Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://www.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Opony, felgi, hamulce i zawieszenie (https://www.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=33)
-   -   [MK1] Samochód pływa - prośba o sprawdzenie wydruku geometrii 3D (https://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=82535)

Arturr300 06-10-18 02:23

Samochód pływa - prośba o sprawdzenie wydruku geometrii 3D
 
Witam serdecznie.
Jakiś czas temu (maj br.) miałem robione kompletnie tylne zawieszenie - wszystkie tulejki, łączniki, amortyzatory. Wszystko było dokręcane pod obciążeniem. Po tym pojechałem na geometrię 3D. Otrzymałem wydruk, który załączam tutaj: https://i.imgur.com/KvrcMo0.jpg
Problem polega na tym że samochód "pływa". Ciężko utrzymać prosty tor jazdy - jak już zaczyna go lekko znosić, to lekka kontra nie powoduje powrotu do prostego toru jazdy, a odbicie w drugą stronę. Po prostu układ kierowniczy jest strasznie czuły, nie ma "martwego pola" w którym jedzie prosto.
Nie znam się na wartościach z tego wydruku, na początku myślałem że jest wszystko OK. Jednak fakt że ustawili mi krzywo kierownicę (choć samochód po jej puszczeniu jechał idealnie prosto), dał mi do myślenia. Teraz widzę, że w wielu polach wartości lewa strona/prawa różnią się i to o wiele.
P.S. Wiem że jest październik, jednak po prostu późno zabrałem się za napisanie tego wątku, problem jest ten sam i wciąż aktualny... Zmieniałem felgi razem z oponami - na alu 15", wciąż to samo.
Samochód nie ma żadnego bicia, po prostu "pływa", niezależnie od opon.
Z przodu luzów w zawieszeniu nie zauważyłem. Łączniki były niedawno wymieniane, po obydwóch stronach. Luzu w układzie kierowniczym też nie ma

Co jest przyczyną? Źle ustawiona geometria? Proszę osobę która się zna na sprawach geometrii i zbieżności na spojrzenie na wydruk.
Samochód to Focus MK1 Kombi 2000r. 1.8TDDI

Falcon 06-10-18 18:21

Mi pływał gdy miałem zużytą tuleję na przednim wahaczu.

Tal-Rash 07-10-18 14:46