samo więc nie ma sensu nic wymieniać. Pewnie zapiekły Ci się kierownice, a to można zrobić samemu. Wrzuć to w google - kiedyś znalazłem stronkę z opisem jak samemu wyczyścić kierownice (co prawda w Pasku, ale przecie turbiny nie różnią się budową).
|
oki dzieki - poszukam
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.