Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Silnik i skrzynia (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=34)
-   -   [ogólne] Świece żarowe i napinacz paska wielorowkowego (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=15648)

grzehoo 11-03-07 21:10

[ogólne] Świece żarowe i napinacz paska wielorowkowego
 
Dwa szybkie pytanka, które nasuwają mi się po ostatniej wizycie w warsztacie.
Otóż okazało się, że 2 na 4 świece żarowe nie grzeją a do tego do wymiany jest napinacz paska wielorowkowego, bo hałasuje ostro przy zapalaniu na ciepłym silniku.

I teraz:
- czy świece wymieniać już teraz, czy poczekać do jesieni i pierwszych mrozów?
- czy napinacz wymieniać od razu, czy jeszcze trochę pojeździ? (koszty). Czy jest jakieś duże ryzyko z tym związane? Pan Leszek z warsztatu stwierdził, że można niby jeździć, ale nigdy nie wiadomo ile ten napinacz wytrzyma i czy nie pierdzielnie w trasie...

lobuzek 11-03-07 21:40

Ja bym się nie bawił w jakieś tam czekanie. Skoro coś jest do wymiany, to czekanie z tym jest jak majstrowanie przy bombie. Zwłaszcza że są to rzeczy, któe skutecznie potrafią unieruchomić samochód, nie daj Boże w trasie, a tego nikomu nie życzę. MOja rada - zrób to jak najszybciej, koszty chyba nie powinny być straszne (nie wiem świece zmienia się w komplecie czy tylko te walniete, a napinacz - tylko on wymaga zmiany czy też razem z paskiem), ale przynajmniej będziesz pewien samochodu.

grzehoo 11-03-07 21:44

świece zmienia się wszystkie 4 naraz.
Z tym napinaczem to sprawa jest taka - koszt ok. 500 zł + robocizna... razem pewnie z 800 zł.

Dodając do tego świece + wymiana - wychodzi prawie 1200 zł.

A ja właśnie wydałem ca. 1000 na przegląd z materiałami, więc kolejny tysiak wolałbym na razie zachować w kieszeni...

[ Dodano: Nie 11 Mar, 2007 21:49 ]
no ale kurcze, jak ma mi pierdzielnąć w trasie... to ni wiem...

lobuzek, dzięki za porady, co inni sądzą? Miał ktoś doświadczenia przykre lub mniej przykre z napinaczem?

lobuzek 11-03-07 21:53

To faktycznie boli. Ale jeśli dużo jeździsz, szczególnie w trasach, to chyba warto byłoby zrobić. Przynajmniej w moim przypadku wszelkie odkładania na później i twierdzenia, że można jeszcze jeździć kończyły się w sposób najgorszy z możliwych, więc teraz dmucham na zimne i wolę uprzedzać awarie.
Na pocieszenie powiem, że stoję przd koniecznością kupna opon (pewnie Uniroyal Rallye 550 195/60/R15) oraz alusów, bo Pirelli P3000 w rozmiarze 185/65/R14, które były razem z samochodem lata świetności mają za sobą. Mam nadzieję, że gumiarz odkupi ode mnie alufelgi które mi wcześniej sprzedał i które po Punto zostały, a cena mnie nie zabije, ale i tak wydatek będzie. Jutro jadę negocjować.

mpiasek 12-03-07 11:12

Cześć

Ze świecami spokojnie możesz poczekać do października - szkoda zeby nowe się w lecie niepotrzebinie zużyywały :) a teraz nie będą potrzebne,
Co do napinacza - jak jeździsz gdzieś poza miasto to wymień a nie czekaj bo jek się trafi po drodze to kicha...

Może niedobry przykład - ale od ponad roku nosiłem się z wymianą dźwigni od wycieraczek na taką z interwałem - ale jakoś mi sie nie paliło - a ostatnio miałem awarię 300km od chaty włąśnie spryskiwacza przedniej szyby (poszło w dźwigni) i pozostało mi tylko ASO - i zamiast 160zł zabuliłem ponad 350 w ASO i jescze niepotrzebny stres, załatwianie i kilka godzin w plecy (robota na 2 razy - diagnoza, zamówienie częsci i wymiana).......

A jak już wiesz o napinaczu to nie ma co czekać.... i od razu pasek pewnie warto zmianić żeby tam w najbliższym czasie nie zaglądać.....

p.s. na dobra sprawę to mi ostatnio (5kkm temu) mówili że łożysko w tyle zaczyna szumieć, ale na razie jeżdżę i nie słucham/nie słyszę - pewnie przy okazji niedługo wymienię...

Jackiller 12-03-07 11:15

Cytat:

Napisał mpiasek
i od razu pasek pewnie warto zmianić żeby tam w najbliższym czasie nie zaglądać.....

A to nie jest tak, że się komplet zmienia... pasek + napinacz ??

marekj 12-03-07 11:50

Cytat:

Napisał Jackiller
A to nie jest tak, że się komplet zmienia... pasek + napinacz ??

Przy rozrządzie tak jest bo nie powinno sie ponownie zakładać tego samego paska. Jeśli chodzi o wielorowkowy, jeśli jest dobry to może spokojnie zostać.

Jackiller 12-03-07 12:27

Cytat:

Napisał marekj
Jeśli chodzi o wielorowkowy, jeśli jest dobry to może spokojnie zostać.

Moja kulpa - niedoczytałem 8)

grzehoo 12-03-07 18:31

juz kupilem czesci. jutro umawiam sie z warsztatem. mowicie, ze swiecami poczekac? moga polezec w sumie...


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi