Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Zakup kontrolowany czyli mądry Polak przed szkodą (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=48)
-   -   Wątpliwości w zakresie silnika FF3 - opinie o 1.6.150 KM EB (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=56066)

Maciej5 13-03-12 23:19

Wątpliwości w zakresie silnika FF3 - opinie o 1.6.150 KM EB
 
Witam

Przymierzam się od dłuższego czasu do zakupu Focusa. Wątpliwości mam w zakresie silnika. Na początku brałem pod uwagę 125KM, ale brak możliwości zrobienia jazdy testowej, a przy tym opinie, że ten silnik w zasadzie do 4000 obr/min nie daje nic (!) więcej niż 105KM, skłoniły mnie do zainteresowania się Ecoboost 150KM. Ale, żeby nie było tak prosto i fajnie, pojawiło się trochę nurtujących wątpliwości.
Ogólne zalety Focusa są mi znane bo jeżdżę obecnie FF1 100KM. Nie mam natomiast doświadczenia z silnikami turbo. Ogólnie dominuje u mnie eksploatacja w mieście z kilkoma dłuższymi trasami w roku i stąd kilka pytań do Was:
- czy tego typu eksploatacja ( krótkie odcinki w mieście i wyłączanie dopiero co zagrzanego silnika) jest właściwa dla silnika z turbo? Czy ja go po prostu nie "wykończę" tego typu eksploatacją?
- jakie jest spalanie Waszych silników. Chodzi mi nie tylko o miasto, ale również interesuje mnie, czy ma ktoś doświadczenia z autostrady lub przynajmniej dłuższej trasy?. Spotkałem się w necie z testem, w którym napisano, że motor 1.6 EB 150KM potrafi przy dłuższej jeździe z prędkością ok.140km/h spalić nawet 12l.
Co tym sądzicie?
- czy po roku czasu (od momentu wejścia EB 150KM do oferty) możecie napisać trochę Waszych uwag i spostrzeżeń na temat tego silnika i jego cech? Chodzi mi oczywiście o wyważone, pisane "na chłodno" opinie.