Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Elektryka, audio i alarmy (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Podłączenie nie oryginalnego radia. (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=6313)

sylweek 25-09-05 16:47

Podłączenie nie oryginalnego radia.
 
Witam
Szukałem w archiwum ale nie natknąłem się na odpowiedź.
Kupilem radio alpine i przejściówke, podłączylem sprzęt i przy pozycji kluczyka na "0" ma odłączone całkowicie napięcie i traci wszystkie ustawienia.
- Czy trzeba przeciągnąć kable od akumulatora ( jezeli tak to jakiej mocy bezpiecznik
zastosować i którędy najłatwiej kable przeciągnąć do kabiny ) ??
- Da się gdzieś to przełączyć itp ?
- Ostatecznie, można chyba od zapalniczki, ale to raczej prowizora
Co polecacie w tej sytuacji ??
HELP :)

-=Seba=- 25-09-05 17:13

Nie znam się na kolorach kabli ale . W wiązce do radia idze zarówno kabelek z zasilaniem na stałe jak i z możliwością odłączenia po wyłączeniu stacyjki. Osobiście miałem takie radio, które grało bez panela wiec uzywałem odłączenia zasilania po wyjęciu kluczyka, jednak po zamianie kabelka radio mogło grać też po wyjęciu kluczyka.
Żadnych kabli nie trzeba ciągnąć dodatkowo.
Do dyspozycji masz 2 kostki. Jedna to głosniki druga to zasilanie i strujące.
Weź miernik i zobacz na którym kabelku ginie prąc po odłączeniu stacyjki. A na którym nie.

PS. Sprawdź dokładnie czy główny kabelek zasilający ma napięcie bo on własnie podtrzymuje pamięć radia. Może cos się wysunęło albo przerwało.
Ni ewykluczone , zę masz coś pochrzanione z instalacją :)

sylweek 25-09-05 17:25

Pochrzanione napewno nie, bo nikt nie grzebał przy instalacji nigdy, ale sprawdze jeszcze raz czy przy kostcke od radia jest wszystko ok. Bo są dwa przewody żółty i czerwony podpięte do 1 przewodu (czerwonego ) isntalacji forda i może dlatego nie trzyma pamięcia.
PS
Lipa, ale miernika nie mam, sprawdze żarówką i coś zakombinuje.
Dzięki